کد خبر : 1361119 | 06 مهر 1395 ساعت 10:00 | 31.7K بازدید | 0 دیدگاه

ستاره بلژیکی تاثیرگذارتر از سرخیو آگوئرو

پپ چگونه جای خالی دی‌بروین را پر می‌کند؟

پپ گواردیولا علیرغم اینکه توانست محرومیت سه جلسه ای آگوئرو را با مشکلات کمی از سر بگذراند، اما باید ترفندی برای غیبت تاثیرگذار دی بروین بیندیشد.

پپ چگونه جای خالی دی‌بروین را پر می‌کند؟

به گزارش "ورزش سه"، غیبت سه جلسه ای آگوئرو نشان داد که منچسترسیتی، گزینه های زیادی برای حمله به دروازه حریفان دارد. البته نباید کتمان کرد که بدون شک ماشین گلزنی آرژانتینی با زدن 11 گل در 6 مسابقه، حضور تاثیرگذاری در نوک پیکان هجومی سیتیزن ها دارد.

 

 

1142369

 

 

بدون آگوئرو، منچستر سیتی موفق به شکست دادن رقیب همشهری، بورتموث و سوانسی شد که بدون شک نقش اصلی این پیروزهای متوالی را دو بازیکن جوان، یکی در سمت چپ خط حمله و دیگری، هافبک هجومی تیم گواردیولا ایفا کردند. سرمربی کاتالانی، در این مدت برای هر چالشی، یک پاسخ بسیار مناسب پیدا کرد اما بی شک غیبت دی بروین، قابلیت تبدیل شدن به بزرگ ترین معمای پپ در روزهای آتی را دارد.

 

کوین دی بروین در جریان پیروزی روز شنبه برابر سوانسی و در صحنه ای که منجر به اعلام یک ضربه پنالتی به سود آنها شد،  آسیب دید و به علت مصدومیت از ناحیه همسترینگ، حدود یک ماه از میادین دور خواهد بود.

 

 

1145691

 

 

بدون شک بیش از همه، هواداران سیتی از مهیا کردن شش پاس گل دی بروین در فصل جدید لیگ برتر بسیار لذت برده اند. گلزنی برابر یونایتدها و ایفای نقش اصلی در گل دوم ایهیناچیو، این وینگر بلژیکی را به عنوان موثرترین بازیکن هفته های اخیر لیگ برتر معرفی کرده است.

 

 

1145896

 

 

البته نه تنها دی بروین، بلکه مجموعه منچسترسیتی، بهترین آمار را در لیگ جزیره به ثبت رسانده اند. سیتیزن ها با بیشترین پیروزی، بالاترین میانگین گلزنی و بیشترین اختلاف گل، خود را به عنوان جدی ترین مدعی فتح لیگ برتر در فصل جاری معرفی کرده اند.

 

علیرغم تبدیل شدن گلزنی برای آگوئرو به یک تفریح، کنترل اعجاب انگیز فرناندینیو در میانه میدان، تولد دوباره رحیم استرلینگ و بازگشت دوباره داوید سیلوا به رزوهای اوج، باید دی بروین را نقش اول سناریوی موفقیت آمیز گواردیولا در ماه های ابتدایی لیگ جزیره دانست.

 

دی بروین با زدن بیشترین شوت (18)، بیشترین ضربه در چارچوب (8)، بیشترین خلق موقعیت گل (20)، بالاترین خلق موقعیت مسلم گلزنی (5)، بالاترین میانگین پاس سالم در یک سوم دفاعی حریف (131) و بیشترین آمار جا گذاشتن بازیکن مقابل (15)، آماری بی بدیل را در بین هم تیمی هایش به جای گذاشته است.

 

 

1145897

 

 

برجستگی آمار دی بروین زمانی مشخص تر می شود که بدانیم داوید سیلوا، یکی از آماده ترین بازیکنان لیگ جزیره، یک بار کمتر از او در لیگ امسال به میدان رفته است اما هر دو بازیکن، به اندازه هم و  426 بار توپ را در فصل جاری لمس کرده اند.

 

 

1145898

 

 

حتی از لحاظ دفاعی نیز دی بروین فوق العاده ظاهر شده است. کوین با 35 بار بازپس گیری توپ، تنها کولاروف با 37 و فرناندینیو با 42 بار را بالاتر از خود می بیند. البته این آمار در مورد سیلوا، برابر با دی بروین است که نشان دهنده ایجاد تحولی شگرف توسط گواردیولا، مبنی بر اضافه شدن بازیکنان فاز هجومی به دفاع و پرس شدید از جلوی هافبک دفاعی سیتزین هاست. دی بروین و سیلوا، در قطع توپ نیز بسیار تاثیرگذار بوده اند و تنها مدافعان سیتی در این زمینه از آنها آمار بهتری داشته اند که با توجه به وظایف دفاعی آنها، امری کاملا طبیعی به شمار می آید.

 

دی بروین 25 ساله، با 66.56 کیلومتر دوندگی، تنها فرناندینیو با 67.18 را بالاتر از خود می بیند و در بین بهترین بازیکنان لیگ جزیره از این حیث، مانند جوردن هندرسون با 69.79، وینالدوم با 67.25، نمانیا ماتیچ با 67.29 و انگولو کانته با 68.7 قرار دارد.

 

به راستی با مقایسه توانایی های دی بروین با سایر بازیکنان لیگ، ارزش های او بیش از پیش نمایان می شود. دی بروین با 18 ضربه به سمت چارچوب، بعد از زلاتان با 23 ضربه در رده دوم قرار دارد و در خلق شانس مسلم گلزنی، در کنار یانیک بولاسی، با 5 بار موقعیت سازی در رده اول قرار گرفته است.

 

 

1145899

 

 

بدون شک دی بروین یکی از ویرانگرترین بازیکنان حال حاضر لیگ برتر است و جا ماندن سیتی از کورس قهرمانی فصل گذشته را نیز می توان به دلیل مصدومیت دی بروین در ماه فوریه و از دست دادن بیش از 10 بازی این تیم قلمداد کرد.

 

علیرغم برنامه ریزی احتمالی پپ گواردیولا برای پر کردن جای خالی این ستاره جوان، بدون شک غیبت دی بروین می تواند آثار منفی زیادی در روند نتیجه گیری فوق العاده منچسترسیتی داشته باشد.

 

منبع: گل

مترجم: آریا فاطمی مقدم

دیدگاه‌ها