کد خبر : 1365370 | 25 مهر 1395 ساعت 21:50 | 30.5K بازدید | 0 دیدگاه

وقتی هرکول ایرانی تن به عذرخواهی داد؛

سلیمی: لازم باشد شخصا عذرخواهی می‌کنم

بعد از اینکه فدراسیون جهانی در نامه ای خواستار عذرخواهی بهداد سلیمی و سجاد انوشیروانی به خاطر حواشی سنگین وزن المپیک شد، بهداد با امضا نامه عذرخواهی اعلام کرد برای صلاح ورزش ایران و وزنه برداری هر کاری خواهد کرد.

سلیمی: لازم باشد شخصا عذرخواهی می‌کنم

به گزارش "ورزش سه"، پس از این که بهداد سلیمی و سجاد انوشیروانی به هیات ژوری برای قبول نکردن حرکت دوم سلیمی در المپیک ریو اعتراض کردند، فدراسیون جهانی با ارسال نامه‌ای عذرخواهی رسمی سلیمی، انوشیروانی و فدراسیون وزنه‌برداری ایران را خواستار شد.


در جلسه شورای عالی فنی، اعضا پس از شنیدن سخنان رییس فدراسیون در خصوص نامه ارسالی فدراسیون جهانی وزنه‌برداری مبنی بر عذرخواهی رسمی بهداد سلیمی و سجاد انوشیروانی به همراه فدراسیون ایران از فدراسیون جهانی در جلسه هیات رییسه جهانی که قرار است در حاشیه مسابقات جهانی مالزی (نوجوانان) برگزار شود، مصوب کردند تا هر گونه رایزنی و ارتباط با فدراسیون جهانی به جهت مرتفع شدن این موضوع مهم قطعا با رعایت شئونات دو طرف، براساس حفظ منافع ملی و اقتدار ملی انجام گیرد.


با این حال علی مرادی رئیس فدراسیون وزنه‌برداری برای ارائه توضیحاتی به مسئولان فدراسیون جهانی وزنه‌برداری راهی مالزی شد تا نامه رسمی عذرخواهی بهداد سلیمی و سجاد انوشیروانی را تحویل مسئولان فدراسیون جهانی دهد.

 


روز گذشته بهداد سلیمی و سجاد انوشیروانی پس از درخواست فدراسیون جهانی وزنه‌برداری مبنی بر عذرخواهی رسمی سرمربی تیم ملی و قهرمان المپیک لندن با نوشتن نامه‌ای و امضا کردن آن رسما از فدراسیون جهانی عذرخواهی کردند و علی مرادی هم این نامه را جهت جلوگیری از محرومیت احتمالی سرمربی و وزنه‌بردار سنگین‌وزن کشورمان به مالزی برد تا مذاکراتی با تاماش آیان رئیس فدراسیون جهانی داشته باشد.

 


بهداد سلیمی بعد از امضا نامه عذرخواهی در این باره گفت:« مطیع تصمیمات فدراسیون هستم. اگر عذرخواهی من به صلاح ورزش و وزنه‌برداری ایران باشد و این کار دل مردم را شاد کند انجام می‌دهم. متاسفانه وقتی کرسی بین‌المللی تاثیرگذاری نداریم و پشتوانه ما در فدراسیون جهانی وزنه‌برداری نیز ضعیف باشد همین می‌شود. ما را مجبور می‌کنند به هر کاری که می‌خواهند تن بدهیم. با این حال هر چه که به صلاح ورزش و وزنه‌برداری است را انجام می‌دهم و اگر نیاز باشد که شخصا به مالزی بروم، این کار را خواهم کرد و اگر قراراست وزنه‌برداری محروم شود و عذرخواهی من مانع می‌شود، حتما این کار را انجام می‌دهم.»

دیدگاه‌ها