کد خبر : 1365910 | 27 مهر 1395 ساعت 15:52 | 9.4K بازدید | 0 دیدگاه

خدا رحم کرد که اتفاق بدی رخ نداد

قائم‌مقامی: اول فکر کردیم تیراندازی شده است

استاد بزرگ شطرنج ایران گفت: اتوبوس در اختیار ما نبود و مسافران دیگری هم در اتوبوس بودند که این اتفاق رخ داد.

قائم‌مقامی: اول فکر کردیم تیراندازی شده است

به گزارش "ورزش سه" و به نقل از فارس، اعضای تیم شطرنج سایپا که شامل نفرات اصلی تیم ملی شطرنج ایران از جمله احسان قائم مقامی، پرهام مقصودلو، آتوسا پورکاشیان، علیرضا فیروزجا و سارا خادم الشریعه است، شب گذشته از تهران با اتوبوس راهی خرم آباد شد تا در مسابقات حضور پیدا کند.

 

در میانه راه پرتاب چند سنگ بزرگ به اتوبوس همه را شوکه کرد! سه سنگ بزرگ از سوی افرادی ناشناس به این اتوبوس پرتاب شد که شیشه عقب اتوبوس کاملا شکسته و دو شیشه دیگر که اتفاقا نزدیک محل نشستن اعضای تیم شطرنج سایپا بوده نیز دچار شکستگی جزیی می‌شود.

 

احسان قائم‌مقامی در مورد این اتفاق عجیب اظهار داشت: شب گذشته حدود ساعت 12 بود که به ورودی شهر رسیدیم و ناگهان دو صدای شدید در حد شلیک گلوله همه را شوکه کرد. ابتدا فکر کردیم که تیراندازی شده است، اما با بررسی موضوع متوجه شدیم که پرتاب سنگ از بیرون موجب ترک خوردن شیشه شده است.

 

وی ادامه داد: بعد از حدود یک دقیقه دوباره صدایی بلندتر از صدای قبلی آمد و همه ترسیدند. این بار از پشت اتوبوس سنگی به بزرگی توپ فوتبال پرتاب شد که شیشه را عقب را کاملاً شکست و سنگ به داخل آمد. شانس آوردیم در آن لحظه کسی در آنجا ننشسته بود وگرنه برخورد سنگ و شیشه به وی ممکن بود خطرساز شود.

 

قهرمان شطرنج ایران گفت: حتی راننده هم از این موضوع تعجب کرده بود. من با خودم فکر کردم که شاید در بین راه که مسافران خواب بودند راننده با راننده دیگری دچار درگیری شده بود و به همین دلیل علت را از وی جویا شدم. او به من گفت که در طول مسیر هیچ مشکلی وجود نداشت و فکر می‌کنم که چون ماشین من مخصوص این خط نیست و امروز استثناً به این مسیر آمده است، چنین اتفاقی رخ داد.

 

قائم‌مقامی عنوان کرد: زمانی که سنگ سوم پرتاب شد بلافاصله بیرون را نگاه کردم و دیدم که یک موتور یا سرنشینان خود دنبال اتوبوس بود و سنگ‌ها را پرتاب کردند. خدا رحم کرد که اتفاق بدی رخ نداد، چراکه در زمان حرکت من همان جایی نشسته بودم که سنگ‌ها پرت شدند و در طول مسیر جای خودم را تغییر داد.

 

وی درپاسخ به این سوال که واکنش شطرنج‌باز گرجستانی تیم سایپا به این واکنش چه بود، تصریح کرد: اکثر مسافران یا خواب بودند یا در حال موزیک گوش کردن با هدفون بودند. بازیکن گرجستانی تیم ما هم همین شرایط را داشت و دقیقاً متوجه موضوع نشد و تلاش کردیم خیلی آرام شرایط را برای وی توضیح دهیم تا نگران نشود. اتوبوس در اختیار ما نبود و مسافران دیگری هم در اتوبوس بودند.

 

دیدگاه‌ها