کد خبر : 1366465 | 29 مهر 1395 ساعت 21:16 | 24.8K بازدید | 0 دیدگاه

یادداشت: آخرِ هفته تماشاییِ الغدیر

استقلال خوزستان و پرسپولیس در ورزشگاه الغدیر به تساوی یک بر یک رسیدند.

یادداشت: آخرِ هفته تماشاییِ الغدیر

به گزارش "ورزش سه"، شاگردان برانکو ایوانکوویچ به اهواز آمده بودند تا با پیروزی بر استقلال خوزستان، هم انتقام شکست فصل پیش در اهواز را بگیرند و هم جایگاه خود در صدر جدول را مستحکم کنند. جوانان پور موسوی نیز برای اثبات هرچه بیشتر توانایی هایشان با انگیزه فراوان به مصاف سرخ ها آمده بودند و قصد داشتند با کسب پیروزی مقابل صدرنشین، قدرت خود را ثابت کنند. پرسپولیسی ها در حالی برای پیروزی بر آبی های خوزستان پا به میدان گذاشته بودند که 922 روز از آخرین پیروزی شان مقابل اس خوزستان در اهواز می گذشت.

 

 

مدافع عنوان قهرمانی دیدار را پرسرعت و هجومی آغاز کرد و با حرکات تکنیکی زهیوی، بیت سعید و مومنی دفاع پرسپولیس را تحت فشار قرار دادند و بارها با شوت از راه دور و سانتر از جناحین بیرانوند را وادار به واکنش کردند. در چند صحنه در اوایل بازی بیرانوند با عکس العمل های مناسب مانع از فروپاشی دروازه تیمش شد اما در نهایت روی یک ضربه ایستگاهی در دقیقه 35 تور دروازه پرسپولیس را لرزاند و نیمه آبی پوش ورزشگاه را غرق در شادی کرد. این چهارمین گل رحیم زهیوی در این فصل بود. او در این بازی 6 بار مدافعان پرسپولیس را دریبل کرد و با سه شوت در چارچوب نقش زیادی در حملات استقلال صنعتی داشت.

 

 

 

شاگردان برانکو ایوانکوویچ که این فصل بیش از هر تیم دیگری پاس داده اند در این بازی هم پس از دریافت گل قصد داشتند با همین سبک به دروازه استقلال خوزستان نزدیک شوند. اما جوانان با انگیزه و دونده پورموسوی با پرس شدید از جلو اجازه برقراری ارتباط بین مدافعان و هافبک های پرسپولیس را ندادند تا آن ها مجبور به ارسال پاس بلند شوند. پاس بلند مدافعان پرسپولیس اغلب با سرزنی مدافعان بلند قامت حریف همراه می شد و همین باعث میشد توپ در اختیار آن ها قرار بگیرد. سرخپوشان پایتخت امروز برخلاف دیدار با نفت که 88درصد پاس هایشان صحیح بود پاس های اشتباه بیشتری دادند که ناشی از پرش شدید استقلال در نیمه اول بود.

 

 

اما شرایط بازی در نیمه دوم کاملا تغییر پیدا کرد و مدافع عنوان قهرمانی ناخودآگاه عقب نشست و این به پرسپولیسی ها این فرصت را داد تا با ارائه بازی همیشگی و با طراوت فرصت های مختلفی را به وجود بیاورند. قرمزها که در نیمه اول تنها یک ضربه به دروازه داشتند در نیمه دوم 8 شوت زدند و سه موقعیت خطرناک پیدا کردند. یکی از این سه موقعیت ضربه پنالتی ای بود که حسین ماهینی با بدشانسی از دست داد تا پرسپولیسی ها از کسب پیروزی در اهواز باز بمانند.

 

 

حملات پرسپولیس با اضافه شدن امید عالیشاه و روی تکنیک و بازیسازی او افزایش یافت و در نهایت فرشاد احمدزاده موفق شد در دقیقه 82 با ضربه سری آگاهانه بازی را به تساوی بکشند. نکته جالب این بازی به کارگیری رامین رضاییان بود که در 5 دقیقه پایانی بازی بود. برانکو او را به جای احمدزاده به میدان فرستاد و او با نمایشی جذاب و با طراوت نظرها را به خود جلب کرد. در این بین می توان بهترین بازیکن پرسپولیس را کامیابی نیا دانست که با توپگیری های متعدد در میانه می دان آهنگ حملات استقلال را متوقف می کرد و حملات را از خط هافبک پی ریزی می کرد.

 

در هر حال نبرد قهرمان و نایب قهرمان لیگ با نتیجه تساوی به پایان رسید تا پرسپولیس در صدر جدول قرار گیرد و استقلال خوزستان موقتا به رده چهارم صعود کند. باتوجه به میانگین سنی پایین دو تیم رویارویی این دو تیم، فوتبالی بسیار سرعتی، با نشاط و تماشاگر پسند بود و آخر هفته زیبایی را در ورزشگاه الغدیر به ثبت رساند.

 

 

محمد همتی

دیدگاه‌ها