کد خبر : 1366908 | 01 آبان 1395 ساعت 17:27 | 11.2K بازدید | 0 دیدگاه

بعد از هشدارهای جدی؛

وقتی فدراسیون والیبال زیر قول خود زد

با اینکه بارها رییس فدراسیون والیبال و رییس سازمان لیگ اعلام کرده بودند تیم های بدهکار در لیگ والیبال جایی نخواهند داشت حالا با تغییر صورت مساله، بدهی ها پا برجا ماند و فقط معنی بدهکار تغییر کرد.

وقتی فدراسیون والیبال زیر قول خود زد

به گزارش "ورزش سه"، سال گذشته لیگ برتر والیبال ایران یکی از بدترین تجربه های خود را پشت سر گذاشت جایی که تیم ها در میانه راه دیگر پولی برای ادامه راه نداشتند و باشگاه ها با کوله باری از بدهی لیگ را به محل بدهکاران تبدیل کرده بودند. آلومینیوم هرمزگان هیچ اسپانسری نداشت، زاهدانی ها را در هتل گروگان گرفتند تا پول اتاق های خود را تسویه کنند، شهرداری ارومیه به جای پول قصد داشت به بازیکنان زمین بدهد که عده ای قبول کردند و عده ای نه و سایر تیم ها هم پول نداشتند و تسویه نکردند.


با این حال لیگ به شکل عجیبی تمام شد و همان تیم های بدهکار امسال یک بار دیگر به فدراسیون آمدند تا تیم بدهند. سعید درخشنده، رییس جدید سازمان لیگ شد و قول داد دیگر هیچ تیم بدهکاری را در لیگ راه ندهد. او مصاحبه هایی این چنینی داشت:


* سایت فدراسیون والیبال؛ 1395/04/23؛
درخشند: تسویه حساب شرط نخست ثبت نام در لیگ امسال است
رئیس سازمان لیگ مهمترین موضوع شورای لیگ امسال را تسویه حساب باشگاه های والیبال دانست و گفت: برخی باشگاه ها از سال 93 تسویه حساب نکرده اند و باید در این زمینه شفاف سازی شود. هنوز دو باشگاه ورودی لیگ برتر سال گذشته را پرداخت نکرده اند.
وی تاکید کرد: امسال هیچ تیمی ثبت نام نمی شود مگر اینکه تسویه حساب سال های قبل را انجام داده باشد.
درخشنده پروانه باشگاه داری را یکی دیگر از اولویت های کاری سازمان لیگ دانست و گفت: باشگاه ها ابتدا پروانه دریافت کنند و بعد برای ثبت نام در لیگ اقدام کنند.
وی در ادامه به مشکلات در جذب بازیکنان خارجی اشاره کرد و گفت: باشگاه ها برای جذب بازیکنان خارجی می توانند از سازمان لیگ به عنوان مشاور رایگان استفاده کنند تا به مشکلات بعدی برخورد نکنند.

 

* سایت فدراسیون والیبال؛ 1395/06/03
هشدار سازمان لیگ به تیم های بدهکار لیگ برتر
سازمان لیگ فدراسیون والیبال در مکاتبه با باشگاه های لیگ برتری، 24 شهریورماه سال جاری را به عنوان آخرین مهلت تسویه حساب بدهکاری باشگاه ها و واریز ورودی سال جدید اعلام کرد.
سعید درخشنده رئیس سازمان لیگ در مکاتبه با باشگاه ها لیگ برتری تاکید کرده است که ضرورت دارد باشگاه ها تا تاریخ اعلام شده تسویه حساب کنند تا در روند برگزاری لیگ برتر والیبال خللی ایجاد نشود.

 

 

* سایت فدراسیون والیبال؛ 1395/06/14
تاکید داورزنی بر تسویه حساب تیم های بدهکار
سی امین دوره مسابقات والیبال قهرمانی باشگاه های برتر مردان ایران از دهه سوم مهرماه آغاز می شود.
سازمان لیگ فدراسیون والیبال در تاریخ 27 مردادماه در مکاتبه با باشگاه های لیگ برتری، 24 شهریورماه سال جاری را به عنوان آخرین مهلت تسویه حساب باشگاه ها و واریز ورودی سال جدید اعلام کرد.
دکتر محمدرضا داورزنی رئیس فدراسیون والیبال نیز پیرو مکاتبه سازمان لیگ، در نامه ای جداگانه به مدیران کل ورزش و جوانان استان ها بر ضرورت تسویه حساب باشگاه های لیگ برتری تا 24 شهریورماه تاکید کرد.
رئیس فدراسیون والیبال در این مکاتبه یادآور شد که در صورت تسویه حساب نکردن باشگاه های بدهکار در موعد مقرر، از شرکت آنان در لیگ برتر سال جاری جلوگیری خواهد شد.

 

 

* سایت فدراسیون والیبال؛ 1395/07/11
آخرین فرصت تسویه حساب تیم های بدهکار اعلام شد
سعید درخشنده طی ارسال نامه‌ای به مدیران عامل تیم‌های حاضر در لیگ برتر والیبال از زمان نهایی تسویه حساب مالی این باشگاه ها خبر داد.
در این نامه آمده است که تیم‌ها تا تاریخ 19 مهر ماه سال جاری مهلت دارند اقدامات لازم مبنی بر تسویه حساب بدهی‌ به کادر فنی، بازیکنان و فدراسیون را انجام دهند.
در متن این نامه آمده است:
احتراما به اطلاع می‌رساند نظر به این که در جریان قرعه‌کشی مسابقات لیگ برتر و تاکید ریاست فدراسیون مبنی بر تسویه حساب بدهی معوقه و سال جاری باشگاه به بازیکنان، کادر فنی و فدراسیون مقتضی است حداکثر تا تاریخ 19/7/95 نسبت به تسویه حساب اقدام لازم به عمل آید. بدیهی است پس از مهلت مقرر در صورت عدم تسویه حساب مالی آن باشگاه از مسابقات لیگ برتر والیبال سال جاری حذف خواهد شد.

 

* سایت فدراسیون والیبال؛ 1395/07/24
درخشنده: صدور آی دی کارت تیم های لیگ برتر منوط به تسویه حساب مالی است
سازمان لیگ قبلا 19 مهرماه را به عنوان آخرین مهلت تسویه حساب باشگاه های لیگ برتری برای حضور در رقابت های امسال تعیین کرده بود.
رئیس سازمان لیگ با اشاره به تعطیلات چهار روزه اخیر گفت: برخی باشگاه ها از سازمان لیگ فرصت مجدد برای تسویه حساب خواسته اند، به همین دلیل روز دوشنبه 26 مهرماه به عنوان آخرین مهلت برای این موضوع را در نظر گرفته ایم.


سعید درخشنده با بیان اینکه تا کنون چهار باشگاه ورودی خود را پرداخت کرده اند، گفت: باشگاه های لیگ برتری اگر تا 26 مهرماه تسویه حساب نکنند، اجازه حضور در لیگ برتر والیبال را نخواهند داشت.
وی تاکید کرد: روز چهارشنبه هفته جاری (28 مهرماه) هفته نخست لیگ برتر والیبال برگزار می شود و بازیکنان و کادر فنی تیم ها برای حضور در لیگ برتر باید آی دی کارت داشته باشند، صدور کارت هم منوط به تسویه حساب باشگاه هاست.

 

* حالا لیگ برتر والیبال هفته اول خود را پشت سر گذاشت و تنها تیم متین ورامین به دلیل بدهی اجازه بازی را نداشت و سایر تیم ها به راحتی در لیگ بازی کرده اند در حالیکه این روزها کمیته انضباطی تعداد زیادی پرنده مالی باز دارد که هنوز باشگاه ها با تیم ها تسویه نکرده اند. شهرداری ارومیه، پیکان، سایپا و متین تیم هایی بودند که هنوز تعهدات مالی فصل پیش خود را اجرایی نکرده اند اما امسال هم در لیگ بدون هیچ مشکلی حضور دارند. البته مساله پیکان در حال بررسی است و هنوز حکم بر بدهکاری آنها صادر نشده است اما کمیته انضباطی سایپا، شهرداری ارومیه و متین را محکوم کرده بود که تنها متین نتوانست در هفته اول بازی کند.

 

* نکته دیگر تغییر موضع سازمان لیگ است. آنها بدهکار به تیم هایی می گفتند که پرونده باز مالی داشته باشند اما حالا تیم بدهکار تنها تیمی است که ورودی فدراسیون را نپرداخته است. به طوریکه تیم ها اگر به بازیکنان و مربیان بدهکار باشند اما ورودی فدراسیون را پرداخت کرده باشند می توانند در لیگ به میدان بروند. فدراسیون مدعی است که تنها متین به بازیکنانش بدهکار است و تمام تیم ها تسویه کامل انجام داده اند اما بازیکنان بسیاری هستند که خلاف این موضوع را مدعی هستند.

دیدگاه‌ها