کد خبر : 1377580 | 15 آذر 1395 ساعت 17:50 | 22.1K بازدید | 0 دیدگاه

گزارش مارکا

11 ماه و 11 موفقیت برای زیدان در رئال

4 ژانویه گذشته بود که زیدان جانشین بنیتس در رئال شد و 11 ماه بعد، آمار موفقیت های او شگفت انگیز است.

11 ماه و 11 موفقیت برای زیدان در رئال

به گزارش "ورزش سه"، ۱۱ ماه از حضور زین‌الدین زیدان در رئال مادرید می گذرد. این سرمربی فرانسوی در ۴ ژانویه سال جاری به عنوان سرمربی جدید رئال معرفی شد. او یک سال و نیم سرمربی تیم دوم رئال بود و مدتی نیز به عنوان دستیار کارلو آنچلوتی در این باشگاه کار کرد. در نهایت فلورنتینو پرز، رئیس باشگاه رئال مادرید او را به عنوان سرمربی جدید تیمش به جای رافا بنیتس ناکام انتخاب کرد.

 

 

1160682

 

 

زیزو تیم را از نو ساخت و از نخستین بازی‌اش برابر دپورتیوو لاکرونیا تا به امروز، تنها دو بار شکست خورده است. از سه جام ممکن تنها یک جام را از دست داد. ۳۳ بازی بدون شکست را پشت سر گذاشت و اکنون در میان سه نامزد نهایی بهترین سرمربی سال فیفا قرار دارد.

 

فتح لیگ قهرمانان اروپا مهمترین موفقیتش در این ۱۱ ماه بوده است. با این حال زیدان موفقیت‌های دیگری نیز کسب کرده است و اکنون از او به عنوان یک مربی متفاوت یاد می‌کنند. سرمربی فرانسوی توانست برای موقعیت‌های سخت راه‌حل پیدا کند و به آرامی مشکلات را حل کرد.

 

۱۱ موفقیت زیدان در رئال به شرح زیر است:

 

۱ـ بازگرداندن اعتماد بازیکنان به سرمربی

۲ـ بازگشت شادی به برنابئو پس از پیروزی پرگل برابر دپورتیوو لاکرونیا، اسپورتینگ خیخون و اسپانیول

۳ـ شروع لیگ قهرمانان با پیروزی برابر رم

۴ـ پیروزی های پیاپی در ماه مارس

۵ـ پیروزی در نوکمپ

۶ـ جبران نتیجه برابر ولفسبورگ در لیگ قهرمانان

۷ـ فتح اوندسیما(یازدهمین قهرمانی اروپا)

۸ـ قهرمانی در سوپر کاپ اروپا

۹ـ پیروزی تاریخی برابر اتلتیکو مادرید در کالدرون

۱۰ـ تساوی برابر بارسلونا در لحظه آخر

۱۱ـ صدرنشینی، ۳۳ بازی بدون شکست

 

 

1159626

 

 

در نخستین ماه حضور زیدان در رئال، این تیم ۱۷ گل وارد دروازه حریفانش کرد و تنها دو گل دریافت کرد. سه پیروزی کسب کرد و یک تساوی به دست آورد و شرایط تیم را بهتر کرد. در ماه فوریه به صدر رسید و آخرین شکست را در لالیگا برابر اتلتیکو تجربه کرد. همچنین لیگ قهرمانان را با پیروزی برابر رم شروع کرد.

ماه مارس با پیروزی‌ به پایان رسید و در آوریل، پیروزی شیرین دو بر صفر برابر ولفسبورگ در دیدار رفت یک چهارم نهایی لیگ قهرمانان اروپا به دست آمد. پیروزی در نوکمپ برابر بارسلونا نشان داد که زیدان تنها یک بازیکن موفق نبوده است بلکه می تواند در میان بهترین‌سرمربی ها نیز باشد.

می، ماه مهمی برای رئال به حساب می آمد. زیدان که در زمان بازیگری نهمین قهرمانی در لیگ قهرمانان را به دست آورده بود، دسیما را به عنوان دستیار انتخاب کرد و به دنبال فتح یازدهمین قهرمانی اروپا این بار سرمربی این تیم بود. او در نهایت توانست جام قهرمانی را بالای سر ببرد.

 

 

1158226

 

در تابستان پس از موفق نشدن رئال در خرید پل پوگبا، سرمربی فرانسوی تصمیم گرفت بازیکن خاصی را به تیم وارد نکند و ترجیح داد با بازیکنان تیم فصل گذشته کار کند. او توانست در لحظات پایانی و گلزنی دنی کارواخال در وقت‌های اضافه رئال را فاتح سوپرکاپ اروپا کند.

زیدان در سه ماه فصل جدید با وجود آسیب دیدگی‌های فراوان مادرید را صدرنشین لالیگا نگه داشت و بدون شکست به کار خود ادامه داد. رئال در ویسنته کالدرون با سه گل اتلتیکو را شکست داد و توانست فاصله ۶ امتیازی میان خود و بارسلونا به وجود آورد.

در آخرین دیدار نیز گل دقیقه ۹۰ راموس یک تساوی ارزشمند را برای کهکشانی ها به ثبت رساند. زیدان می‌تواند به زودی سومین قهرمانی‌اش با رئال را این بار در جام جهانی باشگاه ها کسب کند و تا شروع سال ۲۰۱۷، ۳۶ بازی بدون شکست را به ثبت برساند.

دیدگاه‌ها