کد خبر : 1388223 | 28 دی 1395 ساعت 16:14 | 45.2K بازدید | 0 دیدگاه

تساوی تراکتور، شمشیر دو‌ لبه برای پرسپولیس!

تراکتورسازی دو امتیاز حساس را در حالی از دست داد که فرصت این را داشت که با کسب پیروزی مقابل صنعت نفت، به صدر جدول برسد.

تساوی تراکتور، شمشیر دو‌ لبه برای پرسپولیس!

به گزارش "ورزش سه"، دقایقی قبل دیدار تیم های تراکتورسازی و صنعت نفت آبادان در ورزشگاه خالی از تماشاگر یادگار امام با تساوی دو بر دو به پایان رسید. شاگردان قلعه نوئی امروز در حالی مقابل شاگردان کریمی متوقف شدند که دو بار از حریف پیش افتادند اما زردپوشان آبادان هر بار بازی را به تساوی کشیدند. نفت آبادان نیز با کسب این نتیجه نشان داد برای نیم فصل دوم برنامه ای ویژه دارد و نباید از این تیم غافل شد. آن ها تاکنون 4 امتیاز از تراکتور گرفته اند و استقلال را در آزادی شکست داده اند اما مقابل دیگر مدعی یعنی پرسپولیس مغلوب بوده اند. سال گذشته سایپا و ذوب آهن به این شکل عمل کردند و پرسپولیس را در دیدارهای رفت و برگشت متوقف کردند اما امتیازات کامل را تقدیم استقلال خوزستان کردند و در نهایت نیز آبی پوشان خوزستان با تفاضل گل بهتر نسبت به قرمزهای پایتخت قهرمان لیگ شدند.

 

تساوی دو تیم تراکتور و صنعت نفت، حتی به طور موقت، جایگاه پرسپولیس را دچار لغزش نکرد تا شاگردان ایوانکوویچ، با خیال آسوده در صدر جدول قرار بگیرند. البته نمی توان گفت این نتیجه کاملا به نفع پرسپولیس است و به عبارتی می توان از آن به عنوان "شمشیر دو لبه" نام برد!

 

حالا سرخپوشان تهرانی با آرامش روانی مقابل فولاد حاضر خواهند شد و برنامه های تاکتیکی را بدون استرس پیاده خواهند کرد اما همین آسودگی بیش از حد ممکن است بلای جان سرخ ها در اهواز شود و سبب از دست دادن امتیاز توسط آن ها شود. به همین دلیل است که وجود استرس، البته تا حدی، می تواند برای بازیکنان مفید باشد و موتور محرک آنان شود. فردا به خوبی می شود نقش برانکو در پرسپولیس را دید. سرمربی باتجربه پرسپولیس به خوبی می داند نباید به نتیجه دیدار تراکتور توجه کند و شاگردانش را باید برای کسب پیروزی به میدان بفرستند، البته القای این موضوع به بازیکنان جوان پرسپولیس کار ساده ای نیست و نیازمند تلاش و البته مهارت بالاست.

 

حال باید دید فردا در الغدیر کدام لبه شمشیر بُرنده خواهد بود؟! پرسپولیس با آرامش بالا فولاد را در خانه زمین گیر خواهد کرد یا شاگردان نعیم سعداوی، از استرس پایین و خیال راحت صدرنشین لیگ بهره خواهند برد و امتیازات را از آن ها خواهند ربود.

 

 

محمد همتی

دیدگاه‌ها