کد خبر : 1389318 | 02 بهمن 1395 ساعت 19:05 | 36.3K بازدید | 0 دیدگاه

اسدی: شجاعیان باید بداند کجای فوتبال است

بهبود وضعیت گسترش فولادی‌ها در نتیجه گیری، این روزها کاملاً مشهود است. این تیم حالا در روزهای خوبش باید در آزادی به مصاف پرسپولیسی برود که آماده ترین شرایط ممکن را دارد.

اسدی: شجاعیان باید بداند کجای فوتبال است

به گزارش "ورزش سه" و به نقل از ایران ورزشی، در چنین شرایطی اما حاشیه‌هایی مثل ناراحتی بین داریوش شجاعیان و فراز کمالوند، می‌تواند در آستانه بازی با پرسپولیس مشکل ساز شود. مرتضی اسدی اما به‌عنوان کاپیتان تیم، گسترش فولاد را کاملاً آماده بازی سختی می‌داند که مقابل پرسپولیس در پیش دارند.


هر چند که او انتقادها و توصیه‌هایی هم برای داریوش شجاعیان، ملی پوش جوان تیمش دارد و معتقد است که این بازیکن در شرایط فعلی به چنین تلنگرهایی نیاز دارد. مرتضی اسدی با اشاره به این حواشی، حرف‌های زیادی برای گفتن دارد که خواندن شان خالی از لطف نیست.

گسترش خیلی خوب توانسته خود را از شرایط بد اول فصل جدا کند
بله، در حال حاضر در میان 10 تیم بالای جدول هستیم و برای قرار گرفتن در میان 5، 6 تیم بالا، باید با تیم‌هایی مثل ذوب آهن، استقلال، پیکان و سپاهان رقابت کنیم. البته همان ابتدای فصل هم گسترش فولاد از تیم‌هایی بود که خوب بازی می‌کرد اما بدشانسی می‌آوردیم. اگر توپ‌های شیمبا که با بدشانسی وارد دروازه نمی‌شد، گل شده بود، الان 14، 15 گل زده داشتیم.


با روند متفاوتی که گسترش فولاد در نیم فصل دوم در پیش گرفته، فکر می‌کنید بتوانید نتیجه‌ای متفاوت از بازی رفت مقابل پرسپولیس داشته باشید؟
 واقعیت این است که ما بازی خیلی سختی مقابل پرسپولیس داریم. پرسپولیسی که این روزها خیلی آماده است و در آزادی و در حضور هوادارانش مقابل ما بازی می‌کند که این موضوع کار ما را سخت‌تر هم می‌کند اما از طرفی گسترش هم در هفته‌های اخیر خوب نتیجه گرفته و الان دیگر بازیکنان ما جایگاه واقعی خود را می‌دانند و برای حفظ این جایگاه تلاش می‌کنند.


پس بازیکنان برای این بازی خود را از پیش بازنده نمی‌دانند؟
 اصلاً اینطور نیست. امتیاز گرفتن از پرسپولیس می‌تواند ما را در کورس نگه دارد. همین موضوع باعث شده که بازیکنان انگیزه بالایی برای این بازی داشته باشند.


با توجه به پستی که در خط دفاع داری، مقابل مهاجمان توانمند پرسپولیس روز سختی خواهی داشت.
 قوی ترین خط گسترش فولاد، خط دفاعی اش است. خط دفاعی تیم ما یکی از بهترین خطوط دفاعی است و اینطور نیست که مهاجمان پرسپولیس کار راحتی مقابل ما داشته باشند. قطعاً روز سختی در انتظارشان خواهد بود.


البته گسترش پیش از این برای تیم‌هایی مثل استقلال هم دردسرساز شده.
 10 نفره در آزادی، یقه استقلال را گرفتیم. بازی 2 بر صفر باخته را 2 بر 2 مساوی کردیم و حتی می‌توانستیم برنده هم باشیم. حالا هم نوبت پرسپولیس است و می‌خواهیم با همه توان به مصاف پرسپولیس برویم.


یعنی این توانایی را برای بازی این هفته مقابل پرسپولیس هم در خود می‌بینید؟
 تیم ما تازه جوان‌تر هم شده. حضور بازیکنان جوان در خط حمله و بازیکنان با تجربه در خط دفاعی، باعث پیشرفت کلی تیم شده است. جوانگرایی گسترش این پیام را به سایر تیم‌ها می‌دهد که اعتماد به جوان‌ها نتیجه می‌دهد.


اما حضور همین جوانها، گاهی حاشیه‌هایی هم برای تیم شما در پی داشته، مثل داریوش شجاعیان و اتفاقات اخیر.
 بحث شجاعیان یک بحث انضباطی بود که آقای فراز کمالوند در جریانش بود و در مصاحبه‌ها گفته بود که به هیچ بازیکنی باج نمی‌دهد. داریوش راه طولانی دارد تا به مراحل بالاتر برسد. باید متوجه شود کجای فوتبال است و مطمئن هستم که آقای کمالوند هم همین را می‌خواست به او بفهماند.


پس همه این جنجال‌ها جنبه تربیتی و اصلاحی داشته؟
 بله. اگر داریوش (شجاعیان) امروز متوجه شود که کجای فوتبال قرار دارد و به کجا می‌خواهد برسد، می‌تواند در فوتبال و موفقیت‌های ورزشی‌اش استمرار داشته باشد اما اگر متوجه نشود شاید مثل خیلی‌های دیگر شود که آمدند و رفتند.


شما به‌عنوان کاپیتان تیم و یک بازیکن با تجربه در این رابطه با او صحبتی داشتی؟
 من با او صحبت کرده‌ام و دوست داریم به او کمک کنیم تا موفقیت‌هایش مستمر باشد و در همین راستا بتواند بحث لژیونر شدنش را پیگیری کند و راهش را گم نکند. گاهی یک تلنگر مثل تلنگری که آقای کمالوند به داریوش زد می‌تواند مسیر زندگی یک بازیکن را عوض کند.


نتیجه جلسه‌ای که کادرفنی با او داشته مثبت بوده است؟
 جلسه‌ای بین داریوش شجاعیان و فراز کمالوند برگزار شده و موضوع حل و فصل شده و کدورت‌ها برطرف شده است.


یعنی بحث جدایی‌اش به طور کامل منتفی شده؟

او با باشگاه قرارداد سه ساله دارد و بدون رضایت باشگاه اصلاً نمی‌تواند جدا شود. مگر اینکه باشگاه خودش نخواهد که با این بازیکن ادامه دهد. من فقط می‌دانم فعلاً کدورت‌هایی که بین این بازیکن و کادرفنی به وجود آمده بود برطرف شده و مشکلی از این بابت وجود ندارد اما درباره ماندن یا رفتن او، باشگاه باید تصمیم گیری کند.


چنین مسائلی اما در آستانه بازی مهمی مثل بازی با پرسپولیس می‌تواند به تیم آسیب بزند.
 فراز کمالوند کارش را خوب بلد است و آنقدر تجربه دارد که به جرأت می‌توانم بگویم در چند سالی که با او در یک تیم بوده ام، تا به حال هیچ گاه حاشیه‌ای به وجود نیامده است. شک نکنید این بار هم هیچ حاشیه‌ای به وجود نمی‌آید و مشکلی ایجاد نمی‌شود.

 

دیدگاه‌ها