دانلود اپلیکیشن اندروید

نصب
کد خبر : 1403843 | 29 اسفند 1395 ساعت 14:52 | 58.3K بازدید | 0 دیدگاه

استرلینگ و میلنر: نبرد کلیدی هفت‌ها

رحیم استرلینگ و جیمز میلنر که امشب در جدالِ منچستر سیتی و لیورپول در اتحاد مقابل هم قرار می‌گیرند هر دو شش گل در این فصل از لیگ برتر زده‌اند.

به گزارش "ورزش سه"، میلنر در دو فصلی که برایِ لیورپول بازی کرده هر 11 پنالتیِ خودش را گل کرده، اما آخرین باری که در جریان بازی گل زده به پیروزیِ 0-3 قرمزهایِ مرسی ساید مقابلِ تیمِ سابقش، سیتی، در مارچِ 2016 بر می‌گردد. میلنر البته پیش از این با پیراهنِ سیتی هم دروازه‌یِ لیورپول را باز کرده بود.

 

ستاره‌یِ سابقِ نیوکاسل و استون ویلا رکوردِ چشمگیرِ دیگری هم در لیگ برتر دارد. او تا به حال در این لیگ در 46 بازی گل زده، بازی‌هایی که هرگزِ تیمش در آن‌ها نباخته. میلنر از این منظر با آماری مشترک کنارِ داریوژ واسل در تاریخِ لیگ برتر قرار می‌گیرد.

 

میلنر در هر کدام از سه فصلِ اخیر حداقل پنج گل زده و اگر این فصل یک گلِ دیگر هم بزند به رکوردِ بهترین فصلش (2010-2009 با استون ویلا) که در آن هفت گل زد می‌رسد. آخرین باری که میلنر این فصل گل زده هم به پنالتی‌اش در 15 ژانویه در جریانِ تساویِ 1-1 در اولدترافورد بر می‌گردد.

 

اما تاثیر بزرگ و اساسی میلنر در این فصل برایِ لیورپول در بعدِ دفاعی بوده. بی اعتمادیِ یورگن کلوپ به آلبرتو مورنو در همان ابتدایِ فصل باعث شد تا میلنر در پستِ مدافعِ چپ به زمین برود و با نمایش‌هایِ خیره‌کننده‌یِ خودش این پست را از آنِ خودش کند. لیورپول این فصل به هیچکدام از اعضایِ دیگر "تاپ سیکس" نباخته و میلنر با تکل‌ها و قطعِ توپ‌هایش که بینِ همبازی‌هایش فقط کمتر از جردن هندرسون بوده، نقشی کلیدی در این راه بازی کرده است.

 

اما در سویِ دیگر زمین امشب استرلینگ مقابلِ تیمِ سابقش بازی می‌کند. استرلینگ تابستان 2015 با مبلغ 49 میلیون پوند از آنفیلد راهیِ اتحاد شد و تا امروز هر سه بازی‌اش در لیگ مقابلِ لیورپول را باخته است. استرلینگ این فصل زمانِ بیشتری برای بازی در ترکیبِ سیتی داشته و همین حالا تعدادِ دقایقِ بیشتری را نسبت به کل فصلِ پیش در زمین سپری کرده است (1982 نسبت به 1928).

 

1188164

 

فرمِ استرلینگ در این فصل هم پیشرفتِ مشخصی برایِ سیتی کرده. او در لیگ در هر 180 دقیقه نقشِ مستقیم رویِ یک گل داشته، آماری که پیش از این فقط در فصلِ عالیِ 2014-2013 وقتی لیورپول دوم شد و او 9 گل زد و 5 پاسِ گل داد، رخ داده بود. استرلینگ به خصوص در بازی‌هایِ اخیر درخششِ زیادی برایِ سیتی داشته و در 9 بازی در رقابت‌هایِ مختلف رویِ هشت گل نقشِ مستقیم داشته است (سه گل به علاوه‌یِ پنج پاس گل). استرلینگ در مجموعِ این فصل در رقابت‌هایِ مختلف 9 گل زده و 14 پاسِ گل داده. بینِ تمام بازیکنانِ لیگ برتر فقط کریستین اریکسون بیشتر از استرلینگ در این فصل پاسِ گل در رقابت‌هایِ مختلف داده است.

 

شاید نکته‌ای که هنوز در بازی استرلینگ نیاز به پیشرفتِ زیادی دارد نمایش‌هایِ او مقابلِ تیم‌هایِ بزرگ است. استرلینگ این فصل در پنج بازی مقابلِ اعضایِ دیگرِ "تاپ سیکس" تنها یک گل زده، اما در 19 بازی مقابلِ 14 تیمِ دیگر پنج گل زده و پنج پاسِ گل داده است.

 

لیورپول امشب با میلنر دنبالِ حفظ رکوردِ بدون شکستش مقابلِ "تاپ سیکس" خواهد بود و استرلینگ دنبالِ کسب اولین امتیازِ لیگ مقابلِ تیم سابقش. جدال دو شماره‌یِ هفت دو تیم در کناره‌هایِ زمین می‌تواند نقشی کلیدی در رسیدن به این اهداف داشته باشد.

دیدگاه‌ها

برچسب ها
اخبار
ویدیوها
مشاهده همه نتایج