کد خبر : 1405063 | 08 فروردين 1396 ساعت 17:58 | 179.3K بازدید | 0 دیدگاه

٦ امتیاز تقدیم به ایران

نفر به نفر با بازیکنان تیم ملی مقابل چین

3 امتیاز دیگر برای تیم ملی، این بار مقابل چین؛ شاگردان کارلوس کی روش حالا نزدیک تر از همیشه به جام جهانی 2018 روسیه هستند.

نفر به نفر با بازیکنان تیم ملی مقابل چین

به گزارش "ورزش سه"، تیم ملی فوتبال با هدایت کارلوس کی روش یک پیروزی ارزشمند دیگر را مقابل چین جشن گرفت. ایران در هفتمین مسابقه از رقابت های مقدماتی جام جهانی 2018 روسیه امروز به مصاف چین با هدایت مارچلو لیپی رفت و در حالی که یک سر و گردن بالاتر از حریف بود، توانست 3 امتیاز ارزشمند را کسب کند و جمع امتیازات خود در جدول رده بندی گروه را به عدد 17 برساند. حالا تیم کی روش در آستانه صعودی تاریخی به جام جهانی است.


در ادامه نظر جمعی گروه آنالیز "ورزش سه" با توجه به نمایش بازیکنان تیم ملی در مصاف با چین را مشاهده می کنید.

 


علیرضا بیرانوند(6.5 از 10)
یک روز کم کار دیگر و تنها چند خروج برای نمایش قدرت در محوطه جریمه یک کلین شیت دیگر در کارنامه بیرانوند ثبت کرد تا او بازی به بازی به رکورد جالب توجه و دور از دسترس خود بیشتر نزدیک شود. بیرانوند اگر خوش شانس بود می توانست یک پاس گل نیز به نام خود کند که البته همکاری سردار آزمون و طارمی نتوانست این موقعیت را تکمیل کند. بیرانوند در ششمین بازی این مرحله از رقابت ها هم دروازه اش را طلسم شده و دور از دسترس رقبا قرار داد.

 


مرتضی پورعلی گنجی(7.5 از 10)
سد دفاعی جدید تیم ملی را می توان مرتضی پورعلی گنجی نامید که همانند بازی با قطر در این دیدار نیز یک ناجی برای تیم ملی لقب گرفت و روی یک صحنه ایده آل برای چینی ها با تکل دیدنی خود مانع از فروپاشی دروازه ایران شد. پورعلی گنجی با شماره 8 ملی در کنار پژمان منتظری اکنون مطمئن ترین قلب دفاعی را تشکیل داده و رویای جام جهانی روسیه را در ذهن ترسیم می کند؛ بعد از جام ملت ها اکنون او به دنبال تحقق حضور در دومین تورنمنت ورزشی خود است و با ادامه این روند این اتفاق دور از دسترس نخواهد بود.

 

 

 


پژمان منتظری(7.5 از 10)
مدافع مورد اعتماد کارلوس کی روش که حالا رهبر خط دفاع تیم ملی نیز محسوب می شود بار دیگر تجربه بالای خود را به رخ کشید. منتظری با تکل های به موقع خود توانست موقعیت های زیادی را از تیم چین بگیرد و عملکرد خوبی را به نمایش گذاشت. منتظری اگرچه یکی دو خطا به چین داد و چند اشتباه هم داشت اما به طور کلی توانست نقش زیادی در حفظ رکورد گل نخوردن تیم ملی ایفا کند. پژمان منتظری حالا به حضور در دومین جام جهانی همراه با تیم ملی ایران می اندیشد.

 


میلاد محمدی (7 از 10)
سومین لژیونر دفاعی ایران نیز در روز کم کار هجومی در سمت راست، توانست رفت و برگشت های موفقی در سمت مخالف به نام خود کند و اگر خوش شانس بود می توانست گل اول ایران را نیز به نام خود کند که با دفع دروازه بان چین یک کرنر تنها نصیب ایران شد. سرعت فوق العاده او در کنار حرکات تکنیکی و فضاسازی مناسب خیال کی روش را اکنون در سمت چپ دفاعی راحت کرده است.

 

 

 


وریا غفوری(6.5 از 10)
مدافع راست استقلال در یکی دو سال گذشته همواره مورد محبت کارلوس کی روش قرار داشته است. او حتی با وجود مصدومیت نیز به تیم ملی دعوت شده و در همین اردوی اخیر نیز آسیب دیدگی جزئی داشت اما پزشکان به خاطر تاکید کی روش او را به دو بازی با قطر و چین رساندند. غفوری در پست دفاع راست توانست مقابل چین انتظارات را برآورده کند. کی روش از مدافعان کناری اش نفوذهای بی محابا نمی خواهد و بیشتر تاکیدش روی کارهای تدافعی است و وریا نیز این کار را به خوبی انجام می دهد. او امروز از جناح راست اجازه نفوذ آنچنانی به چینی ها نداد و کادرفنی را راضی نگه داشت.

 

 


سعید عزت اللهی(6.5 از 10)
شماره شش تیم ملی با سبک اروپایی خود در هافبک دفاعی توانست این پست را در کنار کارهای دفاعی به عنصر هجومی و تکنیکی ایران نیز تبدیل شده است. او در دقایق ابتدایی نیز با حرکت تکنیکی خود پشت محوطه جریمه توانست فرصت خوبی برای شاگردان کارلوس کی روش مهیا کند که ضربه قوچان نژاد با بدشانسی از دست رفت. حرکات سربالا و پاس های هدفمند و پیروزی در جنگ های تن به تن در فاز دفاعی باعث شد تا چینی ها فرصتی پشت محوطه جریمه ایران به دست نیاورند و روز راحتی برای خط دفاعی شکل گیرد.

 

 


امید ابراهیمی(7 از 10)
هافبک تنومند تیم ملی امروز جایگزین احسان حاج صفی در ترکیب تیم ملی شد. ابراهیمی به واسطه عملکرد خوب در استقلال توانسته به تیم ملی برسد و امروز در پست هافبک وسط اگرچه بیشتر تمایلش روی کارهای تدافعی بود اما در حملات نیز به خوبی مهاجمان را راه انداخت. ابراهیمی در کنار سعید عزت اللهی زوج خوبی را تشکیل داد و چند بار نیز با تکل های به موقع و البته با استفاده از قدرت بدنی بالایش چینی ها را در رسیدن به دروازه ایران ناکام گذاشت. هافبک استقلال در بحث هجومی نیز خوب کار کرد و مهاجمان را در موقعیتهایی برای حمله به سمت دروازه چین قرار داد.

 


مسعود شجاعی(7 از 10)

مسعود شجاعی با وجود اینکه یکی از بازیکنان پابه سن گذاشته تیم ملی است اما همچنان از نظر فنی جزو بهترین ها قرار دارد. شجاعی امروز با بازوبند کاپیتانی وارد زمین شد و توانست بازی فوق العاده ای انجام دهد. کاپیتان تیم ملی مقابل چین با استفاده از تکنیک ناب خود که برگرفته از فوتبال خطه خوزستان است، چندین بار بازیکن چینی را مات حرکات خود کرد. لایی هایی که به چینی می انداخت، راهی به جز خطا کردن برای بازیکنان حریف باقی نمی گذاشت و اتفاقا روی همین خطاها نیز تیم ملی موقعیت هایی به دست آورد. شجاعی روی گل زده تیم ملی به چین هم نقش زیادی داشت. تاثیرگذاری او روی توپی که سرگردان شده بود و فشاری که روی مدافعان چینی آورد طارمی را در موقعیت گل قرار دارد و باعث به ثمر رسیدن تک گل پیروزی بخش ایران شد.

 

 


علیرضا جهانبخش(6.5 از 10)
هافبک فانتزی باز تیم ملی سبک بازی اش با پیراهن ایران درست همان چیزی است که در لیگ هلند از او دیده ایم. جهانبخش با تکنیک خاص خودش در پست وینگر راست عملکرد خوبی داشت. او بارها از جناح راست نفوذ کرد و چندین دریبل زیبا نیز چاشنی فوتبال او شد تا بازی لذت بخشی را به نمایش بگذارد. البته جهانبخش در نیمه دوم به خوبی از سوی چینی ها بسته شد و توان حرکتی اش کاهش پیدا کرد. با این حال او بازهم نفوذهای خوبی انجام داد و اگر در پاس های آخر دقت بیشتری داشت می توانست حداقل یک پاس گل هم به نام خود ثبت کند.

 

 


رضا قوچان نژاد(6 از 10)
مطمئن ترین مهاجم سال های اخیر فوتبال ایران در دیدار برابر چین هم از رسیدن به دروازه حریف ناکام ماند اما بارها با حرکات انفجاری و ضربات فنی خود دروازه بان و مدافعان حریف را به دردسر انداخت. قوچان نژاد که دومین گلزن برتر لیگ هلند محسوب می شود امیدوار بود بعد از مدت ها طلسم در گلزنی با پیراهن ملی را بشکند اما موفق به این مساله نشد. با این حال عملکرد فنی او در میان مدافعان حریف و موقعیت شناسی این مهاجم باعث شد تا باز هم در میان مهره های تاثیرگذار کی روش قرار گیرد.

 

 

 


مهدی طارمی(8 از 10)
کارشناسان و هواداران فوتبال را در ایران با پارادوکس عجیبی مواجه کرده است؛ گلزن یا فرصت سوز؟ مهدی طارمی در دومین بازی ملی پیاپی هم موفق به گلزنی شد تا شش امتیاز حساس با ثبت گل های او برای ایران به دست بیاورد. طارمی در این دیدار هم همه جوره شانس هایش را برای گلزنی امتحان کرد و در نهایت موفق شد با ضربه ای آرام اما فنی توپش را وارد دروازه چین کند. طارمی اکنون به مهاجم اول فوتبال ایران در گلزنی تبدیل شده است مطمئنا کسی این روزها این حق که به او لقب "گل نزن "بدهد را نخواهد داشت. مهاجمی که با این روند کسب عنوان برترین گلزن سال آسیا را نشانه گرفته است.

 

 

دیدگاه‌ها