کد خبر : 1408691 | 25 فروردين 1396 ساعت 19:51 | 23.7K بازدید | 0 دیدگاه

سه امتیاز دیگر برای کرانچار؛

سپاهان 1 - گسترش 0؛ شوت حاج‌صفی و سکوی ٤

سپاهان در ادامه نتایج خوب خود این بار با تک گل زیبای احسان حاج‌صفی در دقیقه 45 موفق شد گسترش فولاد را شکست دهد.

سپاهان 1 - گسترش 0؛ شوت حاج‌صفی و سکوی ٤

 

به گزارش "ورزش سه"، سپاهان که در چهار مسابقه اخیرش به دو تساوی و دو پیروزی رسیده بود، این بار هم موفق شد در ورزشگاه نقش جهان اصفهان و در حضور پر شور هواداران‌اش با شوت تماشایی حاج‌صفی به پیروزی یک بر صفر مقابل گسترش فولاد برسد تا با کسب امتیاز 39 موقتا به رده چهارم جدول صعود کند و امیدوار به عدم نتیجه‌گیری ذوب‌آهن باشد تا در این جایگاه بماند؛ تیم فراز کمالوند هم با این باخت شانس کسب سهمیه را تا حدود زیادی از دست داد.

 


هفته بیست و هفتم لیگ برتر؛ تاریخ: ۹۶/۰۱/۲۵ ؛ ساعت: ۱۹
استادیوم: نقش جهان اصفهان / تماشاگر: 10 هزار نفر

داور: پیام حیدری؛ کمک‌ها: حسن ظهیری، جعفر مهاجر و جواد رحیم‌زاده/ ناظر: مسعود مرادی

 


سپاهان اصفهان
لی اولیویرا، موسی کولی‌بالی، شجاع خلیل‌زاده، عارف غلامی، احسان حاج‌صفی، میلاد سرلک، رسول نویدکیا، سرور چپاروف، حسین پاپی(90- فرید بهزادی کریمی)، مهرداد محمدی(80 جلال علیمحمدی)و مسعود حسن‌زاده(73 رضا میرزایی)
سرمربی: زلاتکو کرانچار

 


گسترش فولاد تبریز
فرناندو دخسوس، سید محسن حسینی، مرتضی اسدی، بابک حاتمی، مصطفی اکرامی، مگنو باتیستا، علیرضا نقی‌زاده، داریوش شجاعیان(67 محمدامین درویشی)، رضا خالقی‌فر، یوسف سیدی و لوسیانو پریرا
سرمربی: فراز کمالوند

 

 

بهترین بازیکن
احسان حاج‌صفی علاوه بر نفوذهای پر شماری که از سمت چپ زمین داشت و خطرساز شد، بارها اجازه موقعیت‌سازی به بازیکنان گسترش فولاد را نداد و دفاع خوبی انجام داد و علاوه بر آن یک گل تماشایی و 3 امتیازی زد تا ستاره زمین باشد؛ علاوه بر او مهرداد محمدی نیز که با بدشانسی توپ‌هایش تبدیل به گل نمی‌شد چپاروف که گل سپاهان روی موقعیت‌سازی او شکل گرفت نیز از خوب‌های میدان بودند.

 


اتفاق ویژه

سپاهان با کسب این پیروزی امیدوارتر از همیشه به کسب سهمیه آسیایی شد و موقتا با 3 امتیاز بالاتر نسبت به ذوب‌آهن در رده چهارم جدول جای گرفت تا با بتواند در سه هفته پایانی به این مهم برسد.

 

 

شرح گل:

سپاهان 1 - گسترش فولاد صفر (دقیقه 1+45: احسان حاج‌صفی): در حالی که نیمه اول رو به اتمام بود توپ برگشتی بعد از ارسال چپاروف به پشت محوطه جریمه را حاج‌صفی با شوت پای چپ تماشایی به کنج دروازه گسترش فولاد فرستاد.

 

 

شرح بازی


از همان شروع مسابقه سپاهان بازی را در دست گرفت و با استفاده از ابزار هجومی و بازیکنان سرعتی‌ای که داشت از هر دو سمت زمین بارها حملاتی ترتیب داد ولی پس از آنکه این تاکتیک برای رسیدن به گل شاگردان زلاتکو کرانچار را ناکام می‌گذاشت، آنها تغییر روش دادند و بیشتر سعی در فرستادن توپ پشت مدافعان و شوت‌های از راه دور داشتند و در سمت مقابل نیز گسترش فولاد که تنها یک خطر جدی روی دروازه اولویرا به وجود آورد نیز به دنبال ضد حملات و استفاده از سرعت سیدی و شجاعیان بود ولی آنها نیز ناکام بودند تا اینکه در ثانیه‌های پایانی نیمه اول ارسال ریباند شده چپاروف را حاج‌صفی به کنج دروازه فرستاد تا طلایی پوشان برنده به رختکن بروند.


با شروع نیمه دوم برای لحظاتی سپاهانی‌ها مالکیت توپ را دراختیار داشتند ولی شاگردان کمالوند که نمی‌خواستند بازنده باشند حملات جدی ترتیب دادند و بیشتر قصد داشتند روی شوت‌های از راه دور نتیجه را مساوی کنند که این اتفاق برایشان نیافتاد و بعد از آن نیز هافبک‌های سپاهان اجازه فرصت‌سازی به آنها نمی‌دادند؛ تیم اصفهانی هم در نیمه دوم دست و پا بسته نبود و چندین بار روی فرارها و شوت مهرداد محمدی خطرساز شد ولی نتیجه نگرفت تا این دیدار با تک گل حاج‌صفی به اتمام برسد.

 

 


دقایق حساس

دقیقه 9: شوت راه دور حاج‌صفی آرام آرام از کنار خط عرضی زمین رد شد.
دقیقه 12: پرتاب اوت به محوطه جریمه سپاهان را حسینی با ضربه سر زد که اولویرا واکنش ناقصی داشت و در برگشت هم بازیکنان گسترش نتوانستند از آن استفاده کنند.

دقیقه 19: پاس فرار خوب نویدکیا به پاپی در سمت چپ محوطه جریمه به او رسید که این بازیکن توپ را در عرض و زمینی فرستاد ولی مهاجمی از سپاهان نتوانست آن را استفاده کند.
دقیقه 24: توپ ارسالی حاج‌صفی را خسوس با خروج موفق دفع کرد.
دقیقه 25: خسوس باز هم واکنش خوبی داشت و این بار توانست شوت چپاروف که پس از یک سر توپ تماشایی زده شد را مهار کند.

دقیقه 28: شوت سرکش نویدکیا از پشت محوطه جریمه پس از برخورد به مدافعان گسترش فولاد دور شد.
دقیقه 32: خالقی‌فر قصد داشت با شوت روی پا دروازه سپاهان را تهدید کند که یک کرنر برای این تیم رقم خورد.

دقیقه 45: شوت محمدی از فاصله 25 متری به راحتی در دستان خسوس جای گرفت. 
دقیقه 54 – شوت سنگین بابک حاتمی از فاصله 30 متری دروازه سپاهانی ها را به خطر انداخت اما این توپ راهی به دروازه این تیم نیافت.
دقیقه 55 – حمله سریع سپاهانی ها با حرکت مهرداد محمدی بین مدافعان حریف ادامه یافت اما دروازه بان گسترشی ها سریعتر از این بازیکن به توپ رسید. 
دقیقه 56 – یک حمله دیگر از سوی سپاهانی ها و بازهم مهرداد محمدی دروازه گسترش را به خطر انداخت اما ضربه سنگین این بازیکن با اختلاف کمی به بیرون رفت. 
دقیقه 58 – نیما مختاری در این دقیقه می توانست دروازه سپاهانی ها را باز کند اما شوت وی از زاویه بسته توسط لی اولیویرا مهار شد. 
دقیقه 60 – ارسال مهرداد محمدی از کناره ها با ضربه سر حسن زاده گسترشی ها را به خطر انداخت اما این توپ نیز از بالای دروازه به بیرون رفت. 
دقیقه 63 – حرکت موثر پریرا و به دنبال آن شوت محکم وی، چیزی نمانده بود تا اولین گل را برای تبریزی ها به همراه داشته باشد اما این توپ با اختلاف کمی به بیرون رفت.

دقیقه 68 – شوت دیدنی و فنی چپاروف از فاصله 20 متری تیرک افقی دروازه گسترشی ها را به لرزه درآورد اما راهی به دروازه این تیم نیافت.

 

 


در حاشیه
* سید جلال عبدی از سپاهان تنها محروم این مسابقه است.
* فرناندو دخسوس پس از ۳ بازی دوباره به ترکیب گسترش فولاد بازگشته است.
* نیمکت‌نشینی جلال‌الدین علی‌محمدی و فرید بهزادی‌کریمی از نکات قابل توجه ترکیب سپاهان به حساب می‌آید.

* هواداران سپاهان فشفشه‌های زرد رنگی روی سکوها روشن کردند.
* حدود 10 هزار هوادار سپاهان این مسابقه را از نزدیک می‌بینند.

* تماشاگران سپاهان با روشن کردن فلاش‌های تلفن همراه خود صحنه جالبی در ورزشگاه به وجود آوردند.
* نیمه اول این مسابقه یک دقیقه وقت اضافه داشت.
* هواداران اصفهانی خوشحالی زیادی بعد از گل حاج‌صفی انجام دادند و پرچم‌های بزرگ سپاهان را به اهتزاز درآوردند.

* پرچم ۴۰۰ متری هواداران سپاهان در این بازی رونمایی شد و هواداران سپاهان آن را به نمایش در آوردند.
* دود و بادکنک‌های زرد هم در زمان شروع بازی در سکوهای سپاهان به چشم می‌خورد.
* از ابتدای بازی پروژکتورهای ورزشگاه نقش جهان روشن بود و نیمه دوم کاملاً زیر نور برگزار خواهد شد.

دیدگاه‌ها