کد خبر : 1418539 | 07 خرداد 1396 ساعت 12:07 | 21.5K بازدید | 0 دیدگاه

چرا هواداران آرسنال باید به ونگر احترام بگذارند؟

چه ونگر فصل آینده سرمربی آرسنال باشد و چه این همکاری پایان پذیرد، پروفسور لایق بیشترین احترام از سوی هواداران توپچی ها است.

چرا هواداران آرسنال باید به ونگر احترام بگذارند؟

 

به گزارش "ورزش سه"، حالا توپچی ها پرافتخارترین تیم همه ادوار FA CUP هستند و با این نتیجه موفق شدند فصل ناامیدانه خود را التیام بخشند.

 

ونگر که حالا لقب پرافتخارترین سرمربی جام حذفی جزیره را به خود اختصاص داده است، مدتی پیش اذعان داشت که نامشخص بودن آینده او در شرایط این فصل آرسنال تاثیرگذار بوده است اما پیروزی برابر قهرمان لیگ برتر در ویمبلی نشانگر روحیه تیمی و شخصیت تاثیرگذار توپچی ها در آخرین دیدار فصل بود.

 

 

1201860

 

 

ترکیب دفاعی دو تیم در بازی فینال مشابه بود و همانطور که انتظار می رفت، کونته همانند تمام دیدارهای فصل با 3 دفاع تیمش را روانه میدان کرد اما ونگر نیز علیرغم درگیری با بحران مصدومیت، با دفاع 3 نفره شامل هولدینگ، مرته ساکر و مونرئال در مقابل آبی های لندن صف آرایی کرد.

 

علیرغم نگرانی هواداران آرسنال از سرعت پایین مرته ساکر، قدرت رهبری و بازیخوانی او باعث شد تا خط حمله سه نفره چلسی از جریان بازی خارج شود.

 

 

1201856

 

 

اما کنفرانس مطبوعاتی پیش از این دیدار نشان داد که ونگر از حواشی اطراف باشگاه به شدت آزرده است.

 

منتقدان ونگر معتقدند که به علت ناکامی های توپچی ها در لیگ قهرمانان و لیگ برتر، زمان جدایی او فرا رسیده است اما سرمربی فرانسوی در همین دیدار نیز با تعویض ژیرو و درخشش مهاجم فرانسوی روی صحنه گل دوم جریان بازی را عوض کرد تا تیمش در نهایت به آنچه استحقاقش را داشت برسد.

 

 

1201771

 

 

ونگر پیش از بازی گفته بود: "از نظر من 99.99 درصد هواداران آرسنال مردمانی شگفت انگیز هستند که همیشه پشت تیم خود قرار دارند. به همین دلیل ما علاقمندیم برای آنها بازی کنیم و به سختی برای فتح قهرمانی برای باشگاه و هوادارانش تلاش کنیم و اگر این اتفاق رخ دهد باعث خوشحالی من خواهد شد."

 

قطعا هیچ شکی در مورد وفاداری آرسن ونگر به آرسنال طی این 21 سال وجود ندارد اما شاید قهرمانی در جام حذفی این فصل را باید مهم ترین و معنادارترین جام آرسن طی این سالها قلمداد کرد زیرا اگرچه آرسنال در روزهای مهم فصل نشانی از یک تیم بزرگ نداشت و نتوانست غرور خود را حفظ کند، اما در نهایت موفق شد جلوی ثبت دبل رقیب لندنی را بگیرد.

 

بعد از پایان بازی، آرون رمزی که گل برتری را به ثمر رساند در مورد قهرمانی در جام حذفی و البته ونگر گفت: "فصل پرفراز و نشیبی را سپری کردیم و من بسیار خوشحالم که ونگر فاتح یک جام حذفی دیگر هم شد.

 

 

1201859

 

 

قطعا من علاقمندم که ونگر به فعالیت خود در باشگاه ادامه دهد زیرا از نظر من او لایق این شانس است. آرسن ترکیب آرسنال را عوض کرد و هزینه های زیادی را بابت این موضوع پرداخت کرده و ما خودمان را به شدت مدیون او می دانیم."

 

بازیکنان آرسنال علاقمند به ابقای ونگر هستند و سرمربی فرانسوی نیز اذعان داشت که همه چیز در جلسه هیئت مدیره اواسط این هفته مشخص خواهد شد. اگرچه به نظر می رسد شواهد حاکی از ادامه فعالیت او در امیرتیس است اما می توان فتح جام حذفی را نیز پایانی خوش برای دوران فعالیت او در آرسنال قلمداد کرد.

 

 

1201855

 

 

ونگر در این خصوص گفت: "من بسیار خوشحالم که رکورددار قهرمانی در جام حذفی هستم و تا به حال در دوران هدایت آرسنال دو دستاورد داشته ام که تیم دیگری هرگز موفق به دستیابی به آن نشده است؛ قهرمانی در لیگ برتر بدون پذیرش حتی یک شکست و بالاترین تعداد فتح جام حذفی."

 

به هر ترتیب هر اتفاقی که در اواسط هفته جاری بین ونگر و هیئت مدیره توپچی ها رخ دهد، او بیش از 2 دهه هدایت آرسنال را بر عهده داشته و یک استادیوم جدید، 7 جام حذفی و یک قهرمانی در لیگ برتر بدون پذیرش شکست را تجربه کرده و لایق احترام بیشتری بوده است.

 

ونگر هرگز لایق انتقادات تند و تمسخرآمیزی که در طول فصل به او نسبت داده شد نبود و البته در نهایت موفق شد یک بار دیگر با فتح یک عنوان و تبدیل شدن به موفق ترین سرمربی تاریخ آرسنال، منتقدانش را به سکوت دعوت کند.

دیدگاه‌ها