کد خبر : 1418571 | 07 خرداد 1396 ساعت 13:49 | 11.1K بازدید | 0 دیدگاه

سرمایه‌گذاری وسیع عربستان در دیپلماسی ورزش

رئیس فدراسیون کشتی گفت: عربستانی‌ها سرمایه گذاری بسیار گسترده و سنگینی را در عرصه دیپلماتیک در ورزش جهان آغاز کرده اند.

سرمایه‌گذاری وسیع عربستان در دیپلماسی ورزش

به گزارش "ورزش سه"، رسول خادم با بیان اینکه کشور عربستانی حتی در ورزش هایی مانند کشتی و رشته هایی که اصلا فعالیتی در آن ندارد، ورود جدی کرده است گفت: مسئولان این کشور ابزارهای دیپلماتیک خود را به شدت فعال کرده اند.


وی ادامه داد: مطمئنا  با هزینه های سنگینی که جدیداً مسئولان این کشور عربی انجام می دهند، حوزه ورزش ایران هم بعد از مدتی با موانع دیپلماتیک عربستان در منطقه و بعضاً در ابعاد جهانی مواجه خواهد بود.


خادم تصریح کرد: بخش  نمونه گیری های تست دوپینگ بازی های کشورهای اسلامی از جمله مسابقات کشتی، همگی به ازمایشگاههایی در عربستان ارسال شد که این موضوع خبر خوشایندی برای ما نیست.


رئیس فدراسیون کشتی در پایان خاطر نشان کرد: مسئولان و  نمایندگان فدراسیون های جهانی و داوران تمامی ورزش‌ها در طول بازی های کشورهای اسلامی میهمان مسئولان عربستانی بودند. آنها  تعاملات بسیار گسترده ای با مجموعه مدیران و داوران رشته های مختلف برقرار کردند که فراتر از حوزه بازیهای کشورهای اسلامی است. این موضوع می تواند یک زنگ خطر جدی برای فعالیت های دیپلماتیک ایران در حوزه ورزش و حتی بعضاً با کارکردی فراتر از ورزش باشد که باید برای آن تدبیری بیاندیشیم.

دیدگاه‌ها