کد خبر : 1418578 | 07 خرداد 1396 ساعت 14:00 | 18.5K بازدید | 0 دیدگاه

پرسپولیس اینبار هم به دنبال حفظ توپ؟

شاگردان برانکو ایوانکوویچ در 7 دیدار اخیر خود در لیگ قهرمانان آسیا، برتری محسوسی در حفظ توپ و مالکیت آن از خود به جا گذاشتند.

پرسپولیس اینبار هم به دنبال حفظ توپ؟

به گزارش "ورزش سه"، پرسپولیس در حالی روز سه شنبه در زمین لخویا به میدان خواهد رفت که حریف با کسب تساوی بدون گل در تهران، امید زیادی به حذف نماینده ایران دارد. با این حال پرسپولیس نیز با آگاهی از گل سرنوشت سازی که می‌تواند جواز صعود آنها از این مرحله را صادر کند، امیدوار است خط هجومی‌اش یک روز فوق االعاده را در دوحه پشت سر بگذارند.


نکته قابل اعتنای سیستم تاکتیکی برانکو ایوانکوویچ به حفظ توپ و مالکیت آن مربوط می شود که باعث شده آنها در 7 دیدار اخیر خود در این تورنمنت برتری محسوسی نسبت به رقبای خود داشته باشند.


آنها در جدال اول خود برابر الهلال با توجه به گل زودهنگام البته مالکیت توپ و میدان را به حریف عربستانی دادند تا 42 درصد مقابل 58 درصد به سود الهلال رقم بخورد و این تیم در دقایق پایانی موفق به ثبت گل تساوی خود شود.


در جدال دوم این تیم برابر الوحده امارات آنها در زمین حریف موفق شدند مالکیت زمین را 53 درصد مقابل 47 درصد برسانند و نتیجه آن برتری 3 بر 2 مقابل نماینده امارات بود.


جدال سوم سرخپوشان در دوحه نیز برابر الریان قطر بود؛ جایی که این تیم علیرغم برتری آماری 57 مقابل 43 در نهایت شکست تلخی را متحمل شد و با نتیجه سه بر یک قطر را ترک کرد.


دیدار برگشت مقابل الریان در تهران نیز با برتری آماری 64 درصد مقابل 36 درصد بود که البته این تیم علیرغم ایجاد موقعیت های فراوان در استادیوم آزادی نتوانست به برتری نتیجه دست یابد و با تساوی بدون گل به کار خود خاتمه داد.


پرسپولیس در بازی برگشت خود مقابل الهلال نیز علیرغم در اختیار نداشتن چند مهره کلیدی و بازی دادن بازیکنان در پست‌های غیرتخصصی توانست آمار مالکیت زمین را به 51 درصد به سود خود مقابل 49 درصد الهلالی ها برساند.


این تیم در دیدار پایانی خود در مرحله گروهی نیز در استادیوم آزادی و در حالی که برای صعود نیاز به برتری مقابل حریف اماراتی داشت توانست با آمار 59 درصد مالکیت توپ شرایط مثبتی برای خود شکل دهد و در نهایت به برتری 4 گله دست یابد.


دیدار رفت دو تیم پرسپولیس و لخویا نیز آمار کاملا به سود شاگردان برانکو پیش رفت و این تیم توانست با برتری درصد مالکیت 59 مقابل 41 درصد شاگردان بلماضی را کاملا تحت تاثیر خود قرار دهد و این در حالی بود از حمایت هواداران خود نیز برخوردار نبود. 


شاگردان برانکو در تمام دیدارهای خود به جز برابر الهلال در دیدار رفت برتری محسوسی نیز در ایجاد موقعیت داشتند که تنها از 9 موقعیت خود برای گلزنی سود بردند. با این حال باید دید برانکو ایوانکوویچ در این جدال که تمامی شاگردانش را در اختیار دارد و با توجه به تساوی بدون گل خانگی چه تاکتیکی را در نظر خواهد گرفت.

دیدگاه‌ها