کد خبر : 1423632 | 03 تیر 1396 ساعت 09:55 | 11.4K بازدید | 0 دیدگاه

به انتخاب فورفورتو؛ کونته بهترین مربی جهان

آنتونیو کونته، سرمربی چلسی از سوی مجله FourFourTwo به عنوان بهترین مربی فصل گذشته انتخاب شد.

به انتخاب فورفورتو؛ کونته بهترین مربی جهان

به گزارش "ورزش سه"، کونته در اولین فصل حضورش در لیگ برتر، چلسی را تحویل گرفت که در رده دهم لیگ را به پایان رسانده بود و وضعیت خوبی نداشت. با این حال او با جذب چند بازیکن کلیدی و تغییر سیستم این تیم، توانست در پایان فصل، مقتدرانه قهرمان لیگ برتر شود و جام را بالای سر ببرد. آنها نسبت به فصل گذشته خود موفق شدند 47 امتیاز بیشتر کسب کنند و مسلما علت اصلی چنین دستاورد فوق العاده ای توسط چلسی، شخص کونته بوده است. حال همه منتظرند تا ببیند او فصل آینده با حضور در چمپیونزلیگ چه نمایشی خواهد داشت و آیا موفق به تکرار چنین بازی هایی خواهد بود یا نه.

 

1206271

 

در رده دوم فهرست، زین الدین زیدان، سرمربی رئال مادرید قرار گرفته که توانست تنها پس از یک سال و نیم حضور روی نیمکت رئال به اولین مربی تبدیل شود که دو قهرمانی پیاپی در چمپیونزلیگ به دست آورده است. تیم زیدان با شکست سخت ترین رقبا موفق به کسب قهرمانی در رقابت های اروپایی شد و در لالیگا نیز با سیستم چرخشی که زیدان از ابتدای فصل آن را پیاده کرده بود، در نهایت پس از 5 سال موفق به کسب قهرمانی شد و رئال پس از حدود 60 سال توانست دو گانه لالیگا-چمپیونزلیگ را کسب کند.

 

1206269

 

 

در رده سوم این لیست، مکس آلگری، سرمربی یوونتوس قرار گرفته که تا یک قدمی کسب سه گانه نیز رفت ولی بار دیگر در این راه ناکام ماند. او که سال 2015 نیز موفق به کسب دوگانه شده بود و تنها در فینال چمپیونزلیگ شکست خورد، امسال نیز با یووه در هر دو جام سری آ و کوپا ایتالیا موفق به قهرمانی شده بود و تنها در فینال چمپیونزلیگ ناکام بود. بیانکونری ها با هدایت آلگری موفق شدند با حذف دورتموند، بارسا و موناکو به فینال برسند  ولی در فینال مقابل رئال 4-1 شکست خورده و بار دیگر جام قهرمانی چمپیونزلیگ و 3 گانه از دست آنها رفت. با این حال آلگری مثل فصول قبل توانست تیمش را بدون هیچ مشکلی به دو جام دیگر برساند و انتظار می‌رود فصل آینده نیز همین روند ادامه پیدا کند.

 

1206272

 

 

در رده چهارم این فهرست، دیگو سیمئونه، سرمربی اتلتیکومادرید قرار گرفته است. اتلتیکو در ابتدای این فصل شرایط خوبی نداشت و وضعیت آنها رو به سقوط بود. اثری از تیم برنده وقدرتمند سیمئونه در بازیکنان دیده نمی‌شد و در جدول نیز وضعیت خوبی نداشتند ولی درست در وقتی که همه از وضعیت تیم نا امید شده بودند، سیمئونه بار دیگر شرایط را عوض کرد و تیمش را رو به جلو به حرکت انداخت و دوباره بالا برد تا در نهایت اتلتیکو مثل چند فصل اخیر در رده سوم کار را به پایان برساند و بار دیگر سهمیه مستقیم چمپیونزلیگ را کسب کند.  شاگردان چولو در چمپیونزلیگ نیز تا نیمه نهایی پیش رفتند ولی مقابل رئال شکست خورده و حذف شدند.

 

1206270

 

 

در رده پنجم این فهرست، ژوزه مورینیو، سرمربی منچستریونایتد قرار گرفته که توانست به همراه این تیم در 3 جام به قهرمانی دست پیدا کند. آقای خاص در اولین فصل حضورش در منچستریونایتد ماموریت بسیار دشواری داشت. تیم های دیگر لیگ با قدرت خود را تجهیز کرده بودند و او نیز با خریدهای گران قیمتی که انجام داد، انتظارات از تیمش را به حداکثر رساند. با وجود عدم موفقیت مورینیو در لیگ، آنها در رقابت های حذفی بسیار خوب کار کردند. در ابتدای فصل موفق به کسب قهرمانی در کامیونیتی شیلد شدند، سپس در جام اتحادیه موفق شدند جام را بالای سر ببرند و در لیگ اروپا نیز قهرمان شدند تا سهمیه مستقیم حضور در چمپیونزلیگ فصل بعد را نیز کسب کرده باشند. انتظارات از مورینیو برای فصل بعد از فصلی که گذشت نیز بالاتر است و باید دید آقای خاص با این انتظارات چگونه کنار می‌آید.

 

1206278

 

 

فهرست 20 مربی برتر به انتخاب FourFourTwo به شرح زیر است:

1- آنتونیو کونته (چلسی)

2- زین الدین زیدان (رئال مادرید)

3- مکس آلگری (یوونتوس)

4- دیگو سیمئونه (اتلتیکو مادرید)

5- ژوزه مورینیو (منچستریونایتد)

6- لئوناردو ژاردیم (موناکو)

7- کارلو آنچلوتی (بایرن مونیخ)

8- پپ گواردیولا (منچسترسیتی)

9 – یورگن کلوپ (لیورپول)

10 – پیتر بوژ (آژاکس)

11- مائوریسیو پوچتینو (تاتنهام)

12- یواخیم لوو (تیم ملی آلمان)

13 – لوسین فاوره (نیس)

14-  مائوریزیو ساری (ناپولی)

15- تیته (تیم ملی برزیل)

16- رونالد کومان (اورتون)

17- ژولن ناگلزمن (هوفنهایم)

18 – مارسلو گالاردو (ریور پلاته)

19- جیانو پیرو گاسپرینی (آتالانتا)

20- مارسلینو (والنسیا)

دیدگاه‌ها