کد خبر : 1428365 | 29 تیر 1396 ساعت 14:51 | 11K بازدید | 0 دیدگاه

عزل مدیران فوتبال برعهده فدراسیون؟

رییس فدراسیون فوتبال می‌گوید ممکن است شرایطی پیش بیاید تا با همکاری نمایندگان مجلس فدراسیون بتواند مدیران باشگاه‌ها را عزل کند .

عزل مدیران فوتبال برعهده فدراسیون؟

به گزارش "ورزش سه" از سایت فدراسیون فوتبال، مهدی تاج دیروز جلسه‌ای با هیأت رییسه فراکسیون ورزش مجلس داشت که در آن پیرامون مسائل مختلفی ازجمله حمایت از تیم ملی، مشکلات نماینده‌های ایران در لیگ قهرمانان آسیا، بدهی باشگاه‌ها و ... صحبت شد.


تاج درباره نقد نمایندگان مجلس نسبت به نحوه مدیریت باشگاه‌های ورزشی، انعقاد قراردادهای غیرکارشناسی با بازیکنان و مربیان و غیره، گفت: مقرر شد کارگروهی در این راستا تشکیل شود و حتی برای تحقق اهداف، از ماده 43 که بر اساس آن رییس فدراسیون فوتبال می‌تواند مدیر باشگاهی را عزل کند، استفاده شود.


لازم به ذکر است، به نظر می‌رسد بخشی از حرف‌های تاج پیرامون عزل مدیران باشگاهی درست مخابره نشده باشد چراکه در صورت واقعیت اتفاق غیرمنتظره‌ای رخ خواهد داد اما نکته مهم این است که فدراسیون در اداره باشگاه‌ها ثالث محسوب می‌شود و طبق آیین نامه فیفا نمی‌تواند در مدیریت باشگاه‌ها دخل و تصرف داشته باشد.


ضمن اینکه باشگاه‌ها طبق قانون تجارت، مجمع عمومی دارند که آنها هیأت مدیره را انتخاب و این اعضاء، مدیر عامل را انتصاب می‌کنند و در کل، فدراسیون نمی‌تواند وارد حیطه باشگاه‌داری شود.


با توجه به اینکه این ماده قانونی که توسط مهدی تاج عنوان شده مبهم است، مشخص نیست مطلب انتشار یافته در سایت فدراسیون خطای خبرنگار بوده یا در واقع تاج این حرف را زده است.

دیدگاه‌ها