کد خبر : 1453798 | 22 مرداد 1396 ساعت 12:36 | 22.2K بازدید | 0 دیدگاه

راه حل رییس فدراسیون برای قهرمان المپیک

برادر کیانوش رستمی وارد می‌شود

رییس فدراسیون وزنه برداری معتقد است نباید از تیم ملی در مسابقات جهانی انتظار رفتن روی سکو داشت.

برادر کیانوش رستمی وارد می‌شود

به گزارش "ورزش سه"، وزنه برداری در تاریخ ورزش ایران خودش را به عنوان یکی از رشته های پرمدال مطرح کرده و به همین خاطر توجه زیادی را هم می طلبد. تیمی که سال گذشته توانست با ۲ مدال طلا در المپیک ریو نتیجه قابل قبولی کسب کند، حالا خودش را برای حضور پرقدرت در رقابت های جهانی آماده می کند. البته در میانه راه حاشیه های زیادی گریبانگیر پولادمردان شده اما مدیرباتجربه این فدراسیون تلاش می کند حاشیه ها را از اطراف تیم ملی دور کند. 


برای اطلاع از آخرین وضعیت وزنه برداری با علی مرادی رییس این فدراسیون به گفت و گو پرداختیم که ماحصل صحبت های وی در مصاحبه با خبرنگار "ورزش سه" را می خوانید.


کیانوش مثل قبل تمرین می کند


کیانوش رستمی بعد از تصمیمی که شورای عالی فنی فدراسیون وزنه برداری گرفت به صورت انفرادی تمریناتش را پیگیری می کند اما گاهی اوقات نیز در اردوی تیم ملی حاضر می شود و با سرمربی تیم ملی نیز در ارتباط است. تغییری در وضعیت رستمی ایجاد نشده و همانطور که قبل از المپیک و حتی قبل تر از آن تمرین می کرد، هم اکنون خودش را برای حضور در مسابقات جهانی آمریکا آماده می کند. فدراسیون نیز روی تمرینات رستمی نظارت دارد و مشکلی از این بابت نیست. 


مربی رستمی برادرش است


همانطور که گفتم رستمی با سرمربی تیم ملی نیز درارتباط است اما برادرش به عنوان مربی اصلی او در کنارش فعالیت می کند. البته برادر کیانوش هم آشنا به علوم مربیگری است و به خوبی می تواند این قهرمان را برای حضور در مسابقات جهانی آماده کند.


دنبال حضور موفق در ترکمنستان هستیم


برای حضور در بازی های داخل سالن آسیا جلساتی را با کمیته ملی المپیک داشتیم و بر این اساس ارزیابی ها را اعلام کردیم. ۶ وزنه بردار شاخص با نظر کادرفنی به ترکمنستان اعزام می شوند و امیدوارم که دست پر برگردند. البته به جز این رقابت ها با همکاری وزارت علوم یک تیم را هم به مسابقات دانشجویان جهان اعزام می کنیم.


عملکرد بیرانوند ارزیابی می شود


فعلا محسن بیرانوند در مسابقات داخل سالن آسیا سرمربی تیم ملی است و کاظمی نژاد به عنوان نماینده شورای فنی و یکی دیگر از دوستان در کنار او هستند و به ارزیابی عملکردش می پردازند. خود من نیز در این مسابقات حضور دارم و بر اساس اتفاقاتی که در ترکمنستان رخ می دهد، جلسه شورای فنی را بعد از این مسابقات برگزار می کنیم و برای ادامه حضور بیرانوند در تیم ملی جهت حضور در مسابقات جهانی تصمیم گیری می کنیم.


مربیان قبلی خودشان رفتند


فدراسیون وزنه برداری اساس را بر ثبات در تیم ملی گذاشته و ما به صورت دراز مدت از مربیان دعوت به همکاری کرده ایم. اگر دیدید که در این سال ها چند بار سرمربی تیم ملی تغییر کرده، از سوی فدراسیون نبوده و دوستان در کمرکش این مسیر قطار در حال حرکت را رها کردند و رفتند. 


برای اخذ ویزای آمریکا مشکلی نداریم


ما باید اوایل آذرماه در رقابت های جهانی آمریکا شرکت کنیم که نیاز به اخذ ویزای این کشور است. فعلا که هیچ مشکلی در این باره نیست اما بعد از تدوین برنامه های کلی نفرات اعزامی را معرفی و برای اخذ ویزا اقدام می کنیم.


انتظارمان رفتن روی سکو نیست


هدف ما از حضور در مسابقات جهانی کسب نتیجه بهتر نسبت به دوره های قبلی است. در سال قبل از المپیک ما در رده های هفتم و هشتم قرار گرفتیم و این دوره نمی توانیم بگوییم حتما باید روی سکو برویم. 


کسی از اساسنامه اصلاحی خبر ندارد!


با اینکه من و چند تن دیگر از روسای فدراسیون ها که عضو کارگروه اصلاح اساسنامه کمیته ملی المپیک بودیم، اعتراض کردیم پیش نویس اساسنامه بدون اینکه به اطلاع مجمع برسد به تاییدیه IOC رسید. جالب است که هیچ کس نمی داند چه کسی این پیش نویس را نوشته و مشخص نیست چرا به اعضای مجمع ارائه نمی شود. با این وضعیت فکر می کنم اتفاقات دوره قبلی انتخابات در حال تکرار شدن است.

دیدگاه‌ها