کد خبر : 1461235 | 24 شهریور 1396 ساعت 18:02 | 25.8K بازدید | 0 دیدگاه

رونمایی از بهترین خط حمله لیگ برتر

پدیده 3 - سایپا 0؛ ما پدیده هستیم!

شاگردان مهاجری با نمایش بدون نقص و زدن سه گل توسط قاضی، مهربان و عباسیان موفق شدند سومین باخت پیاپی را به سایپای علی دایی تحمیل کنند.

پدیده 3 - سایپا 0؛ ما پدیده هستیم!

به گزارش "ورزش سه"، پدیده که تنها دو امتیاز با سایپایِ رده سومی و 10 امتیازی فاصله داشت با نمایش تیمی و هدفمند موفق شد یک گل در نیمه اول توسط محمد قاضی از روی نقطه پنالتی بزند و در نیمه دوم هم دو بار با ضربات حسین مهربان و معین عباسیان به گل برسد تا در این دیدار برنده شود و با 11 امتیاز به رده سوم جدول صعود کند و همچنین موجب سقوط دو پله‌ای سایپا و رفتن آن به جایگاه پنجم جدول شود.


هفته ششم لیگ برتر؛ ساعت: 17؛ تاریخ: 96/06/24
استادیوم: ثامن الائمه مشهد/ تماشاگر: 2 هزار نفر
داور: وحید کاظمی؛ کمک‌ها: سجاد طوری، علی‌اکبر عظیم‌پور و علی بای/ ناظر: سعید بطحایی.

اخطار: محمدحسین مرادمند(24) و امین قاسمی‌نژاد(2+45) از پدیده و رضا اسدی(50) و روزبه شاه‌علی‌دوست(2+90) از سایپا


پدیده مشهد
شهاب گردان(66- سعید جلالی‌راد)، محمدحسین مرادمند، مرتضی منصوری، محمدرضا خانزاده، رضا ناصحی، اکبر صادقی، اکبر ایمانی، معین عباسیان، محمدرضا خلعتبری(78- میلاد کمندانی)، امین قاسمی‌نژاد (57- حسین مهربان) و محمد قاضی.
سرمربی: محمدرضا مهاجری


سایپا تهران

محمدرضا اخباری، محمد دانشگر، محمدحسین کنعانی‌زادگان، دانیال ماهینی، امید خالدی، رضا اسدی(68- رضا جعفری)، روزبه شاه‌علی‌دوست، علی قلی‌زاده(66- محمد سلیمانی)، مهدی ترابی، آرش رضاوند(73- محمد سلطانی‌مهر) و محمد عباس‌زاده.

سرمربی: علی دایی

 

شرح بازی:


پدیده در شروع بازی با پاس‌های پیاپی و سرعتی به دنبال ایجاد موقعیت بود که تداوم این کار دو موقعیت جدی را نصیب این تیم کرد که نتوانستند از آن استفاده کنند؛ بعد از این فرصت به غیر از یک موقعیت سایپا مجددا شاگردان مهاجری توپ و میدان را بیشتر در اختیار داشتند و توانستند عملکرد بهتری از تیم علی دایی ارائه دهند و از حملات این تیم هم جلوگیری کنند؛ پدیده که کرنرها و ارسال‌های زیادی در 45 دقیقه ابتدایی داشت بالاخره در لحظات پایانی توانست روی یک سانتر از جناح راست و برخورد توپ به دست ماهینی صاحب پنالتی شود که محمد قاضی در باز کردن دروازه سایپا و تیم مربی سابق خود موفق بود تا پدیده با پیروزی یک بر صفر به رختکن برود.


شاگردان علی دایی که به دنبال جبران نتیجه بودند در 15 دقیقه ابتدایی نیمه دوم بیشتر مالکیت توپ را در اختیار داشتند و حملاتی ترتیب دادند که هیچکدام راه به جایی نبرد و دفاع منطقی پدیده اجازه نداد آنها از فرصت‌های خود استفاده لازم را ببرند؛ تیم مهاجری که با وجود حمله نکردن، بر بازی مسلط بود با اضافه شدن حسین مهربان در خط حمله جان تازه‌ای گرفت و با نفوذ این بازیکن موفق شد دومین گل را در دقیقه 61 بزند؛ در ادامه شاگردان علی دایی نشانی از تیم بازنده که به دنبال جبران باخت  بودند، نداشت؛ ولی در سمت مقابل پدیده بارها دروازه حریف تهرانی خود را تهدید کرد و روی شوت تماشایی عباسیان نیز در دقیقه 66 به گل سوم دست یافت؛ سایپا به غیر از یک شوت و یک موقعیت داخل محوطه نتوانست فرصت چندانی خلق کند؛ ولی پدیده بارها دروازه‌بان سایپا را به زحمت انداخت و در نهایت هم موفق شد به پیروزی 3 بر صفر برسد.

 

 

شرح گل:

 

پدیده 1 - سایپا 0(دقیقه 44: محمد قاضی): پنالتی‌ای که با خطای هند دانیال ماهینی روی ارسال توپ عباسیان از جناح راست به سود پدیده رقم خورد را قاضی با پای چپ به سمت راست دروازه سایپا زد که توپ با عبور از زیر دست اخباری تبدیل به گل شد.

پدیده 2 - سایپا 0 (دقیقه 61: حسین مهربان): برگشت ارسال عباسیان را صادقی شوت زد که توپ به قاضی رسید و ضربه او نیز به طور ناقص توسط اخباری دفع شد تا مهربان، بازیکن تعویضی پدیده دومین گل این تیم را به ثمر برساند.

پدیده 3 - سایپا 0 (دقیقه 66: معین عباسیان): دانشگر پاس مهربان را به شکل ناقصی دفع کرد تا خلعتبری از راه برسد و توپ‌ربایی کند و بعد از پیشروی تا خط عرضی، با پاس کات‌بک، عباسیان را صاحب موقعیت کند و این بازیکن با شوت تماشایی به کنج دروازه سومین گل پدیده را بزند.

 

1241340

 

بهترین بازیکن:

بدون شک تمام بازیکنان پدیده و حتی نفرات تعویضی این تیم در کسب این پیروزی نقش داشتند و تاثیرگذار بودند؛ ولی می‌توان از معین عباسیان که یک گل زد و روی دو گل تاثیر داشت و همچنین منصوری، مدافع راست این تیم که اجازه نداد ترابی موقعیت زیادی خلق کند هم به‌عنوان دو بازیکن برتر میدان نام برد.

 

دقایق حساس:

 

دقیقه 9: پاس در عمق دقیق صادقی را عباسیان می‌توانست به راحتی تبدیل به گل کند؛ اما اخباری توپ را تبدیل به کرنر کرد.
دقیقه 10: ارسال خطرناک خلعتبری از روی کرنر با عبور از مقابل دروازه سایپا توسط ماهینی از تیرک دوم مجددا به کرنر رفت.

دقیقه 11: شوت پشت محوطه محکم رضاوند توسط گردان برگشت داده شد و در ریباند هم پاس قلی‌زاده راه به جایی نبرد.

دقیقه 14: ضربه قاسمی‌نژاد را اخباری به راحتی مهار کرد.
دقیقه 16: سانتر عباسیان را اخباری با خروج ناموفق به کرنر تبدیل کرد. 
دقیقه 16: کرنر عباسیان را ناصحی از مقابل دروازه سایپا به بیرون زد تا پدیده همچنان در امر گلزنی ناکام باشد.

دقیقه 26: شوت فنی رضاوند از پشت محوطه جریمه را گردان درازکش جمع کرد.
دقیقه 33: صادقی از فاصله 30 متری شوت‌زنی کرد که ضربه او با اختلاف زیادی راهی اوت شد.
دقیقه 35: ارسال کوتاه قلی‌زاده و ضربه سر رضاوند را ناصحی قبل از عباس‌زاده دور کرد.

دقیقه 40: عباسیان بهترین فرصت را برای گلزنی داشت که شوت کم دقت او مهار شد.
دقیقه 41: پاس ترابی با ضربه سر و شوت عباس‌زاده بدون دردسر در اختیار گردان قرار گرفت.

دقیقه 47: پرتاب اوت خطرناک روی دروازه سایپا را اخباری در دو مرحله جمع کرد.
دقیقه 54: ترابی خیلی زود بازی را از روی خطایی که نصیب سایپا شده بود به گردش درآورد؛ ولی شوت ماهینی را منصوری دور کرد.
دقیقه 56: ضربه ایستگاهی رضاوند بدون دردسر از بالای دروازه پدیده به بیرون رفت.

دقیقه 68: شوت پشت محوطه مهدی ترابی به شکل خطرناکی از کنار دروازه پدیده به بیرون رفت.

دقیقه 76: خانزاده اجازه نداد سانتر کوتاه ترابی به عباس‌زاده برسد و توپ را به کرنر فرستاد.
دقیقه 77: سانتر ماهینی و ضربه سر جعفری با برخورد به سر مدافعان پدیده راهی کرنر شد.
دقیقه 78: صادقی بهترین فرصت را داشت تا چهارمین بار دروازه اخباری را باز کند که شوت بغل پای او با اختلاف کمی به بیرون رفت.

دقیقه 85: ناصحی با شوت روی پای تماشایی قصد باز کردن دروازه سایپا را داشت که اخباری به خوبی توپ را به کرنر فرستاد.
دقیقه 89: ضربه سلیمانی از داخل محوطه جریمه را جلالی‌راد به خوبی دفع کرد و در برگشت هم شوت عباس‌زاده با برخورد به مدافعان پدیده یک کرنر به همراه داشت.

 

 

1241345

 

اتفاق ویژه:


پدیده مشهد با سه گلی که در این بازی به ثمر رساند، تعداد گل‌های این فصل خود را به عدد 12 رساند تا با این احتساب بهترین خط حمله لیگ در پایان مسابقات شب دوم از هفته ششم لقب بگیرد.

ضمن اینکه علی دایی با سایپا سومین شکست را تجربه کرد؛ آنها قبل از بازی با پدیده در لیگ به تراکتورسازی و در جام حذفی به اکسین باخته بودند.

 

حواشی:

* مهاجری قبل از شروع مسابقه به استقبال علی دایی و کادر فنی سایپا رفت.
* اکبر صادقی، قاضی و خلعتبری از جمله بازیکنان پدیده بودند که پیش از آغاز بازی از دایی رخصت گرفتند.
* با وجود اینکه به تماشاگران مشهدی وعده بلیت رایگان بازی افتتاحیه ورزشگاه امام رضا داده شده؛ اما هواداران پدیده استقبال خوبی از این دیدار به عمل نیاوردند.

* مرادمند و عباس‌زاده با یکدیگر برخوردی داشتند که موجب مصدومیت آنها از ناحیه سر شد که بعد از لحظاتی دو بازیکن به زمین برگشتند.

دیدگاه‌ها