کد خبر : 1463041 | 01 مهر 1396 ساعت 10:20 | 16K بازدید | 0 دیدگاه

در ستایش پدیده ترین پدیده تاریخ؛

مشهد، حالا مدعی فوتبال است (یادداشت)

پدیده حالا بالاتر از پرسپولیس در رده دوم قرار دارد.

مشهد، حالا مدعی فوتبال است (یادداشت)

به گزارش "ورزش سه"، شاگردان رضا مهاجری پس از غلبه بر استقلال و سایپا دست به کار بزرگی زدند و در تبریز، مقابل دیدگان هواداران تیم تراکتورسازی این تیم را با دو گل شکست دادند. این سومین پیروزی متوالی سفیدپوشان خراسان بود که آن ها را به رده دوم فرستاد تا مهاجری و شاگردانش بالاتر از مدافع عنوان قهرمانی قرار داشته باشند.

 

مهم تر از نتایج قابل توجه پدیده، نوع بازی و ثبات تیمی نماینده مشهد است. آن ها پس از سه سال کار کردن با یک سرمربی، به فلسفه ای مدرن رسیده و در بدترین شرایط نیز به آن پایبندند. پدیده ای ها با ارائه فوتبال مالکانه و هجومی، بازی را در دست گرفته و کار را برای حریف سخت و سخت تر می کنند. آن ها شب گذشته فوتبالِ خود را در خانه حریف به تراکتورسازی نیز دیکته کردند و در نهایت پیروز میدان شدند.

 

نکته دیگر در خصوص این تیم، راه های متفاوت برای رسیدن به گل است. آن ها با 14 گل، بهترین خط حمله را در کنار پارس جنوبی در اختیار دارند و به خوبی از راه های مختلف دروازه حریفان را باز می کنند.

شوت از راه دور، استفاده از عمق، سانتر از جناحین، پاس پشت دفاع و... راه هایی هستند که شاگردان مهاجری با آن به گل می رسند و این نشان از تمرینات سخت و البته اصولی است.

 

در بازی شب گذشته این تیم مقابل تراکتورسازی، آن ها بیشتر زمان مسابقه را در زمین حریف و صاحب توپ سپری کردند و موضوع جالب این است که بازیکنان این تیم به خوبی یکدیگر را در فضاهای تنگ و کوچک پیدا کرده و توپ را حفظ می کنند. بازیکنان خوش تکنیک نظیر خلعتبری که از تکروی بدشان نمی آید، در پدیده تکنیکشان را در خدمت تیم استفاده می کنند و به موقعیت سازی می پردازند.

 

دیشب در یکی از صحنه های بازی سفیدپوشانِ خراسان 16 پاس سالم و متوالی را رد و بدل کردند که برای این تیم رکورد به حساب می آید.

 

اما نقد وارد بر تیم رضا مهاجری، دقت شوت پایین و نرخ پایین تبدیل شوت به گل است. آن ها باید روی این ضعف کار کنند و در راه بهبودی اش قدم بردارند. مشکل دیگر این است که پدیده در زمان عقب افتادن از حریف توانایی تحمیل فلسفه بازی به تیم مقابل را تا حدی از دست می دهد و شاید این موضوع ناشی از نبود بازیکن باتجربه و فوق ستاره باشد. بازیکنانی که توانایی تغییر روند بازی به نفع تیم را داشته باشند.

 

اما این نقدها از ارزش کار بزرگ مهاجری و شاگردانش نمی کاهد. آن ها تا اینجای لیگ هم دست به کار مهمی زده اند؛ اما پس از پیروزی 4 گله مقابل سپاهان، غلبه بر استقلال و تراکتور در خانه و برد پرگل مقابل سایپا، لیگ برای پدیده تمام نشده و موفقیتی نیز حاصل نشده است. پدیده باید تا انتهای فصل این چنین سخت کار کند و کوتاه نیاید، بدون شک آن ها شایستگی حضور در جایگاهی که هستند را دارند.

 

محمد همتی

دیدگاه‌ها