کد خبر : 1467414 | 22 مهر 1396 ساعت 16:32 | 34.7K بازدید | 0 دیدگاه

8 حذف شده قطعی معرفی شدند

مروری بر 16 تیم صعودی جام جهانی نوجوانان

شکل مسابقات فوتبال جام جهانی نوجوانان با حضور 24 تیم کاملا مثل مسابقات جام جهانی بزرگسالان در سال های 1986 مکزیک، 1990 ایتالیا و 1994 آمریکا برگزار می شود.

مروری بر 16 تیم صعودی جام جهانی نوجوانان

به گزارش "ورزش سه"، وقتی در سال 1982 برای اولین بار جام جهانی با شرکت 24 تیم برگزار شد،12 تیم صعود کننده در 4 گروه 3 تیمی با هم بازی کرده و4 تیم برتر گروه ها صعود کردند و تیم های قدر و خوبی مثل برزیل، شوروی سابق و انگلستان حذف شدند و ایتالیا، آلمان غربی و لهستان با خوش شانسی به نیمه نهایی رفتند. در این حالت برای بالا رفتن درصد حساسیت مسابقات، هاوه لانژ که عاشق مسابقات گروهی قبل از نیمه نهایی بود، تسلیم خواسته اعضای فیفا شد و مسابقات جام جهانی بعد از مرحله اول گروهی کاملا حذفی شد؛ اما برای تامین تعداد تیم ها در مرحله دوم به جز تیم های اول و دوم، 4 تیم از 6 تیم برتر سومی ها هم به مسابقات دور دوم راه یافتند و این تیم های سوم بعضا تاریخ ساز شدند؛ مثل بلژیک تیم سوم گروه 4 خود در جام 86 که به نیمه نهایی رفت و آرژانتین تیم سوم گروه خود در سال 1990 که توانست در این مسابقات به فینال برسد!


از سال 1998 با حضور 32 تیم در جام جهانی و صعود 2 تیم اول و دوم و حضور 16 تیم در دور دوم، روزگار تیم سوم های گروه ها تمام شد!


برویم سراغ تیم ملی نوجوانان و مسابقات جام جهانی نوجوانان، مسابقاتی که دور گروهیش امشب تمام می شود و تنها سرنوشت گروه آخر دور گروهی نامعلوم است.


در این مسابقات تا حالا غنا و آمریکا از گروه اول؛ پاراگوئه و مالی از گروه دوم، ایران و آلمان از گروه سوم، برزیل و اسپانیا از گروه چهارم، فرانسه و ژاپن از گروه 5 صعودشان قطعی است و در گروه ششم هم صعود انگلستان و عراق تقریبا محتمل است.

اما در بین 5 تیم سوم مسابقات هم کلمبیا 6 امتیاز دارد، نیوزلند و گینه هر کدام یک امتیاز دارند، نیجر 3 امتیازی است، هندوراس 3 امتیازی است و تنها یک تیم مانده است، مسابقه مکزیک یک امتیازی و شیلی بدون امتیاز حتما یکی از بین خود را به دور دوم میفرستند؛ چرا که اگر بازی این 2 تیم در گروه ششم، مساوی تمام شود، مکزیک 2امتیازی است، اگر مکزیک برنده شود، 4امتیازی است و اگر شیلی ببرد 3 امتیازی خواهد شد، در هر صورت 2تیم سوم یعنی نیوزلند و گینه با تنها یک امتیاز حذف خود را قطعی کرده اند.


بر این اساس تا قبل از پایان مسابقات دور گروهی نام 16 تیم صعود کننده قطعی را مرور خواهیم کرد.
*گروه اول: غنا، آمریکا و کلمبیا
*گروه دوم: پاراگوئه و مالی
*گروه سوم: ایران و آلمان
*گروه چهارم : برزیل، اسپانیا و نیجر
*گروه پنجم: فرانسه، ژاپن و هندوراس
*گروه ششم: انگلستان، عراق و"مکزیک یا شیلی"

بر این اساس از قاره اروپا 4 تیم فرانسه، انگلستان، اسپانیا و آلمان، از قاره آسیا تیم های ایران، عراق و ژاپن، از قاره آفریقا تیم های غنا، مالی و نیجر، از آمریکای شمالی و مرکزی، تیم های آمریکا، هندوراس و احتمالا مکزیک و از آمریکای جنوبی هم تیم ها پاراگوئه، کلمبیا، برزیل و شاید شیلی صعود کنند.


اما ایران که باید با تیم سوم گروه ششم بازی کند امشب حریف خود را خواهد شناخت...حریف احتمالی ما از بین مکزیک، شیلی و عراق انتخاب خواهد شد.

دیدگاه‌ها