کد خبر : 1469186 | 30 مهر 1396 ساعت 12:51 | 26.8K بازدید | 0 دیدگاه

7 گل محصول زوج جدید خط آتش پرسپولیس

منشا-علیپور؛ سریع و مخرب

زوج منشا و علیپوردر بازی برابرنفت تهران هردوگل بازی را به ثمر رساند تا معلوم شود پرسپولیس در نبود آقای گل دو فصل آخرش هنوز هم صاحب خط حمله ای خطرناک است.

به گزارش "ورزش سه" در نبود طارمی ، زوج منشا و علیپور شکل گرفت و این زوج در بازی های اخیر پرسپولیس عملکرد خوبی داشته است. برانکو در همان ابتدای فصل که طارمی هنوز آمادگی لازم را نداشت قصد داشت خط هجومی تیمش را برپایه زوج منشا و علیپور شکل دهد اما منشا گرفتار آن بیماری عجیب شد تا طارمی تمرینات بدنسازی اش را در همان بازی های ابتدای فصل پرسپولیس انجام بدهد. با این حال محرومیت طارمی باعث شد تا منشا و علیپور زوج خط حمله پرسپولیس را تشکیل بدهند و در دو بازی آخر این تیم برابر الهلال و نفت هر 4 گل تیمشان را به ثمر برسانند.


سریع و مخرب


زوج علیپور و منشا یک زوج با سرعتی بالا و نیروی بدنی ویرانگر است. هر دو تکنیک عبور از بازیکن مستقیم را دارند و هر دو بازیکنان سر زنی هستند. منشا بازیکنی تکنیکی تر و گلزن تر است و نیروی سرزنی و سرعت تخریبی علیپور بالاتر است و شاید به همین دلیل است که این زوج در این مدت کم توانسته تبدیل به یک زوج خطرناک برای خط حمله پرسپولیس شود.

 


سیر صعودی از صفر


اولین بار در این فصل در بازی برابر فولاد خوزستان بود که منشا و علیپور کنار هم بازی کردند. در آن بازی ده دقیقه فرصت به منشا رسید و در آن ده دقیقه نیز این دو در خط حمله پرسپولیس نتوانستند گل بزنند. دیگر مسابقه ای که زوج علیپور و منشا در آن بازی کرد و نتیجه خوبی برای پرسپولیس به دست نیامد بازی با پیکان بود این دو 19 دقیقه پایانی را کنار هم بازی کردند و در نهایت پرسپولیس یک بر صفر بازنده شد.


اما بازی های لیگ قهرمانان و بازی رفت برابر الاهلی نشان داد که بازی کردن این دو بازیکن کنار هم می تواند برای پرسپولیس مفید باشد. در این بازی منشا و علیپور 26 دقیقه کنار هم بازی کردند و یک گل نیز با همکاری این زوج و روی پاس علیپور به منشا به دست آمد. در بازی برگشت اما منشا که نیمکت نشین از دقیقه 65 به جای علیپور به بازی آمد و در نتیجه این دو کنار هم بازی نکردند اما در همین بازی علیپور گل اول را به ثمر رساند و منشا دومین گل را از روی پنالتی زد. این دو مهاجم در بازی رفت برابر الهلال در لیگ قهرمانان هم در ترکیب تیم بودند اما در نهایت بازی با شکست سنگین 4 بر صفر به سود حریف عربستانی به پایان رسید.


پرسپولیس که دیگر نمی توانست از طارمی استفاده کند در لیگ برتر و در برابر استقلال خوزستان با زوج منشا و علیپور به دو گل رسید که هر دو گل را علیپور به ثمر رساند. عملکرد خوب این زوج در بازی برگشت لیگ قهرمانان آسیا ادامه داشت و این زوج دو گل زد و البته این بار هردو گل را منشا به ثمر رساند. بازی با نفت در جام حذفی که روزشنبه برگزار شد بازهم صحنه نمایش این زوج سرعتی و قدرتی و گلزن بود و این دو بازیکن هر دو گل بازی را برای پرسپولیس به ثمر رساندند.

 


7 گل خط آتش جدید


زوج خط حمله پرسپولیس در بازی هایی که کنار هم بازی کرده اند 7 گل برای این تیم به ثمر رسانده اند که با احتساب 390 دقیقه بازی آنها میانگین 1.61 گل در هر بازی برای آن ها به ثبت می رسد. البته که آمار این دو بازیکن در بازی های اخیر پرسپولیس به مراتب بهتر شده است و اگر بازی های آخر فقط محاسبه می شد شاید میانگین به مراتب بهتری به دست می آمد .


منشا 4 علیپور 3

 

از هفت گلی که زوج منشا –علیپور به ثمر رسانده 4 گل سهم منشا و 3 گل سهم علیپور بوده است هرچند منشا در لیگ قهرمانان عملکرد بهتری داشته اما علیپور در لیگ برتر خودش را در ردیف 4 گله ها قرار داده است.

 

دیدگاه‌ها