کد خبر : 1470634 | 07 آبان 1396 ساعت 21:00 | 346.1K بازدید | 1 دیدگاه

سرخابی ها به مجوز نزدیک شدند، نفت در آستانه حذف

لحظه به لحظه با روز سرنوشت‌ساز آسیایی‌ها

کمتر از 24 ساعت تا مشخص شدن تکلیف تیم های ایرانی باقی مانده است.

لحظه به لحظه با روز سرنوشت‌ساز آسیایی‌ها

به گزارش "ورزش سه"، بر اساس آخرین اعلام فدراسیون فوتبال روز دوشنبه 8 آبان آخرین فرصت تمامی تیم های لیگ برتری برای دریافت مجوز حرفه ای گری است. نمایندگان ایران در فصل آینده لیگ قهرمانان آسیا برای حضور در این مسابقات نیاز به دریافت این مجوز از سوی فدراسیون فوتبال و با تایید AFC دارند و در صورتی‌که فدراسیون فوتبال این مجوز را برای این باشگاه ها صادر نکند، نمی توانند در مسابقات آسیایی شرکت کنند.  آخرین تحولات باشگاه های ایرانی به ویژه نمایندگان ایران در فصل آتی لیگ قهرمانان در آستانه روز سرنوشت ساز فوتبال ایران را بررسی می کنیم:

 

13:43/ پندار توفیقی در گفتگو با ورزش سه از امیدواری این باشگاه برای برطرف شدن موانع حضور در لیگ قهرمانان گفت: تمام مدارک خود را بدون نقص در اختیار کمیته بدوی صدور مجوز حرفه ای باشگاه ها قرار داده ایم و امیدوار هستیم بتوانیم در فصل آینده لیگ قهرمانان آسیا شرکت کنیم.

 

13:30/ سهیل مهدی، رییس صدور مجوز حرفه‌ای سازمان لیگ در اعلامی رسمی از حذف نفت تهران از لیگ قهرمانان به واسطه مشکلات مالیاتی و مالی و عدم پرداخت مطالبات بازیکنانش خبر داد.

 

13:10 دوشنبه/ مصاحبه ای از مهدی تاج رئیس فدراسیون فوتبال روی خروجی سایت رسمی این فدراسیون قرار گرفت، اما در این مصاحبه هیچ اشاره ای به وضعیت صدور مجوز حرفه ای و حذف احتمالی باشگاه‌ها انجام نگرفته است. سکوت مهدی تاج می تواند حواشی این روزهای سرخابی ها را افزایش دهد.

 

13:00 دوشنبه/ مدیرعامل باشگاه پرسپولیس بعد از جلسه با وزیر ورزش ابراز امیدواری کرد مشکلات سرخابی ها برای حضور در آسیا حل شود.

 

12:10 دوشنبه/ مدیران دو باشگاه استقلال و پرسپولیس در جلسه با وزیر ورزش و جوانان شرکت کردند.

 

12:00 دوشنبه/ مدیران میانی و مسئول آسیایی باشگاه ها در جلسه ای برای نهایی شدن مدارک خود در فدراسیون فوتبال شرکت کردند.

 

۱۱:۱۵ دوشنبه/ شایعه حذف نفت تهران جدی تر از گذشته مطرح می شود و برخی رسانه ها خبر حذف این باشگاه را به صورت قطعی اعلام کردند.

 

۱۰:۱۰ دوشنبه/ افتخاری، توفیقی و مدیران بین الملل باشگاه استقلال روز یکشنبه با برگزاری جلسه ای که نزدیک به ۸ ساعت به طول انجامید، آخرین مدارک مورد نیاز این باشگاه را فراهم کردند تا شانس آبی ها افزایش یابد.

 

۱۰:۱۰ دوشنبه/ با توجه به اهمیت این موضوع تمامی روزنامه  های ورزشی تیتر خود را به حذف سرخابی ها و نمایندگان ایران اختصاص دادند. موضوعی که البته با توجه به اتفاقات روزهای گذشته احتمال وقوع آن به حداقل کاهش یافته است.

 

۱۰:۰۵ دوشنبه/ باشگاه ها به ویژه نمایندگان ایران در لیگ قهرمانان باید مدارکی که نشان می دهد بدهی آنها تعیین و تکلیف شده را در اختیار فدراسیون قرار دهند تا درباره مجوز آنها تصمیم گیری شود.

 

۱۰:۰۰ دوشنبه/ روز نهایی باشگاه ها برای دریافت مجوز حرفه ای آغاز شد. تمامی باشگاه های حاضر در لیگ برتر تا ساعت ۱۷ برای تکمیل مدارک خود مهلت دارند.

 

۱۹:۳۰ یکشنبه/ با توجه به آخرین تحولات نفت تهران احتمالا از مسابقات لیگ قهرمانان آسیا کنار خواهد رفت و ذوب آهن جانشین این باشگاه می شود.

 

۱۹:۲۰ یکشنبه/  مدیران ۴ تیم آسیایی به همراه تاج و مسئولان فدراسیون فوتبال روز دوشنبه صبح در جلسه با وزیر ورزش شرکت خواهند کرد.

 

۱۹:۱۰ یکشنبه/ سرخابی ها در آخرین روز فرصت فدراسیون فوتبال آسیا موفق شدند مدارک مورد نیاز در موضوع بدهی های داخلی را تکمیل کنند. این دو باشگاه به احتمال فراوان مشکلی برای دریافت مجوز حرفه ای گری نخواهند داشت.

 

۱۹:۰۰ یکشنبه/ باشگاه ها تا عصر روز دوشنبه برای تکمیل مدارک خود فرصت دارند و احتمالا طی ۲۴ ساعت آینده تکلیف آنها مشخص می شود.

 

17:30 یکشنبه/ پندار خمارلو مدیر روابط عمومی پرسپولیس ابراز امیدواری کرد این باشگاه مجوز حرفه ای سازی را کسب خواهد کرد اما هیچ تضمینی برای آن وجود ندارد. (تسنیم)

 

16:50 یکشنبه/ باشگاه استقلال با انتشار اطلاعیه ای از تمامی طلبکاران این باشگاه خواست تا برای رسیدگی به پرونده های مالی، در باشگاه حاضر شوند

 

15:15 یکشنبه/ مهدی محمد نبی اعلام کرد سه باشگاه استقلال، پرسپولیس و تراکتور بابت بدهی های خارجی مشکلی ندارند و تنها باید شکایت های داخلی خود را نهایی کنند. او در ادامه درباره نفت تهران گفت که این باشگاه باید هر چه سریعتر مدارک خود را ارسال کند. (فدراسیون فوتبال)

 

15:00 یکشنبه/ با توجه به اهمیت موضوع حذف  تیم های ایرانی از لیگ قهرمانان، حراست وزارت ورزش به این موضوع ورود کرده است. هفته گذشته مسئولان و رییس حراست وزارت ورزش و جوانان جلسه ای با مسئولان باشگاه ها و برخی شاکیان برگزار کردند و پیگیری های آنان همچنان برای حل این مشکل ادامه دارد.

 

14:55 یکشنبه/ پندار توفیقی قبل از جلسه با مسئولان فدراسیون فوتبال ابراز امیدواری کرد که مشکلات استقلال حل خواهد شد.

 

14:30 یکشنبه/ شنیده ها از فدراسیون حاکی از این است که باشگاه نفت در آستانه حذف از آسیا قرار دارد. مشکلات مالکیتی و نقص مدارک دلیل اصلی این اتفاق است. در صورت حذف نفت تهران، ذوب آهن نماینده ایران خواهد بود.

 

14:30 یکشنبه/ باشگاه استقلال در آخرین تلاش های خود  موفق به جلب رضایت ۹ نفر از شاکیان شده است تا احتمال حذف این تیم کاهش یابد.

 

14:20 یکشنبه/ تعیین تکلیف بدهی ها و ارائه زمان بندی صحیح برای پرداخت این مبالغ فرمولی است که سرخابی ها مانند برخی تیم های عربی برای فرار از خطر حذف انتخاب کرده اند.

 

14:15 یکشنبه/ فدراسیون فوتبال در صورت تایید مدارک سندسازی شده باشگاه ها با برخورد شدید AFC رو به رو می شود و به همین جهت در روز پایانی سختگیری خود را افزایش داده است.

 

13:30 یکشنبه/ حمید درخشان سرمربی نفت تهران تهدید AFC را جدی بر شمرد و گفت که این مشکل نه تنها برای نفت، بلکه برای تمامی باشگاه ها وجود دارد.(میزان)

 

13:20 یکشنبه/ سایت سازمان لیگ در خبری که روی خروجی خود درباره جلسه شنبه شب منتشر کرده، به نقل از سهیل مهدی نوشته: از سال های گذشته تا امروز با مدیران عامل باشگاه ها ‏در ارتباط بودیم و جلسات متعددی با آنها برگزار کردیم و هشدارهای لازم را در این مورد به باشگاه ها داده بودیم. اکنون نیز از ‏شرایطی که برای این باشگاه ها ایجاد شده متاسف و ناراحتیم اما واقعیت این است که کمیته صدور مجوز حرفه ای و همچنین ‏فدراسیون فوتبال مسئولیتی در مورد عدم اقدام به موقع باشگاه ها در مورد بدهی هایشان ندارد.‏

 

13:10 یکشنبه/ علی اکبر طاهری مدیرعامل باشگاه پرسپولیس در جلسه ای با وزیر ورزش و جوانان شرکت کرد. این جلسه برای رسیدگی به پرونده های مالی پرسپولیس برگزار شده است.(فارس)

 

12:50 / محمدرضا داورزنی معاون وزیر ورزش و جوانان یک روز بعد از درخواست باشگاه ها برای کمک این وزارت خانه اعلام کرد که مشکل حق با رفع ایرادات قانونی و با جلساتی که برگزار شده در حال رفع است.(پایگاه خبری وزارت ورزش و جوانان)

 

یکشنبه 12:45/ فدراسیون فوتبال بر اساس تصمیم AFC نقش ویژه ای در صدور این مجوز دارد اما در صورتیکه فدراسیون با چشم پوشی بر تخلفات باشگاه ها این مجوز را صادر کند و AFC متوجه این موضوع شود، جریمه سنگینی از جمله تعلیق فوتبال ایران و حذف از جام ملت های آسیا فدراسیون را تهدید می کند.


یکشنبه 12:30/ مهدی تاج رئیس فدراسیون فوتبال و دیگر اعضای این فدراسیون همچنان از اظهار نظر درباره شرایط باشگاه های ایرانی برای دریافت مجوز حرفه ای سازی پرهیز می کنند و مشخص نیست در فاصله کمتر از یک روز تا پایان مهلت ایران، چه اتفاقی در انتظار باشگاه های فوتبال است. تاج در نشست های خبری پیشین خود بارها به موضوع حق پخش اشاره کرد و مدیران باشگاه ها نیز روز شنبه ابراز امیدواری کردند تا درآمدهای فوتبال به حساب فوتبال واریز شود  اما به نظر می رسد عدم تحقق این موضوع باعث شده تا مسئولان فدراسیون فعلا در این پرونده سکوت کنند.


یکشنبه 12:15/ فصل گذشته تنها 6 باشگاه ایرانی موفق به دریافت این مجوز شدند. پرسپولیس، استقلال، استقلال خوزستان، ذوب آهن که در لیگ قهرمانان آسیا حضور داشتند در کنار فولاد خوزستان و گسترش فولاد موفق به دریافت این مجوز شدند.


یکشنبه 12:00/ عدم صداقت مدیران استقلال در پرونده هنکه برای این باشگاه دردسر ساز شده است و این احتمال وجود دارد که باشگاه استقلال از سوی فیفا برای این پرونده محروم شود.


یکشنبه 11:00 / مجوز حرفه ای سازی چیست؟ فدراسیون فوتبال آسیا بر اساس چند معیار مجوزی تحت عنوان “Pro License” برای باشگاه ها صادر می کند که پیش نیاز حضور در مسابقات لیگ قهرمانان آسیا محسوب می شود. وضعیت مالی، اداری، آکادمی و دیگر موضوعات از جمله مسائلی است که در این مجوز بررسی می شوند و باشگاه ها باید معیارهای مورد نظر فدراسیون فوتبال آسیا را فراهم کنند.


یکشنبه 10:00 / سهیل مهدی در گفت و گو با تسنیم با اشاره به اهمیت کمک سازمان های بالادستی گفت که در صورت مشخص نشدن وضعیت باشگاه ها، هر چهار نماینده ایران حذف خواهند شد. مهدی البته به رقم بدهی، وضعیت باشگاه ها و دیگر مسائل درباره آینده باشگاه ها اشاره نکرد.


شنبه 20:30 / جهانیان مالک باشگاه نفت تهران با ابراز امیدواری از اینکه بازیکنان باعث حذف باشگاه ها نشوند، در پایان جلسه تصریح کرد که تمامی مدارک مطابق آنچه مسئولان فدراسیون درخواست کردند در اختیار آنها قرار گرفته است.


شنبه 20:15 / مصطفی آجرلو مدیرعامل تراکتورسازی در پایان این جلسه با تکرار صحبت دیگر حاضران، عنوان کرد: امیدوارم آقایان تاج و سلطانی فر کمک کنند و مشکلاتی که باعث شده فوتبال ایران به این مرحله برسد، حل شود و تیم های ایرانی از لیگ قهرمانان آسیا حذف نشوند.


شنبه 20:00 / جلسه مدیران باشگاه ها با مسئولان فدراسیون فوتبال و سازمان لیگ در شرایطی به پایان رسید که هیچکدام از حاضران در جلسه بی آنکه اشاره ای به محتویات جلسه انجام دهند، درباره اهمیت نقش آفرینی دولت در دستیابی باشگاه ها به درآمدهای حقه خود صحبت کردند.


شنبه 18:00 / مدیران استقلال، پرسپولیس، تراکتورسازی و نفت تهران در جلسه ای با حضور سهیل مهدی مسئول کمیته صدور مجوز و براتی مسئول کمیته تدوین مقررات فدراسیون فوتبال برای مشخص شدن شرایط باشگاه ها، میزان بدهی و بررسی فرآیند آماده سازی مدارک برگزار کردند.


شنبه 17:00 / انتشار خبر شکایت یک بازیکن بانوان استقلال با بدهی 5 میلیون تومانی حاشیه های زیادی را برای مدیران این باشگاه ایجاد کرد.


شنبه 13:00/ سهیل مهدی مسئول کمیته صدور مجوز حرفه ای سازی در گفت و گو با ورزش سه اعلام کرد در صورت حذف هر کدام از نمایندگان ایران در آسیا، تیم ها به ترتیب جدول رده بندی تا رتبه هشتم لیگ، در صورتیکه موفق به دریافت مجوز حرفه ای سازی شوند، جانشین خواهند شد.


شنبه 12:00 / تعدادی از طلبکاران استقلال از جمله امیرحسین صادقی، صمد مرفاوی، مجید غلام نژاد و غیره با رد صحبت های حسن زمانی اعلام کردند این باشگاه حتی با آنها تماسی برقرار نکرده و به همین دلیل پرونده شکایت آنها همچنان مفتوح است.

 

شنبه 11:00 / حسن زمانی عضو هیات مدیره استقلال در گفت و گویی رادیویی صراحتا اعلام کرد که استقلال بدهی های خود را تعیین تکلیف و یا پرداخت کرده و به همین دلیل مشکلی این باشگاه را برای آسیایی شدن تهدید نمی کند.

 

شنبه 10:00 / با اعلام رقم بدهی های باشگاه های ایرانی، مدیران باشگاه پرسپولیس جلسه ای فوق العاده با حضور علی اکبر طاهری برگزار کردند(مهر)

دیدگاه‌ها