کد خبر : 1478327 | 12 آذر 1396 ساعت 12:20 | 25.7K بازدید | 0 دیدگاه

اولین بازی‌های تیم ملی در جام جهانی

مراکش آسان‌ترین حریف دور اول ایران

تیم ملی ایران در اولین دیدارش در جام جهانی باید به مصاف تیم ملی مراکش برود و شاید نسبت به دیگر ادوار جام جهانی این آسان ترین مسابقه تیم ملی ایران در اولین بازی جام جهانی باشد.

مراکش آسان‌ترین حریف دور اول ایران

به گزارش "ورزش سه" بعد از مشخص شدن گروه بندی جام جهانی 2018 روسیه، اولین بازی ایران برابر مراکش به عنوان مهمترین بازی تیم ملی ایران در گروهش معرفی شد. مسابقه ای که هردوتیم با هدف برد به میدان می آیند چرا که حداقل روی کاغذ این ساده ترین بازی هر دو تیم ایران و مراکش قبل از تقابل با اسپانیا و پرتغال به شمار می آید.

 


هلند سخت ترین حریف


تیم ملی ایران اولین بار در سال 1978 به جام جهانی راه یافت و در این مسابقات با تیم های هلند، اسکاتلند و پرو همگروه شد. تیم ملی ایران در این دوره اولین مسابقه اش را باید برابر هلند برگزار می کرد. هلند نایب قهرمان جام جهانی 74 و یکی ازبهترین تیم های ملی جهان در آن سال ها بود. این تیم در این دوره فقط یوهان کرایف را نداشت اما به فینال جام جهانی 78 هم رسید و بازهم مغلوب میزبان مسابقات شد. به جرات می توان گفت اولین بازی تیم ملی دراولین حضورش در جام جهانی سخت ترین بازی اش هم بوده است. در تیم ملی هلند سال 78 بازیکنانی مانند رودی کرول، آری هان،رنه و ویلی ون ده کرکوف، جانی رپ و تعداد دیگری از ستاره های مطرح فوتبال جهان در اواخر دهه هفتاد عضویت داشتند.

 


یوگسلاوی قدرت اروپا


در جام جهانی 1998 فرانسه تیم ملی ایران برای دومین بار به جام جهانی رفت. در این دوره از مسابقات تیم ملی با یوگسلاوی، آلمان و آمریکا همگروه شد و در اولین مسابقه اش به مصاف تیم ملی یوگسلاوی رفت که یکی از قدرت های آن زمان فوتبال اروپا بود. بازیکنانی مثل سینیشا میهایلووچ ، دژان استانکوویچ، پردراگ میاتوویچ، ساوو میلوسوویچ، دژان ساویسویچ، دارکو کواچویچ و تعداد دیگری از بازیکنان سرشناس که در بهترین تیم های اروپایی بازی می کردند در تیم یوگسلاوی عضویت داشتند. تیم ایران در این بازی با نتیجه یک بر صفر مغلوب یوگسلاوی شد.

 


مکزیک فراتر از انتظار


در جام جهانی 2006 آلمان، تیم ملی ایران با تیم های آنگولا، مکزیک و پرتغال همگروه شد. گروهی که ابتدا آسان به نظر می رسید اما در نهایت معلوم شد که گروه دشواری برای تیم ملی ایران است. تیم ایران در این مسابقات در اولین بازی به مصاف مکزیک رفت.  در تیم ملی مکزیک که هدایت آن را ریکاردو لاولپه آرژانتینی به عهده داشت بازیکنان سرشناسی مثل رافائل مارکز ، خارد بورگتی، گیلرمو فرانکو، عمر براوو و گونزالو پینه دا عضویت داشتند. تیم ملی ایران در اولین مسابقه اش برابر مکزیک با نتیجه سه بر یک مغلوب مکزیک شد.

 


نیجریه قهرمان باتجربه


در جام جهانی 2014 برزیل تیم ملی ایران با هدایت کارلوس کی روش پا به مسابقات گذاشت. ایران در این دوره با تیم های نیجریه، آرژانتین و بوسنی همگروه بود و در اولین مسابقه اش باید به مصاف نیجریه قهرمان آفریقا می رفت.  تیم ملی ایران در حالی در این بازی توانست یک مساوی به دست بیاورد که حریف مجموعه از بازیکنان سرشناس را در اختیار داشت. در نیجریه سال 2014 بازیکنانی نظیر شولا آموآبی،ویکتور موزس، جان اوبی میکل، امانوئل امونیکه و چند بازیکن سرشناس دیگر حضور داشتند اما در نهایت در برابر ایران متوقف شدند.

 


زمان بردن


مراکش اولین حریف تیم ملی ایران در رقابت های جام جهانی 2018 روسیه است. این تیم توانسته بدون گل خورده از قاره افریقا به جام جهانی صعود کند و قطعا حریفی دشوار و سرسخت برای تیم ملی ایران خواهد بود. در تیم ملی مراکش نیز بازیکنان سرشناسی چون اشرف حکیمی ، امینه هریت، سوفیان امربات، سوفیانه بوفال و مهدی بن عطیه حضور دارند که در باشگاه های معتبر اروپایی بازی می کنند اما به نسبت اولین حریفانمان درادوار گذشته جام جهانی شاید مراکش در کنار مکزیک کم ستاره باشد. هرچند تیم ایران در برابر مکزیک با نتیجه سه بریک شکست خورد و این می تواند هشداری جدی برای تیم ملی باشد که خودش را در برابر مراکش از پیش برنده نداند.

دیدگاه‌ها