کد خبر : 1498696 | 28 دی 1396 ساعت 22:56 | 46.6K بازدید | 0 دیدگاه

با رفتن به الدترافورد

سانچس کدام قطع پازل مورینیو را پر می کند؟

به گفته بسیاری از رسانه‌ها، کار انتقال الکسیس سانچس به منچستریونایتد، تمام شده به حساب می‌آید و حالا ژوزه مورینیو باید جایی برای او در ترکیب تیمش پیدا کند.

سانچس کدام قطع پازل مورینیو را پر می کند؟

این ستاره شیلیایی در این فصل لیگ جزیره تا بدینجا، 19 گل به ثمر رسانده است. او در فصل پیش لیگ جزیره نیز 24 گل به ثمر رساند و یک ماشین گلزنی محسوب می‌شود. سانچز احساس می‌کند که می‌تواند با انتقال به جمع شیاطین سرخ، پیشرفت کند و یونایتدی‌ها نیز به این مسئله واقف هستند.

 

 

1277038

 


شیوه بازی الکسیس سانچز سبب شده است که او بتواند در پست‌های مختلف به ژوزه مورینیو و تیمش یاری برساند. اما سانچز چگونه می‌تواند خود را وارد خط آتش منچستر یونایتد کند؟!


1-وینگر بازیساز:


غیبت سانچز در هفته‌های اخیر در تیم آرسن ونگر، بسیار مشهود است، زیرا او نقش بسیار مهم‌تری نسبت به آنچه که هواداران احساس می‌کنند در بازیسازی تیم دارد. برای مثال، سانچز در فصل پیش، به طور متوسط در هر بازی، بیش‌از هر بازیکن آرسنال با پاس در عمق، تیم خود را صاحب موقعیت کرده است و او از این نظر، سومین بازیکن برتر لیگ جزیره است.
سانچز یک مهاجم تمام‌عیار است، اما گاهی اوقات برای کمک به بازیسازی تیمش، عقب‌تر می‌آید ودر بازیسازی شرکت می‌کند و  با پاس‌های سرنوشت ساز خود، باعث به وجود آوردن آهنگ تهاجمی می‌شود. 

 

 

1277035

 

سانچز برخلاف دیگر وینگر‌ها، علاقه‌ای به سانترکردن ندارد و بیشتر ترجیح می‌دهد تا با حرکات در عرض، موجبات گلزنی خود یا همبازیانش را فراهم کند. او همچنین تبدیل توپ‌های مرده به گل را به خوبی انجام می‌دهد. سانچز به احتمال زیاد، همین نقش را در جمع شیاطین سرخ ایفا می‌کند، زیرا او در این فصل، 17 موقعیت بیش از بهترین بازیکن شیاطین‌سرخ در این زمینه، خلق کرده است.


پست اصلی سانچز به عنوان وینگر چپ است و به همین دلیل، یک نفر از بین آنتونی مارسیال و مارکوس رشفورد در سمت راست خط آتش تیم منچستریونایتد قرار می‌گیرند و در نوک پیکان حمله شیاطین‌سرخ، روملو لوکاکو استفاده می‌شود.


2-مهاجم سایه:


به عنوان گزینه دوم، آقای خاص می‌تواند از رشفورد و مارسیال به عنوان وینگرچپ استفاده کند و سانچز را در کنار لوکاکو و به عنوان مهاجم سایه به میدان بفرستد. سانچز نیز با این پست بیگانه نیست و در تیم ملی شیلی و گه‌گاهی در آرسنال، در این پست به میدان رفته است. اگر ژوزه مورینیو بخواهد از سانچز در این پست استفاده کند، باید بر روی شامه گلزنی سانچز و البته بازیسازی خوب او برای روملو لوکاکو، ستاره بلژیکی منچستریونایتد، حساب باز کند.

 

 

1277036

 


زوج لوکاکو-سانچز در خط حمله، می‌تواند فوق‌العاده مثمرثمر باشد، زیرا این دو بازیکن، ثابت کرده‌اند که مهاجمان فوق‌العاده‌ای هستند و همچنین می‌توانند با حضور در کنار هم، یاد و خاطره بسیاری از زوج‌های بزرگ تاریخ لیگ جزیره را زنده‌کنند، زیرا اگر در کنار هم قرار گیرند، همان فرمول یک مهاجم بلندقامت و یک مهاجم کوتاه‌قامت را در کنار هم اجرا می‌کنند. اگر این دو مهاجم، بتوانند عملکرد خوب خود را تکرار کنند، باید منتظر خط آتش فوق‌العاده شیاطین سرخ باشیم.


3-یکی از سه مهاجم:


لوکاکو، یک آغاز درخشان را در ترکیب منچستریونایتد داشت اما  سه‌ماهه اخیر لوکاکو، سه ماهه خوبی نبوده است و انتقادات زیادی متوجه او شده است. گلی که این مهاجم بلژیکی در هفته پیش به استوک‌سیتی زد، اولین گل او در ماه جاری است. عملکرد او وقتی به شدت زیر ذره‌بین می‌رود که زلاتان ابراهیموویچ به شدت با افت مواجه شده است و به همین دلیل، متوجه انتقادات شد.

 

1277037

 


این اتفاقات شاید منجر به نیمکت‌نشین شدن لوکاکو و استفاده از الکسیس سانچز در پست مهاجم هدف برای شیاطین سرخ شود. در صورت این اتفاق، به احتمال بسیار بالا، رشفورد و مارسیال در دو سمت خط آتش یونایتدی‌ها به فعالیت می‌پردازند. شاید استفاده از مهاجم کوتاه‌قامت در لیگ جزیره، به نظر مفید نباشد اما موفقیت لیورپول و منچسترسیتی با این نوع مهاجمان، می‌تواند این جسارت را به آقای خاص بدهد که از سانچز در پست مهاجم هدف استفاده کند. لوکاکو، نقش مهمی را در حمله یونایتدی‌ها ایفا می‌کند اما با آمدن سانچز، رقابت سختی میان سانچز و او در صورت علاقه آقای خاص به استفاده از ستاره شیلیایی در پست مهاجم هدف، سر می‌گیرد. قطعا هواداران یونایتد از انتقال سانچز به تیمشان خوشحال خواهند شد!

 

منبع: اسکواکا


ترجمه: محمد مهدی موسی‌پور

دیدگاه‌ها