کد خبر : 1507521 | 06 اسفند 1396 ساعت 11:23 | 21.2K بازدید | 0 دیدگاه

به بهانه دیدار منچسترسیتی‌ و آرسنال

سیتی-آرسنال؛ جنگ بر سر اولین جام فصل

امشب و در فینال رقابت‌های لیگ‌کاپ، دو تیم آرسنال و منچسترسیتی در ومبلی به مصاف یکدیگر می‌روند و برای رسیدن به اولین جام این فصلشان، تلاش می‌کنند.

سیتی-آرسنال؛ جنگ بر سر اولین جام فصل

به گزارش "ورزش سه"، هر دو تیم با شکست‌های عجیبی پای به این دیدار خواهند گذاشت. آرسنال در مرحله۱/۳۲ لیگ اروپا و در بازی برگشت در خانه مغلوب سامان قدوس‌و یارانش‌ در اوسترشوند شد اما آرسنال توانست در مجموع به مرحله بعد صعود کند و منچسترسیتی با باخت عجیب مقابل ویگان اتلتیک به استقبال توپچی‌ها می‌رود‌‌.منچسترسیتی، تیم فوق‌العاده آماده‌ایست که به‌دنبال این است تا اولین جام فصل را به خانه ببرد.


به همین بهانه به چهار اتفاقی که به احتمال زیاد در بازی فردا رخ خواهد داد؛ می‌پردازیم.

 

 

1285980

 


۱-آرسنال با تاکتیک دفاعی‌تری به مصاف سیتیزن‌ها می‌رود!


آرسن ونگر که با فوتبال شناور خود و بازی‌های خوب در تاریخ لیگ جزیره، مشهور است این بار شاید با توجه به قدرت نیمه آبی شهر منچستر، دفاع را بر حمله ترجیح دهد. درست است که تلاش‌های ونگر طی ۱۲ سال اخیر زیاد جواب نداده است و حاصل آن تنها ۳ اف‌ای‌کاپ بوده است اما ونگر غالبا فوتبال مالکانه‌را به نمایش می‌گذارد اما قصه منچسترسیتی پپ با تمام تیم‌ها متفاوت است!


به نظر می‌آید که به احتمال‌ زیاد، ونگر تیمش را با تاکتیک تدافعی‌تری نسبت به گذشته به زمین بفرستد. در این فصل، توپچی‌ها به طور متوسط مالکیت ۵۸ درصدی را بر جای گذاشته‌اند اما این آمار در باخت ۳-۱ مقابل سیتیزن‌ها در نوامبر ۲۰۱۷، ۴۵ درصد مالکیت را برای شاگردان‌ونگر به‌ثبت رسانده بود. نظر شما چیست؟! آیا ونگر دفاعی بازی خواهد کرد یا خیر؟!


۲- هر دو تیم گل خواهند زد!


در باخت خانگی آرسنال مقابل اوسترشوندز، دفاع متزلزل آرسنالی‌ها در دو دقیقه، دو گل را از سامان قدوس و یارانش دریافت کرد تا خط دفاع آرسنال،  نشان دهد که ضعف‌هایی دارد و با توجه به قوه گلزنی سیتیزن‌ها، کار برای این خط دفاع سخت خواهد بود. حتی اگر‌ ونگر تیمش را با ترکیبی دفاعی به زمین بفرستد؛ باز هم سیتی شانس بسیاری برای گلزنی خواهد داشت.


از سوی دیگر، در بازی همین فصل این دو تیم که با نتیجه ۳-۱ به سود مردان پپ به پایان رسید؛  همانطور که می دانید ۱۵ شوت داشت! اما شانس مردان ونگر نیز برای گلزنی کم نیست‌. آن‌ها می‌توانند با اوبامیانگ و دیگر ستاره‌های خط هافبکشان به گل برسند و از ضربات ایستگاهی و کرنرها هم بهره‌مند شوند.


آخرین باری که این دو تیم یک تساوی بدون گل را تجربه کرده‌اند به ژانویه ۲۰۱۱  و بازی در لیگ جزیره، بر می‌گردد. پس از آن، این دو تیم در ۱۶ دیدار، ۴۸ گل به ثمر رسانده‌اند که آمار ۳ گل در هر بازی را نمایش می‌دهد.

 

 

1285981

 


۳- بزرگ‌ترین تست VAR تاکنون!


در بازی دوشنبه منچسترسیتی و ویگان در FACUP، داور این بازی یعنی آنتونی تیلر، به دلیل اشتباه در دادن کارت قرمز به فابین دلف، در صدر اخبار قرار گرفت!


امشب و در جریان فینال لیگ‌کاپ، از این تکنولوژی نوین که همچنان نقص‌هایی نیز دارد؛ استفاده خواهد شد؛ به این امید که شاهد اشتباهات داوری زیادی نباشیم!  البته این تکنولوژی در جریان بازی منچستریونایتد و هادرزسفیلد در هفته گذشته، به دلیل کشیدن خط‌های کج به جای خط آفساید، مورد انتقاد واقع شد.


۴- آگوئرو گل خواهد زد!


مهاجم آرژانتینی سیتیزن‌ها در سال جدید میلادی، فرم فوق‌العاده‌ای دارد و بعید نیست که امروز شادی‌ پس از گل‌  او را در مقابل چشمان‌ونگر ببینیم. آگوئرو در سال جدید میلادی در ۱۱ بازی، ۱۵ گل به ثمر رسانده است تا نشان‌دهد در حال حاضر، کاملا آماده است.


مهاجم آرژانتینی در مقابل توپچی‌ها هم آمار خوبی دارد‌. او در هر ۴ مسابقه اخیر با پیراهن منچسترسیتی مقابل آرسنال، موفق به گلزنی شده است. او تنها مقابل دو تیم موفق شده است که ۵ بازی پیاپی گلزنی کند که این دوتیم، ساندرلند‌ و تاتنهام هستند!


آگوئرو در ۱۲ بازی مقابل آرسنال، ۷ گل به ثمر رسانده است که آمار خوبی در این زمینه محسوب می‌شود. امشب یکی از حساس‌ترین بازی‌های میان این دو تیم برگزار می‌‌شود که اگر بیننده‌ای، این بازی را نبیند؛ قطعا حسرت خواهد خورد!


ترجمه: محمد مهدی موسی‌پور
منبع: اسکواکا

دیدگاه‌ها