کد خبر : 1508394 | 10 اسفند 1396 ساعت 08:17 | 18.4K بازدید | 0 دیدگاه

بررسی سناریو های قهرمانی پرسپولیس

تارتار و قلعه‌نویی، برانکو را قهرمان می‌کنند؟

روز پنجشنبه هفته جاری ورزشگاه آزادی میزبان هشتادوششمین رویارویی دو تیم بزرگ پایتخت یعنی استقلال و پرسپولیس است . در این بازی تکلیف تیم قهرمان نیز مشخص می شود .

تارتار و قلعه‌نویی، برانکو را قهرمان می‌کنند؟

به گزارش "ورزش سه" ، پرسپولیس با هدایت برانکو ایوانکوویچ در نخستین ماه سال 96 و با برتری در مقابل ماشین سازی در ورزشگاه یادگار امام تبریز، پس از  9 سال به قهرمانی مسابقات دست یافته بود، حالا این فرصت را دارد بار دیگر در سال 96، یک قهرمانی خاطره انگیز دیگر به دست آورد و با دو قهرمانی در یک سال به یک رکورد جاودانه دست یابد.


تنها دو هفته دیگر از مسابقات تا پایان سال 96 باقی مانده و پرسپولیس که اکنون در صدرجدول با 57 امتیاز قرار دارد، شانس قطعی کردن قهرمانی خود در پایان این هفته و در مقابل رقیب دیرینه اش یعنی استقلال را دارد. سرخپوشان پس از جدال با السد قطر در هفته دوم لیگ قهرمانان آسیا و شکست سنگین در مقابل این تیم باعث شد که آن ها در هفته 24 و در خانه، تیم استقلال خوزستان را شکست بدهند و با انگیزه قهرمانی به دربی بیایند .


برای قطعی کردن قهرمانی پرسپولیس 3 سناریو را را می توان در نظر گرفت که در این یادداشت به بررسی این 3 سناریو می پردازیم :


سناریو اول؛ قهرمانی پیش از دربی


روز پنج شنبه به جز شهرآورد حساس پایتخت دو دیدار مهم دیگر نیز برگزار می شود . تیم پیکان میزبان تراکتورسازی و ذوب آهن نیز میهمان تیم پارس جنوبی است. هر 3 تیم پیکان ، ذوب آهن و پارس جنوبی به دنبال کسب سهمیه هستند؛ ولی در کنار رقابت برای کسب سهمیه نتیجه هر دو بازی می تواند نقش مهمی در قهرمانی پرسپولیس داشته باشد .
امروز در صورت شکست و یا تساوی  ذوب آهن در خانه  پارس جنوبی ، پرسپولیس پیش از آغاز نیمه دوم قهرمان لیگ می شود و نتیجه دربی تاثیر مستقیمی در قهرمانی تیم پرسپولیس نخواهد داشت  .

 

سناریوی دوم ؛ قهرمانی در هفته های آینده

 

نتیجه شهرآورد در خیلی از کشور ها برای هواداران هر دو تیم از کسب قهرمانی مهمتر است . در مقابل تیم استقلال نیز پس از کسب پیروزی های پی در پی و آماده تر از دیدار رفت به ورزشگاه آزادی می آید ، پس به همین سبب کار شاگردان برانکو برای کسب پیروزی سخت تر است . شکست یا تساوی در مقابل تیم استقلال و در مقابل پیروزی تیم ذوب آهن می تواند جشن قهرمانی پرسپولیس را به تعویق بیاندازد . ذوب آهن می تواند در این صورت اختلاف امتیازی را به 13 یا 14 امتیاز برساند و با توجه به 15 امتیاز باقی مانده در ادامه لیگ طبعا پرسپولیس باید شانس خود را برای قهرمانی در هفته های بعد جست و جو کند.

 
سناریوی سوم؛ با یک تیر دو نشان


پرسپولیس می تواند بدون توجه به نتایج سایر بالانشینان و دیگر دیدار های روز پنجشنبه با غلبه بر استقلال تهران ، فتح دربی و فارق از رقم خوردن هر نتیجه ای در دیدار های دیگر، در پایان این هفته و پس از فتح شهرآورد، قهرمانی خود را مسجل کند و قاعدتا جذاب ترین و هیجان انگیز ترین سناریو ، سناریو سوم  است که البته فشار را روی تیم افزایش داده است و بنابراین برانکو و البته شفر دیروز تلاش کردند این مسئله را از ذهن هواداران و بازیکنان دور کنند .


شاگردان برانکو پس از قهرمانی در لیگ کار سختی در پیش دارند و می بایست تمرکز خود را بر روی بازی های لیگ قهرمانان آسیا بیشتر کنند تا بتوانند همانند امسال به موفقیت بزرگی دست یابند . قهرمانی زود هنگام پرسپولیس از طرفی می تواند فرصت خوبی برای بازیکنان جوان و جویای نام پرسپولیس باشد . با توجه به حضور در لیگ قهرمانان آسیا و محدود بودن بازیکنان اصلی تیمش در لیگ قهرمانان و برای کسب تجربه بازیکنان نیمکت نشین ، شاید او در باقی بازی ها در لیگ برتر از این بازیکنان استفاده کند تا آن ها با کسب تجربه در فصل آینده لیگ به پرسپولیس کمک کنند.

دیدگاه‌ها