کد خبر : 1512997 | 03 فروردين 1397 ساعت 11:44 | 9.5K بازدید | 0 دیدگاه

لیگ یک؛ فراز و نشیبهای مدعیان قهرمانی

جنگ صعود در رقابتهای این فصل لیگ دسته اول تا روز پایانی ادامه خواهد داشت .

لیگ یک؛ فراز و نشیبهای مدعیان قهرمانی 

به گزارش "ورزش سه"، این رقابتها با صدرنشینی شکننده نفت مسجدسلیمان و پیشروی فجر و امیدواری خونه به خونه و بادران دنبال می شود. 


بد نیست با هم آماری از این مسابقات را که به هفته 29 رسیده است مرور کنیم :

 

* دو صدر نشین با 15 برد
بیشترین پیروزی در طول رقابتهای نیم فصل دوم  از آن صدرنشینان است؛ نفت مسجدسلیمان در نیم فصل اول و فجرسپاسی در نیم فصل دوم؛ در مجموع بیشترین برد را در کارنامه دارند. تیم دوم در کسب بیشترین پیروزی تیم پنجم جدول رده بندی، نساجی است. پس از آن خونه به خونه و مس کرمان در کسب پیروزی سرآمد سایر رقبا هستند. 

 

* ملوان یک بازی تا رکورد مس 
تیم مس کرمان که سال گذشته تحت هدایت منصور ابراهیم‌زاده بود فصل را با 16 تساوی به پایان رسید و اکنون این ملوان انزلی است که فقط یک بازی تا رسیدن به رکورد مس کرمان فاصله دارد. آنها نیم فصل دوم را تاکنون بدون باخت بالا آمده اند اما ملوان با این اوصاف هنوز نتوانسته از سایر  رقبا پیشی بگیرید و با وجود رکورد بی شکستی در 11 بازی پیش رو با 42 امتیاز در رتبه هشتم جا خوش کرده است. 

 

* بهترین ها دفاع و حمله در رده سوم و چهارم جدول
دو تیم بادران و خونه به خونه باوجود آنکه در خط حمله و دفاع در بالای جدول قرار دارند اما در رتبه سوم و چهارم جدول قرار دارند و آنها از ابتدای فصل تاکنون جز مدعیان احتمالی صعود به لیگ‌برتر بودند و هم اکنون نیز به برتری فنی خود امیدوارند تا به لیگ برتر صعود کنند. 

 

* بهترین تیم ها در خانه 
دو تیم اکسین البرز و نساجی مازندران با کسب 32امتیاز از 14 دیدار خانگی خود، موفق ترین تیم ها در بازی های خانگی هستند. همچنین  نساجی بعد از نفت و فجر دومین تیمی است که بیشترین پیروزی را در کارنامه به ثبت رسانده است. 

 

* برد ایرانجوان بعد از 5 هفته 
تیم ایرانجوان بوشهر تنها تیم لیگ یک است که در پنج دیدار اخیر خانگی خود را باخته است و آنها تنها در هفته بیست و هشتم آن هم مقابل تیم ضعیف راه‌آهن توانستند آن 5 باخت را جبران کنند. 

 

* صدرنشین همچنان بهترین تیم خارج از خانه 
تیم نفت مسجد سلیمان با وجود کسب 23 امتیاز از 14 دیدار، عنوان قوی ترین تیم در دیدارهای خارج از خانه را به خود اختصاص داده است اما آنها در 5 دیدار اخیر خود در خارج از خانه تنها 2 امتیاز را کسب کرده اند. به جز نفت، برق جدید و صبا قم نیز در 6 دیدار اخیر خود در خارج از خانه موفق به پیروزی نشده اند. ضمنا صبا و راه آهن با کسب تنها یک پیروزی رکورد کمترین تعداد پیروزی در خارج از خانه را به خود اختصاص داده اند. تیم راه‌آهن نیز در این جمع 13دیدار از 14بازی خارج از خانه خود را با شکست به پایان رسانده است! 

 

* افت مس رفسنجان 
مس رفسنجان که نیم فصل دوم را با قدرت شروع کرده بود اکنون در 5 دیدار اخیر خود تنها 3 امتیاز کسب کرده است که این آمار با توجه به توقعی که شروع عالی مسی ها در نیم فصل دوم ایجاد کرده بود ، پایین تر از حد انتظار است . 


* توقف اکسین و بادران در 6 دیدار گذشته
تیم اکسین البرز در 5 دیدار اخیر 5 امتیاز کسب کرده و بادران هم در 6 دیدار گذشته فقط یک پیروزی به دست آورده . آنها در دیدار پایانی سال هم مقابل یکدیگر بازی را باتساوی به پایان رساندند.

دیدگاه‌ها