کد خبر : 1518465 | 29 فروردين 1397 ساعت 18:26 | 59.6K بازدید | 0 دیدگاه

با بررسی 32 تیم غرب و شرق

پرسپولیس، چهارمین تیم مقتدر آسیا

پس از پایان مرحله گروهی لیگ قهرمانان آسیا و بررسی 32 تیم حاضر در آن‌، تیم پرسپولیس به عنوان چهارمین تیم مقتدر قاره کهن شناخته شد

پرسپولیس، چهارمین تیم مقتدر آسیا

به گزارش "ورزش سه"، عصر امروز با اتمام بازی تیانجین چین و کاشیوا ریسول ژاپن، دور گروهی لیگ قهرمانان آسیا در سال 2017-2018 به پایان رسید و تکلیف تیم‌های حاضر در مرحله یک هشتم نهایی مشخص شد. از گروه A، الاهلی عربستان با 14 و الجزیره امارات با 8 امتیاز به دور بعد صعود کردند. در گروه B، دو تیم الدحیل با 18 و ذوب‌آهن ایران با 7 امتیاز راهی مرحله یک هشتم شدند. از گروه C، پرسپولیس ایران با کسب 13 و السد قطر با 12 امتیاز راهی مرحله حذفی شدند. در گروه آخر غرب آسیا هم استقلال ایران و العین امارات به ترتیب با کسب 12 و 10 امتیاز، بین شانزده تیم برتر آسیا قرار گرفتند. 


در شرق آسیا و از گروه E، تیم چونبوک موتورز کره‌جنوبی با کسب 15 و تیانجین چین با 13 امتیاز علاوه بر صعود به مرحله حذفی، مقتدرترین تیم‌های شرق آسیا شناخته شدند. در گروه F، تیم شانگهای SIPG با 12 و اولسان هیوندای با 9 امتیاز به مرحله یک هشتم راه یافت. اما در گروه G یک شگفتی بزرگ رقم خورد و بوریرام تایلند با کسب 9 امتیاز بالاتر از سرزو اوزاکا ژاپن خود را به مرحله حذفی رساند. دیگر تیم صعودکننده از این گروه، گوانگژو چین لقب گرفت. این تیم با 12 امتیاز صدرنشین شد‌. در گروه آخر مسابقات هم دو تیم سوون سامسونگ با 10 و کاشیما آنتلرز با 9 امتیاز به عنوان تیم اول و دوم صعود کردند. 


اما نکته‌ای قابل توجه این است که تیم پرسپولیس تهران، یکی از نماینده‌های ایران در آسیا، به عنوان چهارمین تیم مقتدر قاره کهن شناخته می‌شود. شاگردان برانکو که در این دوره از مسابقات با تیم‌های السد قطر، الوصل امارات و نسف قرشی ازبکستان هم‌گروه بودند، با کسب 13 امتیاز به عنوان صدرنشین راهی مرحله بعد شدند. 


اولین تیم آسیا الدحیل قطر است. این تیم در مرحله مقدماتی هر شش بازی خود را با برد پشت سر گذاشتند و تنها تیم 18 امتیازی آسیا محسوب می‌شوند. تیم چونبوک موتورز کره‌جنوبی هم با کسب 15 امتیاز به عنوان دومین تیم مقتدر آسیا در مرحله گروهی انتخاب شد. در مقام سوم دیگر تیم غرب آسیا یعنی الاهلی عربستان با کسب 14 امتیاز قرار گرفت و مقام چهارم هم، به طور مشترک نصیب پرسپولیس و تیانجین چین شد. این دو تیم در مرحله گروهی موفق به کسب 13 امتیاز از شش بازی شدند. تیم‌های گوانگژو چین، استقلال تهران، شانگهای چین و سوون سامسونگ کره هم به ترتیب در رده‌های بعدی قرار گرفتند. 


هم‌چنین تیم‌های الوصل امارات با صفر، تراکتورسازی ایران و الهلال عربستان با 2 و الوحده امارات، کیچه هنگ‌کنگ و کاوازاکی ژاپن با 3 امتیاز، به عنوان ضعیف‌ترین تیم‌های این دوره شناخته شدند. 


لازم به ذکر است، دور رفت مرحله یک هشتم لیگ قهرمانان آسیا روزهای 17 ، 18 و 19 اردیبهشت و دور برگشت آن در روزهای 24 ، 25 و 26 اردیبهشت برگزار می‌شود.

دیدگاه‌ها