کد خبر : 1519564 | 03 اردیبهشت 1397 ساعت 14:49 | 47.9K بازدید | 1 دیدگاه

نفت و سیاه جامگان تنها سقوط کرده ها نیستند

هشدار تاج: شاید تیم‌های دیگری سقوط کنند

رئیس فدراسیون فوتبال هشدار جدی مسئولان فدراسیون فوتبال آسیا را اعلام کرد؛ سقوط کرده ها تنها دو تیم نیستند.

هشدار تاج: شاید تیم‌های دیگری سقوط کنند

به گزارش "ورزش سه"، با توجه به اهمیت ویژه مسئولان فدراسیون فوتبال آسیا به نظر می رسد مدیران فدراسیون فوتبال به صورت جدی به دنبال برقراری نظم و انضباط مالی در فوتبال و لیگ برتر هستند.


مهدی تاج که به خوبی اهمیت این موضوع برای فدراسیون فوتبال آسیا را می داند، درباره این موضوع و سقوط نفت تهران صحبت هایی مطرح کرد و تصریح کرد: باید به سمتی حرکت کنیم که الزامات AFC و فیفا رعایت شود و باید بتوانیم از حق پخش استفاده کنیم و به باشگاه‌ها تزریق کنیم. در ماده "۱۹۲ " قانون آمده است که هیچ کمکی به باشگاه‌های حرفه‌ای نشود. این مصوبه مجلس شورای اسلامی است. در ماده "۱۹۳" هم آمده است تلویزیون باید حق پخش را به فدراسیون فوتبال بدهد. ما یک بند را اجرا کردیم و یک بند را اجرا نکردیم. یعنی بندی که نباید هیچ کمکی شود در حال‌ حاضر اجرایی است. تلویزیون هم تا به امروز جلسات خوبی با ما داشته است. امیدواریم که برای یک بار به یک جمع بندی خوبی برسیم و مشکل را حل کنیم. معنی‌اش این نیست که تیم‌های کم کیفیت را در لیگ نگه داریم. من احتمال می‌دهم با قانون جدیدی که سازمان لیگ اعلام خواهد کرد، بعضی از تیم‌هایی که سقوط نکرده‌اند هم نتوانند در لیگ برتر حاضر باشند.

 

او ادامه داد: سازمان لیگ در این رابطه قوانینی را اعلام خواهد کرد. این قوانین بر آمده از قوانین AFC است. همه تیم‌ها باید گارانتی بدهند که همه موارد را رعایت می‌کنند. این گارانتی کاری به حق پخش و تلویزیون ندارد. گارانتی لازم است که هر کسی که می‌خواهد در لیگ حرفه‌ای باشد، باید آن را ارائه کند. ان‌شاء‌الله می رویم به سمتی که این موضوع را رعایت کنیم. یعنی شاید در لیگ برتر ما ریزش داشته باشیم. ممکن است این اتفاق رخ دهد و این بستگی به باشگاه‌ها دارد که چقدر می‌توانند استانداردها را بیاورد.

 

او در پاسخ به این سوال که آیا امکان دارد سال آینده تعداد تیم‌ها کم شود، گفت‌: اگر کسی نتواند مقدمات و شرایط لازم را داشته باشد، طبیعتا نمی‌تواند در لیگ برتر باشد.


به این ترتیب به نظر می رسد تیم های بدهکار لیگ برتر مانند سپیدرود، استقلال خوزستان، پدیده مشهد و حتی سرخابی ها که بدهی های انباشته و بسیار زیادی دارند برای فصل های بعدی با مشکل رو به رو باشند. فدراسیون فوتبال آسیا طی یکی دو سال گذشته در لیگ قهرمانان این موضوع را با حذف تیم های مطرح مانند الاتحاد عربستان پیاده سازی کرد و در آینده ای نزدیک به سراغ لیگ های داخلی کشور ها خواهد رفت.

دیدگاه‌ها