کد خبر : 1519936 | 05 اردیبهشت 1397 ساعت 14:15 | 37.8K بازدید | 0 دیدگاه

سه امتیازهایی که قطره قطره جمع شد

گزارش‌ویژه؛ رکوردداران پیروزی در تاریخ لیگ برتر

هفته پایانی لیگ هفدهم در حالی آغاز خواهد شد که رکورد بیشترین پیروزی در یک فصل تکان نخواهد خورد. رکوردی که از آغاز بازی های لیگ برتر تاکنون در اختیار تیم پرسپولیس است.

گزارش‌ویژه؛ رکوردداران پیروزی در تاریخ لیگ برتر

به گزارش "ورزش سه"، شکست سرخ پوشان در دیدار هفته گذشته باعث شد تا این تیم رسیدن به یک رکورد دیگر را از دست بدهد. رکوردی که در اختیار همین تیم پرسپولیس برانکو است و در صورتی که سرخ پوشان می توانستند به دو پیروزی پایانی دست پیدا کنند با بهترین آمار خود مساوی می کردند و خود را یک بار دیگر در صدر می دیدند. این اتفاق در حالی افتاد که سرخ پوشان با شکست اخیر خود رکورد کمترین گل خورده در طول یک فصل را نیز از دست دادند.  


توضیح ضروری درباره این مطلب اینکه با توجه به فرمت های متفاوت لیگ برتر از آغاز تاکنون که در سه فرم 14 تیمی ، 16 تیمی و 18 تیمی برگزار شده است و برای ضایع نشدن حقی از تیم های صدرنشین، میانگین کسب پیروزی برای حضور در صدر اهمیت دارد.


با بررسی رکوردداران کسب برد در تاریخ لیگ برتر همراه "ورزش سه" باشید:


صدرنشین – پرسپولیس در لیگ شانزدهم با 20 برد و کسب پیروزی در 0.66 درصد بازی ها


پرسپولیس در دومین سال حضور برانکو موفق شد به همه خواسته های خود برسد آنها که لیگ قبلی را با تفاضل گل از دست داده بودند این بار همه تلاش خود را به کار بستند و علاوه بر رسیدن به عنوان قهرمانی تعدادی از رکوردهای تاریخ این رقابت ها را نیز جابجا کردند که یکی از آنها کسب عنوان بیشترین برد در طول یک فصل بود.


سرخ پوشان در این بازی ها توانستند به 20 برد دست پیدا کنند و هم از نظر تعداد برد و هم از نظر میانگین امتیازی در صدر بهترین ها قرار بگیرند. آنها با این تعداد پیروزی موفق شدند رکورد میانگین کسب برد در 0.66 درصد بازی ها را به نام خود بزنند که در لیگ برتر، تاکنون دست نیافتنی بوده است.


دوم – فولاد خوزستان در لیگ چهارم با 19 برد و کسب پیروزی در 0.63 درصد بازی ها


فولادی ها در چهارمین دوره لیگ برتر موفق شدند عنوان قهرمانی لیگ را به دست بیاورند. آنها پس از دو سه فصل خط و نشان کشیدن برای رقبا، در نهایت موفق شدند در لیگی که برای اولین بار 16 تیمی شده بود اولین قهرمانی خود را به ثبت برسانند. فولاد در این دوره از رقابت ها از تیمی مهیج با بازیکنان جوانی که غالبا ملی پوش بودند تشکیل شده بود.


تیمی که ملادن فرانچیچ کروات را بالای سر خود می دید و البته تقریبا برای همه فوتبالی ها واضح بود که این قهرمانی نتیجه چند سال فعالیت وینکو بگوویچ در اهواز و در جمع سرخ پوشان بود. سرمربی باسابقه ای که ابتدا تعداد زیادی بازیکن از این تیم راهی تیم ملی کرد و سپس پایه قهرمانی را ریخت. فولادی ها در آن فصل موفق شدند 19 برد به دست بیاورند و با کسب پیروزی در 0.63 درصد بازی ها در صدر جدول بیشترین برد قرار بگیرند تا اینکه در لیگ شانزدهم پرسپولیسی ها این رکورد را از آن خود کردند.


سوم – پرسپولیس در لیگ هفدهم با 18 برد و کسب پیروزی در 0.62 درصد بازی ها


رده سوم بیشترین برد از آن پرسپولیس امسال است. شاگردان برانکو باز هم برای رسیدن به قهرمانی نتیجه تعداد زیادی از بازی ها را به نام خود کردند تا شاید بتوانند رکورد خود را بشکنند که در نهایت این اتفاق نیفتاد. سرخ پوشان تاکنون 18 برد به دست آوردند و به طور میانگین می توان گفت آنها در 0.62 درصد بازی های خود به برد رسیدند. البته لازم به ذکر است این آمار تا پایان بازی های هفته بیست و نهم است و در صورتی که پرسپولیسی ها در بازی پایانی برابر سپیدرود بتوانند به برتری برسند در کنار فولاد خوزستان در رده دوم کسب بیشترین پیروزی در تاریخ لیگ برتر قرار می گیرند.


چهارم – سپاهان اصفهان و تراکتورسازی در لیگ چهاردهم با 17 برد


دو تیم مدعی قهرمانی در بازی های لیگ چهاردهم تعداد پیروزی ها یکسانی نیز به وجود آوردند. سپاهانی ها با حسین فرکی در نهایت توانستند به عنوان قهرمانی برسند و تراکتوری ها نیز به همراه اولیویرا در آخرین دقایق، قهرمانی را از دست دادند. این دو تیم توانستند در لیگ شانزدهم  به 17 پیروزی دست پیدا کنند تا به نوعی با کسب پیروزی در 0.56 درصد بازی های خود در رده چهارم رکوردداران برد در تاریخ لیگ برتر حضور پیدا کنند. البته در صورتی که پرسپولیسی ها در بازی های هفته آخر خود بتوانند برابر سپیدرود به پیروزی برسند این دو تیم نیز با همین تعداد پیروزی به رده سوم جدول رده بندی کوچ خواهند کرد.


... و عناوین دیگر


پنجم – استقلال تهران در لیگ 18 تیمی دوره دوازدهم با 19 برد و کسب میانگین 0.55 درصد پیروزی در بازیها


پنجم – سپاهان اصفهان در لیگ 18 تیمی دوره دوازدهم با 19 برد و کسب میانگین 0.55 درصد پیروزی در بازیها

 

پنجم – استقلال تهران در لیگ 18 تیمی دوره یازدهم با 19 برد و کسب میانگین 0.55 درصد پیروزی در بازیها


پنجم – سپاهان اصفهان در لیگ 18 تیمی دوره یازدهم با 19 برد و کسب میانگین 0.55 درصد پیروزی در بازیها


پنجم – تراکتورسازی در لیگ 18 تیمی دوره یازدهم با 19 برد و کسب میانگین 0.55 درصد پیروزی در بازیها


پنجم – سپاهان اصفهان در لیگ 18 تیمی دوره نهم با 19 برد و کسب میانگین 0.55 درصد پیروزی در بازیها


پنجم – استقلال تهران در لیگ 18 تیمی دوره هشتم با 19 برد و کسب میانگین 0.55 درصد پیروزی در بازیها


پنجم – ذوب آهن در لیگ 18 تیمی دوره هشتم با 19 برد و کسب میانگین 0.55 درصد پیروزی در بازیها


ششم – پرسپولیس در لیگ 16 تیمی دوره پانزدهم با 16 برد و کسب میانگین 0.53 درصد پیروزی در بازیها


ششم – استقلال تهران در لیگ 18 تیمی دوره دهم با 18 برد و کسب میانگین 0.53 درصد پیروزی در بازیها


ششم – ذوب آهن در لیگ 18 تیمی دوره دهم با 18 برد و کسب میانگین 0.53 درصد پیروزی در بازیها


ششم – سپاهان اصفهان در لیگ 18 تیمی دوره دهم با 18 برد و کسب میانگین 0.53 درصد پیروزی در بازیها


ششم – پرسپولیس در لیگ 18 تیمی دوره هفتم با 18 برد و کسب میانگین 0.53 درصد پیروزی در بازیها

دیدگاه‌ها