کد خبر : 1523688 | 23 اردیبهشت 1397 ساعت 14:16 | 198.2K بازدید | 0 دیدگاه

رئال؛ سوژه جدید خیانت

نیمار؛ همان بهتر که از بارسلونا رفتی!

بدون اغراق هر زمان که به فصل نقل و انتقالات نزدیک می شویم، نام نیمار بالاتر از هر نامی شنیده می شود و تئاتر او با چهره هایی جدید و متفاوت به روی صحنه می رود.

نیمار؛ همان بهتر که از بارسلونا رفتی!

به گزارش "ورزش سه"، پس از نمایش آگوست گذشته، حال به نظر می رسد که امسال نیز اطرافیان نیمار، قصد تکرار سناریوی قدیمی و رقم زدن یک تابستان پر حرف و حدیث دیگر را دارند. این بار هم نمایش، صرفا رسانه ای نیست و هدف نهایی، انتقال به رئال مادرید است.

با این حال این انتقال حداقل در حال حاضر به توهمی بیش شبیه نیست چرا که همه می دانند که مالک حقیقی نیمار نه باشگاه پی اس جی که دولت قطر است.

 

 

1233160

 

 

اینجا بحث ما نه در غیرممکن بودن انتقال نیمار به رئال که میل ویژه و خستگی ناپذیر او به تغییر باشگاه و خیانت است. هرگز ندیده ایم که نیمار واکنشی به شایعات نشان دهد. او نه آنها را رد می کند و نه تایید و با هر باشگاهی که خواهانش باشد نیز باب مذاکره را باز می کند. نیمار به طرز عجیبی همیشه بازار شایعات در مورد آینده اش را داغ نگاه می دارد.

تاکتیک او همان تاکتیک قدیمی است. پاسخ مثبت به تیم های خواهان برای مذاکره و واکنش ندادن به شایعات( تایید یا تکذیب آنها) برای ماهی گرفتن از آب های خروشان فوتبال اروپا.

 

 

1300158

 

 

پی اس جی اکنون می بیند که بازیکنی که تابستان گذشته برایش 400 میلیون یورو هزینه کرده و او را به شاه فوتبال تبدیل کرد، حالا چگونه عزم رفتن کرده و تمایل به جدایی دارد. همه اینها از شخصیت دمدمی مزاج با بلوغ فکری اندک همچون نیمار ناشی می شود. شخصیتی که هم خود و هم باشگاهی که برای جذبش پول ها هزینه کرده را در موقعیتی کاملا تمسخرآمیز قرار می دهد.

 

واقعیت اما این است که نیمار همان زمانی که از بارسلونا یعنی تیمی که به وی اعتبار جهانی بخشید و فرصت بازی کنار بهترین بازیکن دنیا(مسی) را برایش فراهم کرد، جدا شد، بخش ویژه ای از توانایی های خود را با رفتن به فوتبالی سطح پایین تر نابود کرد.

 

 

1301673

 

 

 البته که پیوستن او به پی اس جی کمک کرد که اکنون شماره یک تیمش باشد و از همه مزایایی که در بارسلونا از آنها بی بهره بود برخوردار شود ولی به نظر می رسد که این تئاتر جدید نیمار، بیش از هر چیزی قصد پنهان کردن این نکته را دارد که در حال حاضر او در سطحی پایین از گذشته مشغول رقابت است و اینکه اساسا فوتبال برای وی ارزشی پایین تر از مسائل دیگر پیدا کرده است.

 

تصادفی نیست که بارسلونا با رفتن نیمار بار دیگر به جاده موفقیت و کسب افتخار بازگشته است. آقای نیمار؛ چه خوب شد که رفتی.

 

 

ارنست فولچ: اسپورت کاتالونیا

ترجمه: رضا سیف

دیدگاه‌ها