کد خبر : 1526816 | 07 خرداد 1397 ساعت 10:22 | 21.3K بازدید | 0 دیدگاه

رقبا هم از افت شاگردان کولاکوویچ متعجب شدند

کلیدواژه‌های ناکامی والیبال؛ بی‌هیجان، بی‌روحیه و...

به نظر می رسد تیم ایگور کولاکوویچ در شروع لیگ ملت های والیبال ۲۰۱۸ با مشکلی جدی مواجه شده است.

کلیدواژه‌های ناکامی والیبال؛ بی‌هیجان، بی‌روحیه و...

به گزارش "ورزش سه"، شاید آخرین باری که ایران با تیم اصلی برابر ژاپن قرار گرفت و به این شکل شکست خورد، یادمان نمی آمد. همواره در سال های اخیر همان جمله معروف بهزاد کاویانی را به یاد داشتیم که ما دورانی در حسرت گرفتن یک ست از ژاپن بودیم؛ اما حالا آنها را به راحتی شکست می دهیم.


با اینکه در بازی برابر فرانسه بلندقامتان ایرانی چه از نظر نتیجه و چه عملکرد درون زمین شرایط خوبی نداشتند؛ اما مردم و کارشناسان آن را به حساب ناهماهنگی بازیکنان و عادت بد ایران برای شروع ضعیف در تورنمنت ها گذاشتند. به هر حال حریف هم نامش بزرگ بود و قهرمانی دوره قبل لیگ جهانی را کسب کرده بود؛ اگرچه در آخرین جدال رودررو برابر ایران شکست خورده بود.


در بازی دوم برابر استرالیا کمی امیدوار شدیم و فکر می کردیم تیم به همان روزهای اوج خود بازگشته و حالا برای حضور در جمع ۶ تیم برتر و فینال لیگ ملت ها دورخیز کرده است؛ غافل از اینکه استرالیا به ژاپن هم با چنین شرایطی باخته و قطعا حال و روز خوشی ندارد.


در بازی سوم با غرور وارد زمین شدیم و فکر می کردیم پیروزی برابر ژاپن حداقل کاری است که در پایان هفته اول می توانیم انجام دهیم؛ اما ژاپن، استرالیا نبود. ایران شاید در یکی از ضعیف ترین بازی های سال های اخیر خود به سامورایی ها باخت تا حالا در میان تیم های آسیایی چین و ژاپن شرایط بهتری از ایران در جدول لیگ ملت ها داشته باشند.


اما به راستی مشکل تیم کولاکوویچ چیست؟ او با اینکه چند بازیکن جوان را همراه تیمش برده؛ اما ۹۰ درصد از بازیکنان باتجربه که سال های قبلی هم در ترکیب ثابت تیم ملی بودند، استفاده کرده است.


بعد از شکست برابر فرانسه و ژاپن، مربیان تیم های حریف با تعجب عملکرد ایران را ضعیف دانستند و از کلیدواژه های مشابه استفاده کردند که در ادامه به آنها می پردازیم تا متوجه دلیل اصلی افت والیبال ایران شویم.

 

1305673

 

  • فیلیپ بلین: بی روحیه و بد!


فیلیپ بلین، مربی فرانسوی ژاپن که سابقه زیادی در دنیای والیبال دارد، بعد از برتری سامورایی ها مقابل ایران می گوید: « نمی دانم چرا ایران در هفته اول اینقدر بی روحیه و بد بازی می کرد. آنها با تصور یک پیروزی راحت وارد زمین شده بودند.»


در واقع این تئوریسین والیبال مشکل ایران را روحیه پایین بازیکنان و غرور آنها برای دست کم گرفتن حریف دانسته است.

 

  • یوئچی ناکاگایچی: دست کم گرفتن حریف


یوئچی ناکاگایچی، سرمربی ژاپن هم نظر خود را درباره افت ایران اینطور عنوان کرده است: «احساس می کنم بازیکنان ایران در شروع مسابقه ما را دست کم گرفته بودند. ما هم انتظار بیشتری از تیم ایران داشتیم؛ اما آنها روز خوبی نداشتند.»

 

  • لوران تیلی: بدون هیجان و بی حال!


لوران تیلی، سرمربی فرانسه هم بعد از شکست ایران با تعجب درباره وضعیت تیم کولاکوویچ صحبت کرده بود: «من بازیکنان ایرانی را به خوبی می شناسم و به نظرم آنها برابر ما مانند همیشه سرحال نبودند. آنها همیشه هیجانی بازی می کردند، اما این بار اینگونه نبودند. به نظرم ایران هنوز به سطح ایده آل نرسیده است.»

 

  • اروین انگاپت: آن تیم همیشه نبود!


اروین انگاپت، ستاره تیم ملی فرانسه که یکی از عوامل اصلی شکست ایران بود هم نظرش را درباره تیم کشورمان اینطور بیان کرده است: «ایران معمولاً در شروع تورنمنت ها با تمام توان ظاهر نمی شود. ایران مثل همیشه نبود و دلیلش را هم نمی دانم.» این بازیکن فرانسوی هم اذعان کرده که این تیم ایران با همیشه شرایط متفاوتی دارد.

 

با توجه به اظهارنظرهایی که از حریفان ایران در هفته اول شاهد بودیم، این را درمی یابیم که مشکل ایران در بازی های اخیر شاید بیشتر روحی بوده؛ اگرچه از ایرادهای فنی نمی توان به سادگی گذشت. بازیکنان که اکثرا همان بازیکنان قبلی هستند؛ همان هایی که سال گذشته مدال برنز جام قهرمانان قاره ها را کسب کردند و بارها برابر ژاپن به برتری ۳ بر صفر رسیدند؛ پس چطور نتوانستند نمایش راضی کننده ای داشته باشند؟


با این حال نباید زود قضاوت کرد و باید به کولاکوویچ و تیمش فرصت داد تا در هفته های بعدی لیگ ملت ها خودشان را بیشتر نشان دهند. شاید تدبیر مرد مونته نگرویی و ایجاد تغییرات در ترکیب تیم ملی بتواند خیلی زود شرایط را متحول کند.


فعلا باید منتظر آخر هفته باشیم تا نمایش ایران را برابر ۳ تیم آرژانتین، ایتالیا و کانادا در خاک آرژانتین شاهد باشیم.

دیدگاه‌ها