کد خبر : 1531833 | 29 خرداد 1397 ساعت 12:13 | 9.1K بازدید | 0 دیدگاه

7 نکته اختصاصی از انگلیس - تونس؛

انگلیس، این بار امیدوار به یک تیم

انگلستان بدون جرارد، لمپارد، بکام، نویل و حتی رونی، رویاهایش در جام جهانی را جستجو می کند و این بار، بیش از هر زمان به آن نزدیک است.

انگلیس، این بار امیدوار به یک تیم

به گزارش "ورزش سه"، انگلستان تونس را در حالی شکست داد که 90 دقیقه توپ و میدان را در مقابل این تیم در اختیار داشت و توانست یک سه امتیاز حساس را از تیم چغر آفریقایی کسب کند. نگاهی داشته ایم به این دیدار و رویاهای تیم ساوت گیت.

 

1) انگلیس حول محور هیچ بازیکنی نمی‌چرخد. اگرچه کین بازیکن مهمی برای سه شیرها به شمار می‌رود اما در بازی با تونس دیدیم که دیگر بازیکنان نیز به اندازه او یا بیشتر صاحب موقعیت شدند که قدر فرصت ها را ندانستند وگرنه لینگارد، علی و استرلینگ می‌توانستند در این بازی دبل کنند.

 

2)  ساوت گیت یکی از تاکتیک پذیرترین تیم های تاریخ این کشور را در اختیار دارد. آن ها شب گذشته بارها تغییر سیستم دادند و همین موضوع کار حریفان را سخت می‌کند. مرور کنیم: دله علی، جسی لینگارد، رحیم استرلینگ، مارکوس راشفورد و...؛ آیا میتوان این بازیکنان را با تنها یک پست تخصصی تعریف کرد؟

 

3) انگلیسی ها مدت ها از دو پست رنج می‌بردند؛ یکی دروازه بان و دیگری مهاجم نوک. روزگاری رابینسون، جیمز و... رویای سفیدها را بر باد می‌دادند اما حالا پیکفورد علی رغم تمام ضعف هایی که دارد، یک گلر مطمئن است و این را در عملکردش همراه با ... دیدیم.


برای مهاجم نوک نیز آن ها هری کین را در اختیار دارند که همچون تیم باشگاهی در تیم ملی نیز می‌درخشد. پیش تر مایکل اوون، پیتر کراوچ و... در این پست حضور داشتند اما هرگز همچون تیم های باشگاهی در انگلستان ظاهر نشدند.

 

4) تاکتیک های مختلف برای رسیدن به دروازه حریف، یکی از نقاط قوت تیم ساوت گیت به حساب می‌آید. اگر چه آن ها شب گذشته روی دو کرنر به گل رسیدند، اما بارها دیدیم که از عمق دفاع حریف موقعیت سازی کردند یا این که شوت از راه دور زدند، از تکنیک وینگرها استفاده کرده و با کات بک به دروازه حریف رسیدند و... . این موضوع در شرایطی میتوان یاور انگلیس باشد که مهاجمان بیش از این قدر موقعیت ها را بدانند. در نیمه اول بازی با تونس، انگلستان صاحب بیش از ۱۰ موقعیت شد و رکوردزنی کرد اما روی اسکوربورد عدد یک، به نشانه تک گل سه شیرها نقش بسته بود.

 

5) سرزمین فوتبال، یکی از جوان ترین تیم های جام به شمار می‌رود. میانگین سنی آن ها 26.1 سال است که در میان تیم های مدعی بی نظیر می باشد. این موضوع علاوه بر این که میزان دوندگی و تلاش بازیکنان را افزایش می‌دهد، انگیزه شان را نیز در بالاترین حد ممکن قرار می‌دهد و برای یک مربی و یک تیم ملی، چه چیزی بهتر از این وجود دارد؟

 

6) انگلیس هیچ لژیونری در فهرست خود ندارد. البته این اولین بار نیست که چنین چیزی را در بین انگلیسی ها میبینیم اما این موضوع را باید یکی از نقاط قوت شان عنوان کنیم. چرا که بازیکنان همگی از یک شرایط بازی به تیم ملی می‌رسند و در واقع فلسفه فوتبال کشور را بهتر از هرکس دیگری می‌دانند.

 

7) در پایان باید گفت که علاوه بر تمام نکات فنی، انگلیس با قرعه مناسبی نیز روبرو شده است. شاگردان ساوت گیت در صورت صدرنشینی احتمالا به مصاف لهستان می‌روند و سپس باید امیدوار باشند ژرمن ها روند فعلی را ادامه دهند و صدرنشین نباشند تا این چنین، جاده خوشبختی به روی این تیم دوست داشتنی گشوده شود.

دیدگاه‌ها