کد خبر : 1532223 | 30 خرداد 1397 ساعت 16:00 | 10.7K بازدید | 0 دیدگاه

تورگان - ادن؛ برادران بلژیکی به دنبال تاریخ‌سازی

تورگان هازارد بازیکن جوان تیم ملی بلژیک در اواخر دیدار مقابل پاناما وارد زمین شد تا در کنار برادرش دقایقی بازی کند.

به گزارش "ورزش سه"،  جام جهانی از همان دوره اول از سال ۱۹۳۰ تا آخرین دوره برگزارشده جام جهانی یعنی سال ۲۰۱۴ شاهد حضور ۵۸ برادر بوده است که چندتایشان قهرمانی در این رقابت ها را نیز تجربه کرده اند.

 

روبرتو مارتینس وقتی از پیروزی بلژیک برابر پاناما مطمئن شد، تورگان آزار را به زمین فرستاد تا در کنار برادرش ادن بازی کند. ورود این بازیکن 25 ساله که دو سال از برادر خیلی مشهورترش کوچکتر است، این دو را در کتاب رکوردهای جام جهانی جای داد. از نخستین دوره جام جهانی در سال 1930 در اروگوئه که برادران ماریو و خوان اواریستو برای آرژانتین به میدان رفتند، این دهمین بار بود که دو برادر در یک بازی جام جهانی کنار هم قرار گرفتند.

 

1312179

 

یکی از تقابل های جالب نیز در جام جهانی 2010 بین کوین بوآتنگ و جرومی بوآتنگ بود. جایی که یکی در غنا و دیگری در آلمان بازی می کردند و در نهایت نیز بازی با نتیجه 2-2 به پایان رسید.

 

یکی از خاطره انگیزترین حضور دو برادر در یک تیم، به سال 1954 بازمی گردد. جایی فریتز و والتر اوتمار در تیم آلمان حضور داشتند. آن ها در مرحله گروهی با 8 گل مغلوب مجارستان شدند اما در فینال مجارها را علی رغم پیشی 2 گله حریف شکست دادند و یک جام قهرمانی به مردم غم زده از جنگ جهانی، تقدیم کردند.

 

1312178

 

12 سال بعد، بابی چالتون و جکی چارلتون موفق شدند با تیم ملی آلمان تنها قهرمانی تاریخ فوتبال انگلستان در جام های جهانی را به دست بیاورند.

 

حالا اگر برادران هازارد نیز موفق به این قهرمانی شوند، اتفاقاتی جالب را در تاریخ باشگاه کشورشان رقم خواهند زد.

دیدگاه‌ها