کد خبر : 1534530 | 07 تیر 1397 ساعت 23:18 | 62.7K بازدید | 0 دیدگاه

راه سخت شیاطین سرخ تا فینال؛

انگلیس 0- بلژیک 1؛ جشن شکست سه شیرها در کالینینگراد!

تیم ملی بلژیک با گل تماشایی یانوزای موفق به پیروزی برابر انگلیس شد تا صدرنشین گروه G شود.

انگلیس 0- بلژیک 1؛ جشن شکست سه شیرها در کالینینگراد!

به گزارش "ورزش سه"، تیم‌های ملی انگلیس و بلژیک در دو مسابقه گذشته مرحله گروهی جام جهانی 2018 موفق به دو برد متوالی برابر تونس و پاناما شدند و گل‌های زده و خورده برابری داشتند، اما شاگردان ساوت‌گیت به دلیل دریافت یک کارت زرد کمتر نسبت به شیاطین سرخ صدرنشین گروه G بودند که تساوی در مسابقه امشب آنها را به صدرنشینی می‌رساند ولی سه شیرها که مثل حریف خود از ترکیب دوم‌شان استفاده می‌کردند، با سبک بازی و تعویض‌هایی که داشتند، نشان دادند بیشتر به دنبال شکست و دوم شدن هستند تا برای رسیدن به فینال مسیر دشواری نداشته باشند.

 

در نهایت تیم ملی بلژیک با تک گلی که عدنان یانوزای در دقیقه 51 زد، توانستند انگلیس را شکست دهند تا با 9 امتیاز به‌عنوان صدرنشین به مرحله یک هشتم نهایی بروند و حریف تیم ژاپن شوند، اما ممکن است در صورت پیروزی برابر سامورایی‌ها در مرحله یک چهارم مقابل برزیل قرار بگیرند و کار سختی داشته باشند.

 

انگلیس هم که امشب شکست خورد، در مسابقه مرحله یک هشتم باید به مصاف تیم ملی کلمبیا، صدرنشین گروه آخر برود و در صورت پیروزی برابر این تیم، در مرحله یک هشتم باید با برنده سوئد و سوئیس دیدار کند.

 


جام جهانی 2018 روسیه؛ گروه G
پنج‌شنبه: 97/04/07 ؛ ساعت 22:30
استادیوم: کالینینگراد/ تماشاگر: 33973 نفر
داور: دمیر اسکومینا(اسلوونی)؛ کمک‌ها: یوری پیراپونک، روبرت ووکان و محمدعبدالله حسن محمد(امارات)/ کمک داور ویدئویی: آرتور دیاز(پرتغال)

 

 


تیم ملی انگلیس


جوردن پیکفورد، فیل جونز، جان استونز(46- هری مگوایر) ، گری کیهیل، اریک دایر، روبن لوفتوس‌چیک، فابیان دلف، الکساندر آرنولد(79- دنی ولبک) ، دنی رز، مارکوس راشفورد و جیمی واردی.


سرمربی: گرت ساوت‌گیت

 

1315105


تیم ملی بلژیک


تیبو کورتوا، لئاندر دندونکر، دریک بویاتا، توماس فرمالن(75- ونسان کمپانی) ، مروان فلینی، موسی دمبله، ناصر شاذلی، تورگان هازارد، عدنان یانوزای(86- دریس مرتنس) ، یور تیلمنز و میکی باتشوایی.


سرمربی: روبرتو مارتینس

 

1315108

 

اخطار


یور تیلمنز(19) از بلژیک

لئاندر دندونکر(33) از بلژیک

 

1315116

 

 

شرح گل


انگلیس صفر - بلژیک 1 (دقیقه 51: عدنان یانوزای): توپ در سمت راست محوطه جریمه به یانوزای رسید که او بعد از سر توپ‌های متوالی چشم‌نواز، شوت فنی تماشایی با پای چپ زد که توپ دور از دستان پیکفورد تبدیل به گل شد.

 

1315114

 


لحظات حساس

 

دقیقه 2: اشتباه در خط دفاعی بلژیک، واردی را در سمت راست محوطه صاحب توپ کرد که ارسال زمینی تند و تیز او را کورتوا با پا دفع کرد.
دقیقه 6: پیکفورد با واکنشی تماشایی شوت روی پای محکم تیلمنز از پشت محوطه جریمه را از زیر طاق بیرون کشید.

دقیقه 10: فلینی توپ را با ضربه سر در محوطه 6 قدم مقابل پای باتشوایی انداخت ولی شوت او با وجود عبور از زیر دستان پیکفورد تبدیل به گل نشد و قبل از رفتن توپ به داخل دروازه، کیهیل اجازه نداد بلژیک گل اول بلژیک به ثمر برسد.

 

1315098


دقیقه 14: ارسال آرنولد از جناح راست زمین و ضربه سر واردی حاصلی به همراه نداشت و به اوت رفت.

دقیقه 27: باتشوایی به قلب دفاع انگلیس زد ولی شوت او را استونز با تکل به کرنر فرستاد.
دقیقه 27: توپ ارسالی از روی کرنر را فلینی بعد از مهار توپ با شوت محکم زمینی به سمت دروازه انگلیس زد که آرنولد قبل از به ثمر رسیدن گل بلژیک، توپ را از کنار تیرک دوم دفع کرد.

دقیقه 31: آرنولد در شرایطی که می‌توانست از سمت راست زمین سانتر کند، توپ را به قصد دروازه شوت زد که ضربه او از کنار دروازه بلژیک به اوت رفت.

دقیقه 35: ارسال آرنولد از کرنر را لوفتوس‌چیک از تیرک اول با ضربه سر زد که توپ به شکل خطرناکی به اوت رفت.

دقیقه 38: شوت هازارد از پشت محوطه جریمه دقت لازم را نداشت تا توپ با اختلاف زیادی از دروازه انگلیس به اوت برود.

 

1315109

 

دقیقه 48: شوت فنی راشفورد با اختلاف کمی از کنار دروازه بلزیک به بیرون رفت.

دقیقه 63: حمله بلژیک که توسط دمبله از سمت چپ زمین طراحی شده بود را مدافعان انگلیس اجازه ندادند به نتیجه برسد و توپ را در اختیار گرفتند.

دقیقه 66: پاس در عمق استثنایی واردی توپ را در موقعیت تک به تک به راشفورد رساند ولی شوت بی‌دقت او بعد از برخورد به نوک انگشتان کوتوا به کرنر رفت.

دقیقه 67: شوت راه دور فابیان دلف حاصلی به همراه نداشت و به بیرون رفت.

دقیقه 70: شوت روی پای چکشی دلف از پشت محوطه جریمه به سمت دروازه بلژیک به بویاتا برخورد کرد و از منطقه خطر دور شد.

دقیقه 81: شوت راشفورد از روی ضربه آزاد به شکل خطرناک و اختلاف کمی از روی دروازه بلژیک به اوت رفت.

دقیقه 85: ارسال راشفورد از روی کرنر را کوتوا بالاتر از مدافعان خودی و مهاجمان انگلیس مُشت کرد ولی دفع او ناقص بود تا توپ به لوفتوس‌چیک برسد ولی شوت محکم زمینی او در آستانه ورود به دروازه را فلینی با دخالت به موقع به کرنر زد.

دقیقه 89: شوت بیرون پای تماشایی مرتنس از پشت محوطه جریمه را پیکفورد با یک فوق واکنش برگشت داد تا دروازه انگلیس برای دومین بار باز نشود.

دقیقه 89: مرتنس سد راه شوت بازیکن خودی شد و اجازه نداد ضربه محکم هازارد تبدیل به گل شود.

دقیقه 1+90: باتشوایی با دریبل‌زنی و نفوذ سریع از سمت راست محوطه جریمه انگلیس نفوذ کرد و توپ را به فلینی رساند ولی دو شوت متوالی او و مرتنس را پیکفورد و مدافعان انگلیس اجازه ندادند تبدیل به گل شود.
دقیقه 2+90: شوت پای چپ فلینی از زاویه بسته به تور کنار دروازه انگلیس برخورد کرد.

 


در حاشیه


* سرمربیان دو تیم ترجیح دادند در مسابقه امشب به آب و آتش نزنند و از ترکیب دوم خود استفاده کنند.
* جوردن پیکفورد، جان استونز و لوفتوس‌چیک سه بازیکنی هستند که همانند بازی اخیر انگلیس برابر پاناما، در مسابقه امشب جزو ترکیب حضور دارند و هشت بازیکن دیگر نیمکت‌نشین شده‌اند.
* بلژیک نیز همانند انگلیس تغییرات زیادی در ترکیب خود داشته، طوی که تیبو کورتوا و دریک بایوتا تنها نفرات آنها هستند که در دیدار قبل برابر تونس هم از ابتدا بازی کردند.

* ابروی فرمالن در اواسط نیمه دوم شکافته شد و او در میانه زمین مصدوم شد تا بعد از لحظاتی به دلیل شدت آسیب دیدگی تعویض شود و جای خود را به کمپانی بدهد.

 

 

بهترین بازیکن


مروان فلینی، هافبک تیم بلژیک که بعد از دو بازی به ترکیب رسید، مرد اول میانه زمین و در نبردهای هوایی نفر اول بود و سه بار هم با شوت‌ها و یک مرتبه هم با ضربه سر به طور جدی دروازه انگلیس را تهدید کرد؛ پاس‌های دقیق او بازیکنان تیمش را در موقعیت گلزنی قرارداد و یکی از مهره‌های کلیدی شیاطین سرخ برابر انگلیس بود.

 

 

 

اتفاق ویژه


با توجه به اینکه صدرنشین گروه G جام جهانی در صورت پیروزی در مرحله یک هشتم، احتمالا در دور یک چهارم نهایی باید به مصاف برزیل برود، در نیمه اول انگلیس و بلژیک هیچ تمایلی به پیروزی نداشتند و تیم دومی هم که سرمربیان از ابتدا در زمین گذاشته بودند، این موضوع را نشان می‌داد ولی در نهایت شاگردان مارتینس به برد یک بر صفر برابر انگلیس رسیدند و به‌عنوان تیم اول راهی دور حذفی شدند.

 

1315130

دیدگاه‌ها