کد خبر : 1539851 | 30 تیر 1397 ساعت 11:43 | 8.1K بازدید | 0 دیدگاه

دفاع هیتسفلد از ادامه‌ی حضور لوو در تیم ملی آلمان

اوتمار هیتسفلد در گفتگو با رسانه‌ی آلمانی اشپورت آینس به بررسی جام جهانی 2018، بهترین فوتبالیست‌های حال حاضر دنیا و انتقاد فیلیپ لام به یواخیم لو که در فوتبال آلمان جنجال بزرگی به پا کرده، پرداخته.

دفاع هیتسفلد از ادامه‌ی حضور لوو در تیم ملی آلمان

به گزارش "ورزش سه"، هیتسفلد که موفق‌ترین مربی باشگاهی آلمان است چهار سال پیش به عنوان سرمربی تیم ملی سویس، حضور در جام جهانی را تجربه کرده بود.


اوتمار هیتسفلد بعد از جام جهانی 2014 بازنشسته شده و این روزها در شهر زادگاهش لوراخ زندگی آرام و بی سر و صدایی دارد. اما هیتسفلد 69ساله جام جهانی روسیه را به عنوان کارشناس دنبال کرده است.


به نظر شما فرانسه که به خاطر سبک بازی منفعلانه با انتقادهایی روبرو است، سزاوار فتح جام جهانی بوده ؟

 

بله فرانسه با شایستگی قهرمان دنیا شد. برای شکل دادن به یک بازی حتماً نباید کنترل توپ را در اختیار داشت. این بستگی به موثر بازی کردن تیم دارد. فرانسه در جام جهانی روسیه فوتبالی به شدت عملگرا بازی کرد و ضامن‌های امنیتی خود را هرگز رها نمی‌کرد. دشان تصمیم گرفته بود به حریفان اجازه دهد کنترل توپ را بدست بگیرند تا تیمش بتواند خیلی سریع از فاز دفاع به فاز حمله منتقل شود. فرانسه البته به لطف کلاس بالای بازیکنانش راحت‌تر از رقبای خود می‌توانست به فرصت‌های گلزنی دست پیدا کند.

 

 فرانسه تیم خیلی جوانی است. آیا این فرانسه می‌تواند حاکم بلامنازع دنیای فوتبال شود ؟

 

به نظر من فرانسه تغییراتی خواهد کرد. در حال حاضر دنیای فوتبال یک سوپراستار تمام‌عیار ندارند. نیمار در جام جهانی بازیکن برجسته‌ای بود ولی نه آنطور که یگانه سوپراستار دنیا باشد. نیمار به درستی به خاطر وانمود کردن‌هایش با انتقاد روبرو شد و بعد از آن در کار خود تجدیدنظر کرد. در فرانسوی‌ها از بازی گریزمان خیلی خوشم آمد. او خیلی باهوش بازی می‌کند. در این جام جهانی ستاره‌ی  بخت امباپه طلوع کرد. او تکنیک خوبی دارد و استارت‌هایش عالی است. ولی امباپه هنوز جوان است و باید یاد بگیرد. شک ندارم که او در آینده ستاره‌ای جهانی خواهد شد.

 

به عنوان مربی سابق سوییس، به خاطر شکست سوییسی‌ها در مقابل سوئد در مرحله‌ی حذفی، چقدر ناراحت شدید ؟


سوییسی‌ها یک فرصت تاریخی را از دست دادند. آنها باید سوئد را می‌بردند. سویسی‌ها بهتر از سوئد بودند. ولی نتوانستند گل بزنند چون مهاجمین‌شان آماده نبودند. اگر سوییس پیروز شده بود، انگلیس در یک‌چهارم نهایی، شکست‌ناپذیر نبود.

 

بزرگترین شگفتی جام حذف آلمان در مرحله‌ی گروهی بود. به نظر شما برای این فاجعه توضیحی وجود دارد ؟


من هم مثل همه‌ی هواداران انتظارش را نداشتم. می‌توان گفت که تیم ملی باید به بازی‌های تدارکاتی اهمیت بیشتری می‌داد. از همان بازی‌ها زنگهای خطر به صدا درآمده بود. ولی کسی به آنها توجهی نکرد. چون همه گمان می‌کردند آلمان تیم تورنمنت‌ها است و هر وقت که نیاز باشد، می‌تواند بدرخشد و هر حریفی را پشت سر بگذارد. مشخص بود که شور چهار سال پیش آلمان در این مانشافت وجود ندارد. آلمانها می‌خواستند ولی نمی‌توانستند پیروز شوند. شاید فشار خیلی سنگین بوده یا حریفان دست‌کم گرفته شده باشند. ولی من به تیم ملی آنقدر نزدیک نیستم که بتوانم در این باره نظر قطعی بدهم.

 

ولی شما هم با لزوم حفظ و نگهداری یواخیم لو همداستان شده‌اید، چرا ؟


به خاطر کارهایی که او در دوازده سال اخیر کرده. از زمانی که تیم ملی آلمان با فوتبال تهاجمی، شکل و شمایل جدید خود را به دنیای فوتبال نشان داد. البته این جام جهانی نشان داد که مانشافت حالا به تغییر نیاز دارد. ولی یواخیم لو متخصص است و این موضوع را به دقت تحلیل خواهد کرد. او حتماً به این موضوع خواهد پرداخت که چرا فرانسه و کرواسی موفق‌تر بودند و از این درسهای زیادی خواهد گرفت. او برای این کار مناسب‌ترین فردی است که می‌شناسم.

 

از اینکه شاگرد سابق‌تان فیلیپ لام به این بحث‌ها وارد شده تعجب کردید ؟

 

او چیز زیادی نگفته. ای کاش مفصل توضیح می‌داد که چرا معتقد است تیم ملی آلمان به رهبری جدید نیاز دارد. کسی که انتقاد می‌کند باید بگوید که چه چیزهایی باید ارتقا پیدا کند و بهتر شود.

 

منبع: اشپورت 1    

 

مترجم: آرش جلال منش

دیدگاه‌ها