کد خبر : 1571486 | 05 آذر 1397 ساعت 12:27 | 24.2K بازدید | 0 دیدگاه

نشست صمیمانه سرمربی تیم ملی با رسانه ها

کی روش: رویایم رسیدن به پنجمین جام جهانی است

سرمربی تیم ملی امروز در نشستی صمیمانه با رسانه ها پیرامون موفقیت ها و رکوردهایی که از خود به جا گذاشت صحبت های جالبی به زبان آورد.

کی روش: رویایم رسیدن به پنجمین جام جهانی است

به گزارش "ورزش سه"، کارلوس کی روش در مدت 8 سال حضور در فوتبال ایران به عنوان سرمربی تیم ملی به موفقیت های بسیار زیادی رسید از جمله رسیدن به رکورد 102 برد ملی با تیم های مختلف از جمله تیم ملی ایران. همین بهانه ای بود تا مربی پرتغالی امروز نشستی صمیمانه با نماینده های رسانه های گروهی داشته باشد، جایی که او صعود به پنجمین جام جهانی را رویای بزرگ خود توصیف کرد و مدعی شد تنها به خاطر این رویا به پیشنهادات مالی جالب توجه باشگاه ها پاسخ منفی داده است.

 

بعضی ها دوست ندارند من در ایران بمانم


در ذهن خود آقای تاج هم بود که این رابطه کاری برای ۴ سال آینده ادامه داشته باشد؛ اما بعضی ها کاملا مخالف حضور من اینجا بودند و هستند. البته من کاملا این مطلب را درک می کنم. آنها برنامه های دیگری برای مربیان دیگر دارند. وظیفه من این است فقط تمرکز لازم را تا جام ملت های آسیا داشته باشم. آرزو، رویا و تعهدی که من در ذهن دارم و آن را پنهان نمی کنم، این است که در فینال جام ملت های آسیا حضور داشته باشم. بعد از جام ملت ها هم تنها کاری که می توانم بکنم این است که بهترین آرزوها را برای ایران داشته باشم. احتمالا سعی می کنم کار دیگری پیدا کنم و این طبیعی است.


مربی بعدی تان گفت من اخراج می شوم!


شما مربی بعدی تان را هم می دانید و از قبل اعلام شده است! ایشان هفته قبل اعلام کردند که قرار است اخراج شوم! بعضی اوقات ما از ذوق طنزگونه خود استفاده می کنیم و بقیه از این موضوع ناراحت می شوند. مطلبی که الان حائز اهمیت است، این است که ما درباره آینده نزدیک صحبت کنیم.

 

1357847

 

آرزویم صعود به پنجمین جام جهانی است


یک سری رکوردها از قبل خلق شده است. بازی های ملی ، چمپیونز لیگ، بازی های قاره های مختلف ، 59 بازی ملی در پرتغال و .. من دیگر نمی توانم با این سن و سال 59 بازی ملی داشته باشم. اما رسیدن به پنج دور حضور در جام جهانی تنها امکانش برای من و آقای تابارز اروگوئه ای وجود دارد. اگر اجبار پیدا کنم تا چشم پوشی کنم از برخی پیشنهادات مالی باشگاهی تنها آرزوی من صعود به پنجمین جام جهانی است و در این راه نهایت تلاشم را انجام خواهم داد.

 

 

هیچ تیمی نمیخواهد با ما بازی کند

 

همانطور که دیروز اعلام کردیم در دوحه اردویی برگزار می کنیم وامکانات خوبی آنجا خواهیم داشت. من قبلا هم خدمتتان عرض کردم که  برای فدراسیون آسان نیست که برای بازی های دوستانه مذاکره کند. درواقع انجام این کارها دشوار است چون اکثریت تیم ها نمی خواهند با ما بازی کنند. بعضی از تیم ها را هم  که می توانیم بیاوریم اینجا باید برای این حضور پول پرداخت کنیم.  باید هزینه بازی و هزینه سفر این تیم ها را برای آماده سازی بدهیم  و این یک موضوعی است که نیازمند حمایت است اما  با توجه به اینکه هیچ حمایتی از سوی وزارت ورزش صورت نگرفته انجام این کار بسیار برای فدراسیون فوتبال مشکل است. بدون این حمایت و با در نظر گرفتن تمام این مطالب ، شخصا به قطر رفتم. یکسری از مذاکرات را با دوستانمان در آنجا انجام دادم. اردوی خوبی باهم در این کشور خواهیم داشت. ما در  در دوحه و در کمپ اسپایر حضور خواهیم داشت. دوستان ما از لبنان و فلسطین قبول کردند با ما بازی کرده و اردو برگزار کنند. یک بازی دوستانه هم  در 31 دسامبر در قطر داریم.


نگران نباشید آماده می شویم


قبل از جام جهانی 2014 و 2018 هم گفته بودم وقتی برای شکار، سگ های شکاری ندارید باید از گربه استفاده کنید تا به هدفتان برسید. باز هم می گویم  هیچ چیزی جلودار ما نخواهد بود و نمی تواند مارا متوقف کند. همانطور که قبل از برزیل، استرالیا وروسیه هیچ حمایتی از ما نبود اما این ها نتوانست ما را متوقف کند. تاکید می کنم نگران نباشید ما به خوبی آماده خواهیم شد.

 

موهایم را به خاطر فهرست تیم ملی از دست دادم


نمی توانم از الان راجع به فهرست اسامی نهایی جام ملت ها صحبت کنم. ما حداقل 36 بازیکن داریم که همه آنها استحقاق و لیاقت لازم برای حضور در تیم اصلی را دارند. اوسیانو موهایش را کاملا از دست داده و من هم موهایم در راه انتخاب بازیکن در حال ریختن است(باخنده) از امروز تا 17 دسامبر هدف ما این است که بهترین تصمیم را برای انتخاب ها بگیریم. یک مثال برای شما بزنم، وقتی من پورعلی گنجی را گذاشتم دفاع وسط خیلی حرف و حدیث ها بود. در جام جهانی روسیه من مجید حسینی را بدون یک بازی ملی گذاشتم دفاع وسط اصلی و الان او بهترین دفاع ایران در فوتبال ایران است. کسی آیا مخالفتی با این تصمیم ها دارد.


انتخاب فهرست نهایی زجرآور، سخت و دردناک است


 این تصمیم ها معجزه وار گرفته نشد بلکه ما برای اینها وقت گذاشتیم و نتیجه اش را گرفتیم. تا الان کسی راجع به آن انتقادی نداشته باشند.هفت تا هشت صبح کادر من می آیند تا 10 یا 11 کار می کنند. یک بازی را بعضی مواقع دو تا چهار مرتبه می بینیم. به خاطر این که وقتی تصمیمی می گیرید باید تصمیمی منصفانه باشد که شب با وجدان آسوده بخوابیم. شفاف می گویم که کار بسیار دشواری در این روزها پیش رو دارم. وقتی 35 بازیکن دارم و باید 23 نفر را انتخاب کنم تا با خودم به جام ملت ها ببرم واقعا برایم زجرآور، سخت و دردناک است . همیشه تصمیم های منصفانه گرفتم و این بار هم می گیرم.

 

 

امروز اینجا هستیم تا جشن بگیریم


زمانی که به ایران آمدم همه از من می پرسیدند شما دانش لازم برای شکست کشورهای همسایه حوزه خلیج فارس را دارید؟ آن زمان نمی دانستم این تقابل با این کشورهای همسایه انقدر زیاد است .


اکنون هشت سال گذشته  و با تمام بالا و پایین ها و اتفاقاتی که پشت سر گذاشتیم، با وجود تمام مسایل که بعضی از آن ها شیرین و برخی نه چندان زیبا بود، امروز اینجا کنار هم هستیم.  امروز خواستم اینجا جمع شویم تا این جشن به خصوص را کنار هم باشیم تا بتوانیم با هم حرف بزنیم و شمارا از نزدیک ببینم.  تشکر کنم بابت زحماتی که در هشت سال کشیدید. مهمترین مطلب این است که  دوست داشتم شما اینجا دعوت شده و حضور داشته باشید چون در این هشت سال شاهد رفتاری محترمانه از جانب شما نسبت به تیم ملی بودم. آنچه من براثر سال ها کار یاد گرفتم این است که برسر آنچه باهم توافق نداریم به هم احترام بگذاریم.  به نقطه نظرات همدیگر احترام متقابل را داشته باشیم.


پشت هر نتیجه ای از خود گذشتگی است


هشت سال پیش وقتی آن سوال ها از من پرسیده می شد پاسخ آن سوال ها را نمی دانستم و امروز سعی کردم پاسخ همه این سوال ها را برروی یک پیراهن سمبلیک به شما اهدا کنم. این کادویی که به شما داده می شود فشرده تمام صحبت های من خواهد بود. این نشانه تقدیر بسیار متواضعانه و خاضعانه من از شما خواهد بود. بدون هیچ غروری. مراتب تقدیر بسیار خاضعانه از کسانی است مثل خانواده ام، اعضای کادر فنی و دوستانم و به خصوص بازیکنان که بدون آنها نمی توانستم به این جا برسم.  نشانه ای است از تشکر من از همه بازیکنان همه کادرفنی و همکارانم همه مسئولانی که کنارم بودند. رسانه ها و تمام کسانی به من اعتماد کردند چون بدون این اعتماد من نمیتوانستم امروز پیش شما باشم.


 پشت هرنتیجه ای که به دست می آید باخت و برد یا هرچیزی که اتفاق افتاده از خودگذشتگی و مسایل پنهان و پیدای زیادی است که می خواهم با شما تقسیم کنم و درمیان بگذارم.خیلی زحمت کشیدید آمدید. مثل یک جشن تولد خصوصی کنار هم بودیم.

 

یکی از هفت نفر در جهان هستم


هفت نفر در تاریخ فوتبال توانستند به بیش از صد برد ملی برسند با حمایت شما عزیزان من هم به این باشگاه رسیدم. در این صد برد در درجه اول خانواده، بازیکنان، مربیان، مسئولان و اصحاب رسانه که به من اعتماد داشتند و مردمی که همیشه کنار بودند همه نقش داشتند. این کارلوس کی روش است که از تک تک شما تشکر می کند. من با این اتفاقات 102 سالم شد. این صد و دو بردی که در رده های ملی با تیم های ملی مختلف به دست آوردم. هشت سال در ایران، با تیم ملی ایران 56 برد به دست آوردم که نصف تمامی بردهایی است که در دوران مربیگری ام به دست آوردم. 22 تساوی و 11 باخت هم داشته ام. آقایان در پشت این صد و دو برد این دستاوردی بود که ایران برای من داشت و از صمیم قلب از طرف کادر خارجی و همه اعضای کادرم از همه بازیکنان و مربیان ایرانی و هواداران فوتبال ایران و رسانه های عزیز تشکر می کنم.

دیدگاه‌ها