کد خبر : 1585656 | 01 بهمن 1397 ساعت 15:12 | 6.2K بازدید | 0 دیدگاه

بنا، محمدی و بنی‌تمیم چه خواسته‌هایی داشتند؟

تعامل مسئولان کشتی و وزارتخانه به بهانه المپیک

سرپرست فدراسیون کشتی و سرمربیان تیم های ملی کشتی آزاد و فرنگی خواسته های خود را از وزیر ورزش و رییس کمیته ملی المپیک مطرح کردند.

تعامل مسئولان کشتی و وزارتخانه به بهانه المپیک

به گزارش "ورزش سه"، جلسه ستاد عالی بازی های المپیک 2020 توکیو با حضور وزیر ورزش، رئیس کمیته ملی المپیک، سرپرست فدراسیون کشتی و سرمربیان تیم های ملی کشتی فرنگی و آزاد بزرگسالان امروز به بحث و بررسی پیرامون وضعیت رشته مدال آور کشتی اختصاص داشت.


بنا: هر چیزی خواستیم، گفتند بیشتر می‌دهیم!


محمدبنا در مورد جلسه ستاد عالی بازیهای المپیک گفت: ستاد عالی بازی‌ها موظف است در رابطه با برنامه فدراسیون‌ها بررسی‌های لازم را انجام دهد. من و غلامرضا محمدی و حمید بنی تمیم سرپرست فدراسیون برنامه‌های کشتی را مطرح کردیم و سوالهایی پرسیدیم و جواب هایی داده شد. مهمترین اصل در این جلسه همراهی و همکاری وزیر و صالحی امیری بود که قرار است کمال همکاری را تا المپیک با ما داشته باشند. هر بحثی مطرح کردیم و خواسته ای داشتیم، پذیرفتند و حتی گفتند بیشتر می دهند و جلسه مثبت بود.


وی در مورد تامین بودجه کشتی نیزگفت: بحث اصلی همیشه به پول ختم می شود ما مسافرت های خاصی را در برنامه هایمان گنجانده بودیم که موافقت شد. پول تو جیبی بچه ها قطع شده بود که صالحی امیری تاکید کرد حتما پول را بدهیم و آن را  تامین می‌کند و در رابطه با بودجه مشکلی نیست.


بنا در پاسخ به این پرسش که چند اعزام قرار است کشتی برای کسب سهمیه المپیک داشته باشد، تاکید کرد: فکر می کنم مسابقات رسمی که آسیایی و جهانی است و برای بعد از آن دو مسابقه دیگر برای کسب سهمیه داریم تا اگر مسابقات قبلی سهمیه نگرفتیم فرصت کسب سهمیه در این مسابقات را داریم. مسابقات تدارکاتی نیز تا جهانی چهار اعزام خواهد بود.


سرمربی تیم ملی کشتی فرنگی در پاسخ به این پرسش که در این جلسه در مورد انتخابات فدراسیون هم صحبت شد، تصریح کرد: نه بحث ریاست و انتخابات نشد و فقط در مورد مسائل فنی و برنامه ریزی صحبت شد که خوشبختانه گفتند بدون دغدغه تا المپیک کارها را انجام دهیم.


سرمربی تیم ملی کشتی فرنگی در مورد تاثیر انتخابات روی برنامه های تیم ملی نیز گفت: در دو المپیک حضور داشتم، در هردو  شش ماه مانده به المپیک تغییرات انجام شد که این اشتباه است و باید بگذاریم المپیک تمام شود. الان تمام سیستم دارد برنامه ریزی می کند و اگر انتخابات برگزار شود و یک نفر دیگر بیاید طبیعتا دنبال تغییرات است و ممکن است اصلا رییس جدید من را نخواهد. بنابراین فکر می‌کنم نباید برای انتخابات عجله داشته باشیم.


بنا در مورد گلایه خود از پرداخت پاداش به تیم ملی فوتبال نیز گفت: دل نوشته ای بود که قطعا  همه خواندید. بحث من اصلا شخص کی‌روش و تیم ملی نیست بلکه تبعیضی است که وجود دارد. البته حرفم فقط مربوط به کشتی نیست بلکه برای کل ورزش است و باید به تمام رشته های ورزشی به یک صورت توجه شود. البته حرف می زنیم می گویند فوتبال در همه جای دنیا فرق دارد و یک صنعت است اما ما دنیا نیستیم و ایران هستیم و نگاهمان باید عدالت محور باشد.


وی  در پاسخ به این پرسش که قول کسب مدال برای المپیک داده است، تاکید کرد: به جز عبدولی که در وزن المپیکی نیست، نسل طلایی داشتیم که الان نداریم، بنابراین کار سختی در پیش داریم و من قولی از این بابت نداده‌ام.

 

1374971


محمدی: وزیر وزن به وزن کشتی‌گیران را رصد می‌کند


غلامرضا محمدی،‌ سرمربی تیم ملی کشتی آزاد درباره جلسه ستاد اجرایی بازی‌های المپیک ۲۰۲۰ توکیو گفت: خوشبختانه جلسه خوبی با حضور بزرگان ورزش از جمله سلطانی‌فر و صالحی امیری برگزار شد. وزیر ورزش و جوانان و رئیس کمیته ملی المپیک نگاه ویژه‌ای به رشته‌های المپیکی به خصوص کشتی دارند و حمایت همه جانبه از این رشته‌ها در دستور کار قرار گرفت.


وی ادامه داد: من و بنا خواسته‌های خود را برای برگزاری اردوها حضور در تورنمنت‌ها و نفراتی که نیاز داریم در کنار تیم باشند از جمله پزشک تغذیه، مربی بدنساز و ماساژور مطرح کردیم؛ تمام برنامه های خود را تا مسابقات جهانی و بعد از آن کسب سهمیه المپیک و حضور در بازی‌های المپیک ارائه دادیم.


محمدی تصریح کرد: هدفگذاری خود را به لحاظ کسب نتیجه مطرح کردیم و از سلطانی‌فر خواهش کردم این ارتباط و جلسات بیشتر باشد چرا که حضور وزیر ورزش و مسئولان بلند پایه ورزش در اردوهای تیم‌های ملی برای مربیان و ورزشکاران به خصوص رشته‌های المپیکی که شانس مدال آوری بیشتری دارند قوت قلب است.


سرمربی تیم ملی کشتی آزاد درباره اینکه آیا در مورد تعداد مدال‌های هدفگذاری شده در کشتی صحبتی شد یا نه، گفت: امروز در این خصوص بحثی نشد، اما قرار شد هرچند مدت یکبار چنین جلساتی برگزار شود. وزیر ورزش نیز با اشاره به حمایت‌های همه جانبه خود از رشته‌های المپیکی به خصوص کشتی، قول داد حضورش در اردوها حتما بیشتر خواهد شد و در جام‌های تختی در اندیمشک و کرمانشاه حضور پیدا خواهد کرد.


محمدی خاطر نشان کرد: خوشبختانه وزیر ورزش ریز به ریز و وزن به وزن نفرات ما را رصد می‌کند؛ چه جوانان و چه با تجربه‌ها را می شناسد که خیلی خوب است و می‌تواند انگیزه را برای ما دوچندان کند. امیدواریم این حمایت‌ها همینطور تا المپیک ادامه داشته باشد و منجر به کسب نتایجی درخشان شود.

 

1374973


بنی تمیم: هر کسی رییس فدراسیون شود، کار سختی ندارد!


حمید بنی تمیم، سرپرست فدراسیون کشتی هم در مورد جلسه ستاد عالی بازی‌های  المپیک،گفت: جلسه خیلی خوبی بود که می‌تواند به کادرفنی تیم ملی آزاد و فرنگی برای رسیدن به اهدافشان که کسب سهمیه المپیک و مدال است، کمک کند. در این جلسه مباحث فنی مطرح شد و قرار است که دوباره جلساتی داشته باشیم و همه کمک کنیم تا به مدال المپیک برسیم.


وی  در مورد برگزاری انتخابات فدراسیون کشتی نیز، خاطر نشان کرد: یکی از اهداف برگزاری مجمع ایجاد آرامش است که ما تا حدودی به این آرامش رسیده ایم. در گذشته و فضای فعلی به گونه‌ای عمل شده است که کار قائم بر شخص نباشد. رسول خادم ریل گذاری در مسائل فنی و اقتصادی کرده است و از این رو هر کسی سکان هدایت فدراسیون را دست بگیرد، کار سختی پیش رو نخواهد داشت.


بنی در مورد حضور خود در انتخابات فدراسیون کشتی نیز، بیان‌ کرد: در حال‌ حاضر زمان کافی برای آوردن اسم افراد نیست. ما باید به اصل موضوع که برگزاری اردوها و رسیدن به کسب سهمیه المپیک و در نهایت مدال  المپیک است برگردیم. با این حال هر زمانی که وزارت ورزش  و جوانان صلاح بداند آمادگی برگزاری مجمع وجود دارد. در مورد حضور خودم در انتخابات هم فعلا تصمیمی ندارم و هیچ چیزی در این مورد نمی‌توانم هم اکنون بگویم و موضوع مهم برای ما برگزاری اردوها و اعزام به مسابقات کسب سهمیه المپیک است.

دیدگاه‌ها