کد خبر : 1598028 | 20 اسفند 1397 ساعت 15:27 | 143K بازدید | 0 دیدگاه

شورای تامین آخرین مانع برای دیدن فولاد آره‌نا؛

عروس لیگ برتر را رونمایی کنید!

شورای تامین می گوید بهتر است ورزشگاه فولاد آره‌نا در دیداری سبک تر از دیدار برابر سپاهان رونمایی شود تا بازی در غدیر برگزار شود.

عروس لیگ برتر را رونمایی کنید!

به گزارش "ورزش سه"، این در حالی است که آخرین حضور سپاهان در غدیر اتفاقات خوشایندی را یادآوری نمی کند.  مشکلِ تاخیر در افتتاح استادیوم های فوتبال در ایران موضوع تازه ای به شمار نمی رود؛ هنوز جامعه فوتبال فراموش نکرده، چطور استادیوم امام رضا که در 24 اسفندماه سال 1395 به صورت رسمی افتتاح شده بود، به دلایل مختلف تا فصل جاری به طور کامل از ظرفیت آن استفاده نشد. در اصفهان و ورزشگاه نقش جهان هم شرایط بهتر از این نبود و سال ها طول کشید تا این ورزشگاه که نزدیک به 10 سال بازسازی آن طول کشید، بالاخره در مهرماه سال 1395 مورد بهره برداری قرار گرفت.

 

ورزشگاه فولاد آره نا که به تازگی نام آن به شهدای خوزستان تغییر داده شده، اولین ورزشگاه مسقف فوتبال ایران به شمار می رود و همچنین اولین ورزشگاه ایران است که در آن نشانی از پیست تارتان دیده نمی شود و به صورت اختصاصی برای برگزاری مسابقات فوتبال ساخته شده است. علاوه بر این ها ظرفیت مناسب 28 هزار و 500 نفری این ورزشگاه سبب می شود تا طی هر بازی فولادی ها در حضور پرشمار هوادارانشان و در استادیومی با ظرفیت کامل از حریفانشان میزبانی کنند که این موضوع می تواند در کسب پیروزی هم کمک کننده باشد. ضمن اینکه فناوری سولاریوم که برای نگهداری و تقویت چمن استفاده می شود برای اولین بار در چمن های ایران در حال استفاده است.

 

برای آشنایی با دیگر امکاناتِ مدرن ورزشگاه فولاد آره‌نا فقط کافی است نام این ورزشگاه را در صفحه اصلی گوگل سرچ کنید تا تعلل مسئولان در افتتاح رسمی این ورزشگاه بیشتر نگران و البته ناراحتتان کند.

 

1389671

 

یکی از مشکلات این روزهای فوتبال در خوزستان درگیری های خونینی است که در ورزشگاه غدیر اهواز ثبت شده و در هر بازی مهمی که در این ورزشگاه برگزار می شود، شاهدش هستیم؛ یکی از دلایل به وجود آمدن درگیری های اخیر فاصله بسیار زیاد پارکینگ های ورزشگاه غدیر با چمن اصلی استادیوم است که تقریبا 20 دقیقه طول می کشد و در میان راه هم سنگ های زیادی وجود دارد؛ یعنی همان سنگ هایی که در ورزشگاه عامل اصلی تشنج می شوند. در ورزشگاه فولاد آره نا اما فاصله ای میان پارکینگ و درهای ورودی ورزشگاه وجود ندارد و به نظر می رسد از پرتاب سنگ هم دیگر خبری نخواهد بود.

 

جالب اینکه حالا و در شرایطی که شنیده می شد، فولاد آره‌نا در دیدار فولادخوزستان برابر سپاهان در تاریخ 24 اسفندماه به صورت رسمی افتتاح می شود، مسئول برگزاری مسابقات هیئت فوتبال استان خوزستان در جلسه ای که با شورای تامین داشته، از مخالفت آنها با برگزاری دیدار برابر سپاهان پرده برمی دارد و عنوان می کند قرار شده تا فولاد آره نا در بازی سبک تری افتتاح شود؛ این موضوع زمانی جالب تر می شود که بدانیم آخرین حضور سپاهان در ورزشگاه غدیر دیدار برابر استقلال خوزستان در دیدار پایانی نیم فصل اول لیگ هجدهم بود که یکی از هواداران این تیم با پرتاب سنگ دچار جراحت شدید از ناحیه سر شد!

 

1389674

ورزشگاه امام رضا با تمامی مخالفت هایی که از سوی ارگان های مختلف از جمله شورای تامین، فرمانداری و .. وجود داشت، در نهایت افتتاح شد و حالا هواداران مشهدی تیمی را در اختیار دارند که در میان مدعیان قرار دارد و هیچ کس نمی تواند نقش ورزشگاه امام رضا را در این موفقیت انکار کند.

 

در نقش جهان هم شرایط غیر از این نبوده؛ هواداران اصفهانی پس از افتتاح این ورزشگاه با شرایط بسیار راحت تری به تماشای دیدارهای خانگی طلایی پوشان می روند و دیگر کسی هم از کشته شدن هواداران که پیش از ترک فولاد شهر زیاد شنیده می شد، گلایه ای ندارد؛ با این حال بماند که این ورزشگاه هم همچنان نقصان‌های زیادی دارد که استفاده کامل از ظرفیت آن را ناممکن ساخته.

 

1389673

 

ورزشگاه فولاد آره‌نا قرار بود در شروع نیم فصل دوم و در دیدار برابر پرسپولیس افتتاح شود ولی ترس از اتفاقاتی که رخ می دهد، مانع انجام این مهم شد؛ افتتاح این ورزشگاه به دیدار برابر استقلال تهران هم نرسید و همه شاهد بودند که چه اتفاقات تلخی در ورزشگاه غدیر رخ داد و مسئولان باز هم اسیر همان مشکل قدیمی ورزشگاه غدیر یعنی پرتاب سنگ شدند و حتی نزدیک بود یک نوجوان به راحتی جان خود را از دست بدهد.


به نظر می رسد بررسی اتفاقات و تصمیمات مشابه به خصوص در مشهد می تواند به مسئولان استان خوزستان برای پذیرش این تغییر که اتفاقا می تواند تغییر دلنشینی هم باشد، کمک کند و آنها علاوه بر اینکه می توانند با این تصمیمِ درست به زیباتر شدن لیگ برتر و همینطور افزایش قدرت فولادخوزستان در مسابقات کمک کنند، خودشان هم دیگر با مشکل پرتاب سنگ روبرو نخواهند شد.


با تمام این تفاسیر وقتی تمامی حقایق ثبت شده را مرور می کنیم، متوجه نمی شویم این همه تعلل برای اتخاذ یک تصمیم درست دلیلش چیست.

 

خبرنگار: احمد خلیلی

 

1389675

 

1389672

 

 

 

 

 

دیدگاه‌ها