کد خبر : 1634690 | 13 شهریور 1398 ساعت 16:33 | 27.9K بازدید | 0 دیدگاه

اشکان می‌رسد؟ اشکان نمی‌رسد؟

چرا دژاگه دیرتر از سایرین به تیم‌ملی دعوت شد؟

اشکان دژاگه روز گذشته به‌عنوان بیست و چهارمین بازیکن پا به تیم ملی گذاشت. این اتفاق در حالی افتاد که سه روز از اردوی جدید تیم ملی می‌گذشت.

چرا دژاگه دیرتر از سایرین به تیم‌ملی دعوت شد؟

به گزارش "ورزش سه"، در این‌که اشکان دژاگه از ابتدا در لیست تیم ملی برای حضور در اردوی اخیر بود شکی نیست اما اینکه چرا وی دیرتر از سایرین و به‌عنوان آخرین نفر در آخرین روز اردوی تهران دعوت شد جای سؤال دارد. هرچند گمانه‌زنی‌ها دراین‌باره زیاد است وخیلی‌ها معتقدند ممکن است مصدومیت یکی از بازیکنان و احتمال عدم رسیدن وی به بازی برابر هنگ‌کنگ باعث شده تا مارک ویلموتس (یا فدراسیون فوتبال) اقدام به دعوت از گزینه بعدی خود کرده تا جایگزین شود که البته این احتمال بسیار کم است چراکه در این صورت از اعلام نام بازیکن مصدوم شده ترسی وجود نداشت و می‌شد بازیکن مصدوم را در تهران گذاشت و با نفر جدید به سفر رفت.

 

ساعاتی قبل از اعلام لیست جدید تیم ملی، سخنگوی تیم ملی، امیر علوی به‌عنوان مهمان تلفنی روی خط یکی از برنامه‌های ورزشی سیما رفت و عنوان کرد تا فردا لیست 23 یا 24 نفره تیم ملی اعلام خواهد شد و بازیکنان دعوت‌شده باید تا روز یکشنبه خود را به محل اردو معرفی کنند.

 

نقل‌قول عنوان‌شده از سخنگوی تیم ملی نشان می‌دهد از همان ابتدا لیست تیم ملی 24 نفره بوده و اشکان دژاگه هم یکی از بازیکنان موردنظر محسوب می‌شد اما یک اتفاق باعث شد تا نام او به‌صورت مقطعی از لیست تیم ملی کنار گذاشته شود و پس از مشخص شدن وضعیت وی، اتوماتیک‌وار پا به لیست نفرات دعوت شده گذاشت تا او نیز مسافر هنگ‌کنگ شود.

 

حالا سؤال اصلی دراین‌باره مربوط به چرایی عدم حضور اشکان از روز اول در لیست تیم ملی بوده که مهم‌ترین احتمال در این میان مشخص است یک مصدومیت بد موقع (در جریان دیدار برابر پرسپولیس که درنهایت باعث تعویض اشکان از بازی شد)، خروج مقطعی نام او از لیست تیم ملی را به همراه داشت. این موضوع تا سه روز پس از آغاز دور جدید اردوی تیم ملی ادامه داشت که درنهایت بهبودی اشکان باعث شد تا او بازهم پا به اردوی تیم ملی بگذارد.

 

البته احتمال مصدومیت و بهبودی دژاگه که موجبات دعوت وی به تیم ملی را به دنبال داشت از سوی هیچ‌یک از مسئولان کنار تیم تأیید یا تکذیب نشد و به همین دلیل می‌توان موضوع عنوان‌شده را احتمالی برای دعوت از اشکان بیان کرد.

دیدگاه‌ها