کد خبر : 1638255 | 30 شهریور 1398 ساعت 19:37 | 7.7K بازدید | 0 دیدگاه

معجزه‌ی فراری در تایم‌گیری

لکلرک پل پوزیشن سنگاپور را برد

تایم‌گیری گرندپری سنگاپور پس از سه جلسه تمرین پرحادثه دقایقی پیش با نتیجه‌ای به پایان رسید که همه را شگفت‌زده کرد.

لکلرک پل پوزیشن سنگاپور را برد

به گزارش "ورزش سه"، پیست سنگاپور که پُرپیچ‌ترین پیست موجود در بین پیست‌های فرمول یک است با توجه به مشخصات فنی ماشین‌ها پیست محبوب مرسدس و ردبول به حساب می‌آمد و انتظار می‌رفت مانند گرندپری مجارستان ماشین‌های مرسدس و ردبول را با فاصله‌ی زیاد جلوتر از دیگر تیم‌ها و فراری ببینیم. اما آپدیت‌های جدیدی که فِراری در ماشین‌های خود انجام داده به شکلی غافلگیرکننده جواب داد و فراری که در تمرین‌ها نتوانسته بود نتایج خوبی کسب کند با نمایش تماشایی راننده‌هایش رده‌ی یک برای لکلرک و سه برای وتل را به‌دست آورد. لوییس همیلتون راننده‌ی مرسدس که با فاصله‌ی زیاد پیشتاز رقابت قهرمانی راننده‌هاست تایم دو را زد و در شروع مسابقه بین راننده‌های فِراری قرار می‌گیرد و آنها را از هم جدا می‌کند.


موضوع جالب‌توجه این است که وتل تنها با یک اشتباه تایم یک را از دست داد و چارلز لکلرک به‌رغم سه اشتباه پیاپی توانست دوری سریع‌تر از هم‌تیمی خود و لوییس همیلتون بزند و پل‌پوزیشن را به‌دست آورد.


این پنجمین پل‌پوزیشن لکلرک در این فصل بود که با چنگ و دندان و در نبرد با همیلتون و وتل، دو قهرمان باتجربه‌ی جهان، به‌دست آمد. باید دید پسر خوش‌شانس و بااستعداد فِراری قادر خواهد بود نوار موفقیت‌های خود را ادامه داده و سومین برد پیاپی خود را در سنگاپور کسب کند؟


چیزی که می‌توان از آن مطمئن بود یک مسابقه‌ی نزدیک و بسیار پربرخورد است. از ده سال گذشته تاکنون هیچ مسابقه‌ای در این پیست برگزار نشده که تصادف ماشین‌ها با هم و با دیوارها ماشین ایمنی را حداقل یک‌بار به پیست نیاورده باشد.


گرندپری سنگاپور فردا در پیست زیبای مارینا بی و زیر نور هشتصد هزار نورافکن در هوایی به‌شدت گرم و شرجی برگزار می‌شود. جایی که دیوارها آنقدر به شما نزدیکند که حتی در جایگاه تماشاچی هم گاهی مجبور می‌شوید سر خود را بدزدید!

دیدگاه‌ها