کد خبر : 1644031 | 25 مهر 1398 ساعت 20:54 | 217.1K بازدید | 0 دیدگاه

پاسخ به فشارهای غیر منصفانه

وریا غفوری؛ داستان یک فریاد غیر طبیعی

پس از شوتی استثنایی که از دیوار دفاعی فجری ها گذشت و جلالی‌راد را نیز مغلوب کرد وریا غفوری با فریادی غیرطبیعی این گل را جشن گرفت؛ گلی که زمینه‌ساز پیروزی پرگل آبی‌پوشان پایتخت شد.

وریا غفوری؛ داستان یک فریاد غیر طبیعی

به گزارش "ورزش سه"، دیدار تیم های استقلال و فجر سپاسی شیراز در شرایطی به پایان رسید که آبی ها در طول نود دقیقه نمایش قابل قبولی را ارائه کردند و موقعیت های بسیاری را داشتند اما بدشانسی و کم دقتی مهاجمان در کنار درخشش دروازه بان تیم میهمان باعث شد تا بازی به وقت های اضافی کشیده شود.

 

در ۹۰ دقیقه، وریا غفوری یکی از بهترین بازیکنان استقلال بود. کاپیتان شماره ی دوی تیم استراماچونی در دفاع مطمئن نشان داد و در حمله نیز موثر ظاهر می شد. او به عنوان یک بال راست در حملات تیم استقلال حضور فعال داشت و بارها با سانتر هایش موقعیت های خوبی را برای مهاجمان استقلال خلق کرد. هر چند که تبریزی و دیگر عناصر خط حمله ی استقلال قدر سانتر های او را ندانستند تا اینکه خودش وارد عمل شد و جلالی راد را تسلیم کرد.

 

اما نقطه‌ی کلیدی نمایش امشب وریا نه نفوذهای پرتعداد و سانترهای دقیقش که شوت تماشایی او در وقت های اضافی بود. پس از اینکه محمد دانشگر در مقابل محوطه ی جریمه ی تیم سپاسی یک ضربه ی آزاد برای استقلال کسب کرد، کاپیتان غفوری اجازه نداد که او‌ ضربه را بزند و خودش پشت توپ ایستاد و با شوتی دقیق استقلال را به گل نخست رساند. وریا که در این صحنه دورخیز زیادی نداشت، توپ را از بالای سر دیواره ی دفاعی تیم زردپوش عبور و آن قدر به آن کات داد تا از دستان گلر ورزیده و جسور فجر هم دور بماند و از خط عبور کند.

 

پس از گل، وریا که کم‌تر پیش می‌آید در چنین موقعیتی قرار گیرد، با فریادی غیرطبیعی به سمت جایگاه هواداران تیفوسی استقلال دوید. جایی که تماشاگران از ابتدای مسابقه به شدت تیم استقلال را تشویق می‌کردند و منتظر این صحنه بودند. وریا در همین حین هم تیمی ها را در کنار خود حس کرد که برای تبریک کنارش حاضر شده بودند. شاید ریشه های این خوشحالی عجیب را باید در عدم دعوت از وریا غفوری به تیم ملی جست و جو کرد. اتفاقی نسبتا دور از ذهن که در فیفا دی اخیر رقم خورد و باعث‌ شد دفاع راست و کاپیتان استقلال از تیم ملی دور بماند.

 

وریا غفوری

 

 

حالا استراماچونی امیدوار است این نمایش وریا در بازی های بعدی هم‌ تکرار شود. خود او نیز تمام تلاشش را خواهد کرد تا با تداوم این‌ روند جایگاهش در تیم ملی را بازیابد و شاید شرایطی به وجود بیاید که غفوری خوشحالی امشب را در نوروز ۹۹ در مقابل هواداران تیم ملی‌ انجام دهد. هوادارانی که احتمالا بخشی از آن ها بانوان خواهند بود.

 

شاید آن چه که باعث فریادهای لاینقطع و بلند وریا بعد از گلزنی به فجر سپاسی، فشاری بود که او از ابتدای فصل تحمل می‌کرد. فشاری ناشی از حرف های نامنصفانه و البته دردی که او از ناحیه پا در این چند وقت می‌کشید. وریا در سال های اخیر یکی از بهترین بازیکنان استقلال بوده و در مقاطع حساس نیز این موضوع را به اثبات رسانده اما این فصل که به عنوان کاپیتان در تیم حضور دارد، برخی فشار عجیبی را روی او به وجود آوردند و اکنون وریا به این شکل، پاسخ آن ها را داد.

 

 

 

 

 

دیدگاه‌ها