کد خبر : 1656111 | 25 آذر 1398 ساعت 12:48 | 25.5K بازدید | 0 دیدگاه

جام‌جهانی نه؛ اما جام باشگاه‌های جهان برگزار می‌شود

حسن یزدانی و دوستان در نبرد جهانی کشتی

چند هفته بعد از لغو جام‌جهانی کشتی فرنگی در تهران، این بار بجنورد میزبان یک رویداد بین‌المللی در رشته کشتی است.

حسن یزدانی و دوستان در نبرد جهانی کشتی

به گزارش "ورزش‌سه"، شاید وقتی جام‌جهانی کشتی فرنگی با تصمیم ناگهانی اتحادیه جهانی لغو شد، تصور بر این بود که جام باشگاه‌های جهان هم با ادامه این روند برگزار نمی‌شود. با این حال تلاش و رایزنی مسئولان فدراسیون کشتی و سازمان لیگ باعث شد تا این رقابت‌ها طبق همان برنامه قبلی با حضور تیم‌های خارجی در تقویم اتحادیه جهانی به قوت خود باقی بماند.


جام باشگاه‌های کشتی جهان که با پیشنهاد فدراسیون ایران از ۶ سال قبل در تقویم فدراسیون جهانی قرار گرفت، امسال هم به میزبانی ایران و در شهر بجنورد برگزار می شود.


ششمین دوره جام باشگاه‌های کشتی فرنگی و آزاد جهان از روز چهارشنبه رسما استارت می خورد و جمعه به پایان می رسد. پنجشنبه فینال مسابقات کشتی فرنگی و جمعه فینال مسابقات کشتی آزاد برگزار خواهد شد.


تیم‌هایی همچون گرجستان، ارمنستان، آذربایجان، هند، چین و قرقیزستان به جز نمایندگان ایران در این رقابت ها حضور دارند. از ایران هم ۳ تیم برتر لیگ برتر کشتی فرنگی یعنی بازار بزرگ ایران، سیناصنعت ایذه و گهر زمین سیرجان و ۳ تیم برتر لیگ برتر کشتی آزاد یعنی بازار بزرگ ایران، اترک خراسان شمالی و دانشگاه آزاد اسلامی در جام باشگاه‌های جهان حاضر هستند.


از میان تیم های خارجی شرکت کننده تیم جمهوری آذربایجان با برخی از قهرمانان خود در این مسابقات حاضر شده و گفته می شود هند هم ترکیب نسبتا قدرتمندی دارد.


با این حال تقریبا تمامی قهرمان های پرآوازه کشتی ایران در این مسابقات حاضر خواهند بود. حسن یزدانی، علیرضا کریمی و پرویز هادی جزو کشتی گیران مشهوری هستند که با تیم بازار بزرگ ایران قرارداد امضا کردند.


در رشته کشتی فرنگی هم برادران گرایی با تیم بازار بزرگ ایران قرارداد دارند و امروز راهی بجنورد شدند.


به نظر می رسد ششمین دوره جام باشگاه‌های جهان در روزهای پایانی سال ۲۰۱۹ میلادی با وجود غیبت تیم‌هایی همچون روسیه و آمریکا از سطح نسبتا خوبی برخوردار باشد؛ جایی حداقل حضور کشتی گیران نامدار ایرانی به اعتبار آن می افزاید.


همچنین برگزاری این رقابت ها می تواند مهر تاییدی روی ادعای فدراسیون کشتی مبنی بر برقراری امنیت کامل خواهد بود؛ اگرچه اتحادیه جهانی تاریخ جدیدی را برای برگزاری جام جهانی کشتی فرنگی اعلام نکرد.

دیدگاه‌ها