کد خبر : 1658528 | 07 دی 1398 ساعت 12:02 | 17.2K بازدید | 0 دیدگاه

پدیده زشت؛ قراردادهای هیچ در فوتبال بانوان

اگر چه لیگ کوثر لیگ حرفه ای است و دستمزد بازیکنان باید در قراردادها قید شود اما خیلی از قراردادها در لیگ برتر بانوان سفید است که این خلاف رفتار حرفه ای است.

پدیده زشت؛ قراردادهای هیچ در فوتبال بانوان

به گزارش "ورزش سه"، در فوتبال حرفه ای چه آقایان و چه خانم ها می بایست قرارداد خود با باشگاه ها را شفاف امضا کنند که یک نسخه از این قراردادها برای اخذ مالیات به اداره مالیات فرستاده می شود اما خیلی از قراردادهایی که اکنون در لیگ برتر بانوان به امضاء می رسد سفید است و بازیکنان برای بازی هایی که ارایه می دهند دستمزدی دریافت نمی کنند و این به خاطر شرایط مالی باشگاه ها است.

 

زهرا خواجوی دروازه‌بان تیم فوتبال بانوان وچان کردستان که موفق شد 953 دقیقه دروازه خود را در لیگ برتر بسته نگه دارد و ازاین حیث در فوتبال ایران رکوردار شود در این باره می گوید:« سقف قرارداد در زنان 100 میلیون است که شاید فقط یکی دو نفر این قرارداد را داشته باشند، در ایران خیلی‌ها با قرارداد هیچ بازی می‌کنند. اسپانسرها هم چون تبلیغاتی نیست، کمتر از بانوان حمایت می‌کنند. اسپانسر ما اوایل فصل نتوانست به تعهدات خود عمل کند، به همین دلیل هیأت فوتبال تصمیم به قطع ارتباط گرفت و وچان کردستان از ما حمایت می‌کند.»

 

قراردادهای صفر یا قراردادهای هیچ نه فقط در فوتبال بانوان بلکه در فوتسال بانوان هم وجود دارد و خیلی از تیم های بانوان در شرایطی آماده حضور در بازی ها می شوند که هزینه حضور در بازی ها را هم بازیکنان از جیب می دهند و این بیانگر نبود عدالت در توزیع پول دولتی در فوتبال آقایان و فوتبال خانم ها است. این در حالی است که فوتبال بانوان در سال های اخیر پیشرفت قابل توجهی داشته و از سویی فوتسال بانوان هم قهرمانی در آسیا را یدک می کشد. رکوردار کلین شیت در فوتبال بانوان در مصاحبه خود به نکته ای اشاره کرده که یک رفتار غیر حرفه ای در فوتبال بانوان است.

دیدگاه‌ها