کد خبر : 1665004 | 08 بهمن 1398 ساعت 18:29 | 28.9K بازدید | 0 دیدگاه

در انتظار تایید وزارت و کمیته و واکنش ورزشکاران

رونمایی از طرح لباس ایران در المپیک توکیو(عکس)

طرح نهایی لباس کاروان ایران برای بازیهای المپیک توسط داوران انتخاب شده است.

به گزارش "ورزش سه"، بعد از حرف و حدیث های فراوانی که در دوره های قبلی بازی های المپیک بر سر لباس رسمی کاروان ایران به وجود آمد، برای المپیک 2020 توکیو، کمیته ملی المپیک با استفاده از ظرفیت کمیته مد و لباس وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی اقدام به برگزاری فراخوان کرد تا رقابت به وجود آمده بین برندها و تولید کننده های داخلی باعث شود بهترین طرح بر تن ورزشکاران ایرانی در المپیک باشد.


بعد از مدت ها انتظار امروز قبادی، دبیر کار گروه مد و لباس ایران در نشست مشترک وزارت ورزش و جوانان،کمیته ملی المپیک و پارالمپیک با روسای فدراسیون های ورزشی گفت : کاروان ایران با لباسی کاملا ایرانی که محصول تولیدکنندگان داخلی است با مفاهیمی ملی و حماسی و فرهنگی و اسلامی در این رویداد بزرگ ورزشی شرکت می کند. لباس بعنوان نمادی از قدرت نرم محسوب می شود و قطعا لباس کاروان ایران باعث افتخار جامعه ورزش، جامعه فرهنگی و کشور خواهد بود و کاملا قابل رقابت با باندها و تولیدات مشهور خارجی است .

 

1473607


وی درباره نوع انتخاب طرح نهایی عنوان کرد: 210 طراح برای طراحی لباس کاروان ایران هزار و سیصد اثر خود را ارائه کردند و بعد از داوری یکصد و شصت اثر بعد از نمونه دوزی به مرحله نهایی رسیدند. طرح های نهایی لباس کاروان ایران برای بازیهای المپیک توسط داوران انتخاب شده است و تایید نهایی با کمیته ملی المپیک و وزارت ورزش و جوانان است.


عکس هایی که پایگاه خبری وزارت ورزش از نمایش طرح این لباس ها در جلسه امروز روسای فدراسیون ها با وزارت ورزش و کمیته ملی المپیک ارائه کرده، نشان می دهد که طرح لباس رسمی ورزشکاران برای المپیک و پارالمپیک در 4 رنگ سفید، سبز، آبی و قرمز آماده شده و در انتظار تایید نهایی وزارت ورزش و کمیته ملی المپیک است.


احتمالا در صورت تایید نهایی، وزارت ورزش و کمیته ملی المپیک به زودی در مراسمی از لباس رسمی کاروان ایران در المپیک 2020 رونمایی خواهد کرد.


باید دید واکنش ورزشکاران و علاقه مندان به ورزش بعد از انتشار اولین تصاویر از طرح لباس های انتخاب شده برای کاروان ایران در المپیک توکیو چیست.

دیدگاه‌ها