کد خبر : 1666662 | 16 بهمن 1398 ساعت 10:40 | 67.1K بازدید | 0 دیدگاه

علی داوودی؛ جوانی که پا جای بهداد می‌گذارد

غول جدید وزنه‌برداری؛ پیش به سوی توکیو

غول جدید وزنه برداری ایران رکوردهایی در جام فجر ثبت کرد تا همه را به تصاحب یکی از سکوهای فوق سنگین المپیک امیدوار کند.

غول جدید وزنه‌برداری؛ پیش به سوی توکیو

به گزارش "ورزش‌سه"، با اینکه چند سالی است لاشا تالاخادزه، رکورددار دسته فوق سنگین وزنه برداری جهان با رکوردهای افسانه ای خودش را از رقبا کاملا جدا کرده و از همین حالا هم مشخص است که به راحتی می تواند عنوان قویترین مرد المپیک ۲۰۲۰ را از آن خود کند، بعید نیست ایران هم بعد از ۸ سال بار دیگر در توکیو بتواند یکی از سکوهای دسته فوق سنگین را تصاحب کند.


علی داوودی که در مسابقات جهانی جوانان در سال‌های اخیر رکوردهای امیدوار کننده ای به ثبت رسانده بود، امسال در اولین تجربه اش در رقابت‌های جهانی بزرگسالان هفتم شد، اما فاصله زیادی با سکوهای سه گانه داشت. 


روز گذشته در دسته فوق سنگین جام بین المللی فجر که یکی از مراحل گزینشی المپیک محسوب می شد، با اینکه داوودی رقیبی نداشت، اما رکوردهای امیدوار کننده ای از خود به جای گذاشت که با قیاس آن ها متوجه می شویم او می تواند به یکی از مدال های نقره یا برنز المپیک فکر کند.


در شرایطی که هرکول جدید وزنه برداری ایران رقیبی در جام فجر نداشت، اما در یکضرب برای اولین بار رکوردی بالاتر از ۲۰۰ کیلوگرم را به نام خود ثبت کرد تا نشان دهد پیشرفت قابل ملاحظه‌ای در ماههای اخیر داشته است. داوودی با ثبت ۲۰۱ کیلوگرم در یکضرب در همین مسابقات جهانی ۲۰۱۹ می توانست به مدال برنز دست پیدا کند. 

 

1475862

 

در حرکت دوضرب هم علی داوودی ۲۴۰ کیلوگرم را به نام خود بازهم برای اولین بار ثبت کرد؛ رکوردی که قطعا می تواند در یک فضای رقابتی افزایش یابد. دارندگان مدال نقره و برنز جهان در سال ۲۰۱۹ در دوضرب رکوردهای ۲۴۸ و ۲۴۵ کیلوگرمی ثبت کرده بودند که داوودی قطعا در ماههای آینده می تواند به این رکوردها هم برسد. 


جالب است بدانید در مجموع علی داوودی در یک تورنمنت نه چندان سطح بالا ۴۴۱ کیلوگرم را به نام خود ثبت کرد؛ در حالی که در مسابقات جهانی ۲۰۱۹، وزنه بردار ارمنستانی با ۴۳۷ کیلوگرم به مدال برنز مجموع دست یافته بود. 


با این حساب می توان گفت علی داوودی با رکوردهای فعلی می تواند امیدوار به رفتن روی سکوی سومی المپیک در دسته فوق سنگین باشد؛ اتفاقی که به خاطر توجهات فراوان به دسته فوق سنگین وزنه برداری المپیک از اهمیت بالایی برخوردار است. 


قطعا برای المپیک نمی‌توان هیچ امیدی به کسب مدال طلای دسته فوق‌سنگین داشت چون تالاخادزه با رکوردهای همچون ۲۲۰ یک ضرب، ۲۶۴ دوضرب و مجموع ۴۸۴ کیلوگرم خودش را از رقبا جدا کرده و فعلا دست نیافتنی است. 


در حالی که در سال‌های اخیر ستاره‌هایی همچون بهداد سلیمی و سعید علی‌حسینی از گردونه رقابت در دسته فوق‌سنگین وزنه برداری به دلایل مختلف کنار رفتند؛ حالا تمام امید ایران به یک جوان ۲۰ ساله و با استعداد یعنی علی داوودی است که در سال های آتی حتی می تواند یک رقیب جدی برای تالاخادزه باشد. 

 

 

1475863


عکس ها: ایرنا

دیدگاه‌ها