کد خبر : 1673741 | 23 اسفند 1398 ساعت 16:21 | 6.3K بازدید | 1 دیدگاه

المپیک هم در سال جام جهانی برگزار می شود؟

ابهام‌های بزرگ در تعویق دو ساله توکیو 2020

این روزها همه اهالی ورزش در جهان در انتظار تصمیم سرنوشت‌ساز ژاپنی‌ها درباره برگزاری المپیک 2020 البته بعد از هماهنگی با IOC هستند.

ابهام‌های بزرگ در تعویق دو ساله توکیو 2020

به گزارش "ورزش سه"،‌ در روزهای اخیر که ویروس کرونا به تعداد بیشتری از کشورهای جهان راه پیدا کرده و وضعیت اضطراری را برای مردم دنیا به وجود آورده، زمزمه‌های تعویق المپیک هم خیلی جدی‌تر از قبل شنیده می‌شود. 


روزنامه مارکا در آخرین شماره خود در مطلبی به این موضوع پرداخته و از جدی شدن قصد ژاپنی‌ها برای به تعویق انداختن 2 ساله المپیک خبر داده است. البته در روزهای اخیر یکی از اعضای هیات رییسه کمیته اجرایی مسابقات المپیک 2020 توکیو هم چنین احتمالی را مطرح کرده بود که شاید المپیک با یک یا 2 سال تاخیر برگزار شود. 


به هر حال حدود 4 ماه تا آغاز المپیک باقی مانده و نه تنها نگرانی درباره این رقابت‌ها وجود دارد، بلکه این روزها خیلی از مسابقات کسب سهمیه المپیک به دلیل شیوع ویروس کرونا لغو شده و ورزشکاران در بلاتکلیفی محض قرار دارند. 

 

1485429


اگر طی هفته ها و ماههای آینده مسئولان کمیته بین المللی المپیک و کمیته برگزاری مسابقات المپیک 2020 به این نتیجه برسند که این رقابت‌ها با تاخیری یک یا دو ساله برگزار شود، بدون شک خیلی از برنامه‌ریزی‌ها دست‌خوش تغییر می‌شود و یکی از عجیب ترین اتفاقات تاریخ المپیک رخ خواهد داد. 


اینکه سهمیه های کسب شده قبلی توسط ورزشکاران همچنان معتبر خواهد ماند یا همه چیز از نو آغاز می شود؛ اینکه دوره های 4 ساله بین هر المپیک با سیر قبلی پیش می رود یا ممکن است همه چیز به هم بریزد و مثلا پاریس به جای المپیک 2024 از المپیک 2026 میزبانی کند و...


این‌ها همه سوالاتی است که در ذهن اهالی ورزش جهان وجود دارد و به نظر می‌رسد هر چه سریعتر IOC‌ با بررسی همه جانبه شرایط ژاپن و کشورهای دیگری که درگیر این ویروس هستند، باید تصمیم نهایی را بگیرد. 


مهمترین نکته در صورتی که قرار به برگزاری المپیک در سال 2022 باشد، همزمان شدن آن با جام جهانی است. البته به دلیل گرمای قطر، میزبانی جام جهانی 2022 قرار است این دوره برخلاف دوره های قبلی در فصل پاییز برگزار شود؛‌ پس تداخلی میان المپیک و پارالمپیک با جام جهانی وجود ندارد، اما بدون شک برگزاری این 2 رویداد بزرگ ورزشی در یک سال و به فاصله چند ماه اتفاق چندان جالبی برای ورزش جهان نخواهد بود.

دیدگاه‌ها