کد خبر : 1674803 | 02 فروردين 1399 ساعت 22:15 | 41.8K بازدید | 0 دیدگاه

پرسش از دیتمار هوپ: واکسن کرونا چه شد؟

فشارها روی دیتمار هوپ، مالک باشگاه هوفنهایم، به خاطر صحبت هایش مبنی بر تولید واکسن ویروس کرونا در سریعترین زمان ممکن به اوج خود رسیده است.

پرسش از دیتمار هوپ: واکسن کرونا چه شد؟

به گزارش "ورزش سه"، سوالی که اکنون ذهن همه را به خود مشغول کرده این است که چه زمانی واکسن ویروس کرونا عرضه خواهد شد. فرانس ورنر هاس ، رئیس دفتر شرکت بیوتک CureVac در این باره می گوید: " اگر همه چیز خوب پیش برود می‌توانیم امسال یک مطالعه بسیار بزرگتر و موثرتر را در این باره شروع کنیم."

 

با این تفاسیر یک مسئله متناقض درباره اظهارات رئیس باشگاه هوفنهایم یعنی دیتمار هوپ وجود دارد. باید دید که صحبت‌های دیتمار هوپ چقدر واقعی بوده است؟ آیا خوش بینی بیش از حد در آن وجود دارد؟ کلمنس وندتنر، استاد دانشگاه و متخصص ویروس کرونا در این باره توضیح می دهد: " فرض کنیم که پیشرفت برای رسیدن به واکسن کرونا یک سال طول می کشد بنابراین ما حداقل در سال ۲۰۲۱ به آن دست خواهیم یافت.

 

 

1486735

 

 

به نظر می رسد که آقای هوپ به عنوان مالک بخش اعظمی از این شرکت خوش‌بینی بسیار زیادی در رابطه با این موضوع دارد. با این وجود من مطمئنا خوشحال می شوم اگر این شرکت بتواند تا پاییز واکسن کرونا را تولید کند اما شخصاً بعید می دانم این اتفاق رخ دهد."

 

این در حالی است که روز پنجشنبه امید برای ساخت واکسن کرونا افزایش یافته بود زیرا فردریک فون بوهن ، مدیرعامل CureVac در این باره گفته بود: " ما پیشرفت بسیار زیادی داشتیم. ما به زودی می‌توانیم سراغ آزمایش‌های بالینی برویم و واکسن را روی حیوانات امتحان کنیم. همچنین در تابستان می توانیم آزمایش را روی انسان‌ها نیز انجام دهیم."

 

 

1486737

 

 

فون بوهن در رابطه با زمان دقیق بهره برداری از این واکسن نیز گفته بود: " این موضوع به عوامل مختلفی از جمله میزان پیشرفت بیماری در ماه های آینده بستگی دارد. به هرحال من از ساخت این واکسن مطمئن هستم و می توانم ادعا کنم که شرکت قادر خواهد بود صد هزار قوطی از آن را تولید و به سرعت در دنیا پخش کند."

 

حالا و با توجه به اینکه بسیاری از پزشکان آلمانی تولید این ویروس را در چند ماه آینده امر غیر ممکن می‌دانند، فشارها روی دیتمار هوپ نیز به اوج خود رسیده چرا که او نیز پیش از این با اطمینان کامل در این باره صحبت کرده بود.

دیدگاه‌ها