کد خبر : 1674322 | 27 اسفند 1398 ساعت 12:00 | 27.1K بازدید | 0 دیدگاه

مالک هوفنهایم: واکسن کرونا تا چند ماه دیگر می‌آید

دتمار هوپ مالک جنجالی باشگاه هوفنهایم مدعی شد واکسن ویروس کرونا ممکن است به زودی تولید شده و در دسترس قرار بگیرد.

مالک هوفنهایم: واکسن کرونا تا چند ماه دیگر می‌آید

به گزارش "ورزش سه"، دتمار هوپ، مالک باشگاه آلمانی هوفنهایم که پیش از تعطیلی رقابت های فوتبال در سراسر دنیا به خاطر شیوع گسترده ویروس کرونا در آلمان به شدت خبرساز شده و اعتراض های تند و تیز هواداران آلمانی به او و سیاست‌هایش در این کشور فراگیر شده بود، حالا بار دیگر به چهره‌ای خبرساز تبدیل شده است. آن هم دقیقا به خاطر ویروس کرونا.

 

1486156

 

یکی از شرکت هایی که تحت مالکیت دتمار هوپ قرار دارد روی تولید واکسن کرونا کار می‌کند و او حالا مدعی است که اولین تست های این واکسن روی نمونه‌های انسانی مثبت بوده و تا چند ماه آینده ممکن است شاهد ورود این واکسن به بازار باشیم.

 

دتمار هوپ در مصاحبه با اشپورت1 در این باره گفت:" همه چیز به تصمیم انستیتو پل ارلیش بستگی دارد، سازمانی که در آلمان مسئول تایید واکسن ها است. تست ها خیلی خوب پیش رفته و احتمال دارد که ظرف چند ماه آینده این واکسن بتواند به بازار عرضه شود و برای پیشگیری از کرونا مورد استفاده قرار بگیرد تا مردم دنیا در مقابل موج بعدی شیوع این ویروس در سال آینده آماده باشند".

 

1486157

 

دتمار هوپ همچنین به انتقاد از دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا پرداخت و مدعی شد او در تلاش است با تهدید و تطمیع، دانشمندان آلمانی‌ای که روی این پروژه کار می‌کنند را به آمریکا جذب کند. هوپ همچنین اعلام کرد که واکسن مورد نظر او و شرکتش در صورت تولید عمومی در اختیار همه مردم قرار خواهد گرفت و واکسنی اختصاصی نخواهد بود.

 

دیدگاه‌ها