کد خبر : 1675469 | 08 فروردين 1399 ساعت 11:30 | 30.8K بازدید | 0 دیدگاه

توضیح ریوالدو درباره گل تاریخی سلسائو به سه‌شیرها

گل رونالدینیو به دیوید سیمن شانسی نبود

ریوالدو، اسطوره برزیل می‌گوید ضربه آزاد تاریخی هم‌تیمی‌اش رونالدینیو به انگلیس در جام جهانی 2002 دانسته و با قصد قبلی به سمت دروازه دیوید سیمن شلیک شده است.

گل رونالدینیو به دیوید سیمن شانسی نبود

به گزارش "ورزش سه"، گل تاریخی رونالدینیو با پیراهن تیم ملی برزیل به انگلیس در جام جهانی 2002 که با یک ضربه آزاد عجیب و تماشایی به ثمر رسید یکی از جالب‌ترین گلهای تاریخ  جامهای جهانی و یک گل جنجالی و بحث‌برانگیز است. حالا ریوالدو، اسطوره فوتبال برزیل درباره این گل صحبت کرده و می‌گوید هم‌تیمی‌اش رونالدینیو با توجه به اینکه می‌دانسته دیوید سیمن همیشه دوست دارد در زمان ضربات آزاد یکی دو قدم از دروازه‌اش بیرون بیاید، دانسته و با قصد قبلی، ضربه را به آن شکل روانه دروازه‌اش کرده است.

 

1487554

 

در جریان آن بازی در جام جهانی 2002 سلسائو به لطف گل رونالدینیو موفق شد انگلیس را شکست داده و در نهایت پنجمین جام جهانی خود را فتح کند. در اوایل بازی مایکل اوون انگلیس را پیش انداخته بود ولی ریوالدو در میانه بازی بازی را به تساوی کشاند. در نیمه دوم رونالدینیو پشت یک ضربه آزاد از فاصله 35 متری ایستاد و با شلیکی عجیب و تماشایی توپ را از بالای سر دیوید سیمن وارد دروازه او کرد. با اینکه رونالدینیو دقایقی بعد به خاطر تکل خشن روی دنی میلز اخراج شد ولی برزیلی‌ها بازی را به لطف گل عجیب و تماشایی او با پیروزی به پایان بردند.

 

1487552

 

ریوالدو حالا درباره گل استثنایی رونالدینیو در آن بازی گفت:" من آن بازی با انگلیس در جام جهانی 2002 که ما در نهایت 2-1 برنده شدیم را خیلی خوب به خاطر دارم. رونالدینیو آن روز فوق‌العاده بود و در جریان گل اول که توسط من به ثمر رسید هم نقش بسیار مهمی در بازی‌سازی داشت و پاس گل را هم به من داد. گلی که من زدم خیلی مهم بود چون باعث شد نیمه اول را با تساوی به پایان برسانیم و به رختکن برویم".

 

1487551

 

ریوالدو در ادامه گفت:" در نیمه دوم رونالدینیو آن گل معروف را زد. با ضربه آزادی از فاصله دور که دیوید سیمن را کاملا غافلگیر کرد. نه تنها دیوید سیمن بلکه کل دنیا و از جمله خود من هم از دیدن آن ضربه غافلگیر شدیم. من اصلا فکرش را هم نمی‌کردم که او بتواند چنین ضربه‌ای بزند ولی او زد و شد. رونالدینیو بعد از بازی به من گفت که می‌دانسته دیوید سیمن روی ضربات آزاد همیشه یکی دو قدم به جلو می‌آید و با استفاده از همین نکته می‌خواسته او را غافلگیر کند".

 

دیدگاه‌ها